Bieszczady

Jezioro Solińskie, marian

Bieszczady są pasmem górskim położonym w południowo-wschodniej Polsce.Malownicze tereny kuszą pięknem i wieloma zabytkami.Nasz tygodniowy pobyt w Bieszczadach rozpoczęliśmy od wycieczki autokarowej Wielką Pętlą Bieszczadzką.Drogą turystyczną o długości ponad 140 kilometrów oferująca nam piękne widoki na góry i łącząca miejscowości bogate w zabytki i atrakcje turystyczne.Nasz przewodnik bieszczadzki ciekawie nam prezentował miejscowości które mijaliśmy i próbował nam przybliżyć trudną historie tych regionów.Zobaczyliśmy dwie cerkwie,spośród licznych na tych terenach-cerkiew w Górzance i w Smolnikach.Cerkiew w Smolnikach obecnie kosciół rzymsko-katolicki pw. Wniebowzięcia N.M.P.należy do nielicznych zachowanych na terenie południowo-wschodniej Polski,trójdzielnych cerkwi kopułowych powszechnie występujących na Bolkoszczyżnie.W Mucznej zobaczyliśmy Zagrode Pokazową Żubrów i Centrum Promocji Leśnictwa w której znajduje się pawilon wystawowy,gdzie znajduje się wystawa fauny i flory bieszczadzkich lasów.Potem z parkingu na przełęczy Wyżniańskiej powędrowaliśmy do Bacówki P.T.T.K. Pod Małą Rawką.Uwielbiam takie wędrówki z pięknymi widokami ale niestety jak sie póżniej okazało to była nasza pierwsza i ostatnia wędrówka po górach w Bieszczadach ponieważ ciągłe deszcze nie  pozwalały nam na wyprawy w góry.W Cisnej zatrzymaliśmy się na obiad w słynnej  kultowej knajpie Siekerezadzie.Bardzo atrakcyjna knajpa.W Jabłonkach zobaczyliśmy pomnik gen. Świerczewskiego.To była bardzo ciekawa przejażdzka Wielką Pętlą Bieszczadzką.Cieszę się że chociaż niektóre  atrakcje mogliśmy zobaczyć.Następnego dnia wybraliśmy się na zapore w Solinie.Tak bardzo pragnąłem zobaczyć tą największą zapore w Polsce.Niestety pogoda sprawiła nam figla i widoki z zapory oglądaliśmy pod parasolami.Na szczęście podczas naszego rejsu po Jeziorze Solińskim wypogodziło się i mogliśmy nacieszyć się pięknym krajobrazem.Niesamowite miejsce,które zostanie nam w pamięci na długie lata.Kolejnym ciekawym miejscem które udało nam się zobaczyć podczas pobytu w Bieszczadach to Klasztor Sióstr Nazaretanek w Komańczy.To w tym klasztorze został internowany kardynał Stefan Wyszyński w okresie od29 X.1955r do 28X1956 roku.Obecnie w klasztorze powstała Izba Pamięci upamiętniająca pobyt kardynała w tym klasztorze.Wracając z Komańczy zatrzymaliśmy się przy nowo powstałej wieży widokowej na Korbani w pobliżu Bukowca.Nas pobyt w Bieszczadach uważamy,pomimo tej kapryśnej pogody,za bardzo udany i już wiemy że napewno będziemy chcieli tu wrócić.

cerkiew w Smolnikach, marian
widok obok cerkwi, marian
centrum promocji Leśnictwa w Mucznej, marian
Centrum Promocji Leśnictwa w Mucznej, marian
W Mucznej, marian
wystawa flory i fauny, marian
, marian
2017-09-01

02 październik 2017 11:15

Krajtroter z duszą.

Zgadzam się również z powiedzeniem ,,W Bieszczady jedzie się tylko raz,potem tylko wraca się"

pozdrawiam.

25 wrzesień 2017 20:53

Piękny wypoczynek pomimo kapryśnej pogody 🙂. Pozdrawiam

19 wrzesień 2017 15:09

Ach, te Bieszczady... I te kolory! Coś pięknego. Zazdroszczę tej wyprawy.

19 wrzesień 2017 13:50

[cytuj autor='Joanna']Piękne widoki. Ja właśnie byłam raz, dość dawno, a na powrót muszę na razie poczekać i to raczej ładnych kilka lat..[/cytuj]

To był mój pierwszy wypad w Bieszczady.Teraz też nie wiem kiedy ponownie uda mi się tam wybrać ale trzeba żyć nadzieją.

19 wrzesień 2017 13:02

19 wrzesień 2017 12:46

[cytuj autor='marian'] Podoba mi się takie powiedzenie,,W Bieszczady jedzie się tylko raz,potem tylko wraca się" [/cytuj]

Ładne 🙂

19 wrzesień 2017 11:01

[cytuj autor='marian'][cytuj autor='Anja']No pięknie, też bym chciała być tyle w rozjazdach🙂[/cytujZnając Twoją duszę krajtroterską to myślę że już w głowie masz idealny plan na kolejną ciekawą wycieczkę. [/cytuj]

Plan to ja mam niejeden...tyle, że jeszcze czasu wolnego nie mam tyle ile bym chciała🙂

19 wrzesień 2017 10:52

[cytuj autor='Anja']No pięknie, też bym chciała być tyle w rozjazdach🙂[/cytuj

19 wrzesień 2017 10:31

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Ślicznie, super odskocznia od codzienności, fajnie że mieliście taką objazdówkę 🙂 Też chcę tam wrócić 🙂[/cytuj]

19 wrzesień 2017 10:28

[cytuj autor='Maciej A']Za każdym pobytem w Bieszczadach byłem nad Soliną i na tamie, coś tam ciągnie (nawet na tamę mimo zazwyczaj sporawych tłumów). Po prostu jest tam ładnie.Poza tym Bieszczady jako nieliczne z naszych gór nawet z samochodu fajnie się zwiedza.Niedługo nadejdzie zmiana barwy liści i Beszczady staną się najpiękniejsze, pomarzyć mogę :-)[/cytuj]

Prawda.Bieszczady w barwach jesieni muszą wyglądać cudownie.

19 wrzesień 2017 10:19

19 wrzesień 2017 08:50

19 wrzesień 2017 07:29

No pięknie, też bym chciała być tyle w rozjazdach🙂