Gdynia i Gdańsk

, EmiZtg

Po kilku dniach na kajach pojechaliśmy zwiedzać Gdańsk i Gdynię. Byłam wykończona wiosłowaniem w deszczu i noclegiem na niezbyt przytulnym campingu w Łebie. Na szczęście w Gdyni wyszło piękne słońce i mogłam się trochę zagrzać. Przez te kajaki myślałam, że dostanę reumatyzmu. Ciągła wilgoć i wszystko mokre. Brrr.

Odwiedziliśmy Dar Pomorza i Oceanarium - godne polecenia, ciekawe rybki i moje ulubione mureny 🙂. Potem pojechaliśmy do Gdańska i tu połaziliśmy trochę po starówce, zjedliśmy obiad i wieczorem wiedliśmy do samochodu, by przejechać całą Polskę z północy na południe.

, EmiZtg

Gdańsk darzę jakimś takim szczególnym sentymentem - chyba głównie z uwagi na jego zawikłaną historię. To miasto, którego mieszkańcy wiele wycierpieli w ciągu wieków. Rozbicie dzielnicowe, krawe rządy Krzyżaków, Prusy, potem Polska, potem znów przechodzenie z rąk do rąk. No i Wolne Miasto Gdańsk, takie kwitnące i nowoczesne jak na tamte czasy. Prześladowania Polaków przez Niemców i odwrotnie, wojna, Stutthof, zniszczenie starówki przez Rosjan... Wysiedlenia, przesiedlenia... Strajki. To miasto tyle przeżyło, a my dziś widzimy tylko pomniki. Miasto wielonarodowe i wielowyznaniowe - dziś wśród wszechobecnych straganów z bursztynem już się tego wszystkiego nie czuje. Może to i dobrze.

2009-06-14

14 wrzesień 2017 22:05

Trójmiasto to bogactwo miejsc, zabytków, historii, morze...

fajna sprawa, warto mieć przynajmniej parę dni

12 wrzesień 2017 14:38

Miło pooglądać zdjęcia z miast, w których byłam całkiem niedawno, ale niestety baaardzo któtko.

12 wrzesień 2017 14:04

Pięknie, historycznie i wycieczkowo. Uwielbiam Trójmiasto i jeśli moje plany się spełnią to jeszcze w tym roku może uda mi sie tam być . Az miło zerknąć na foty🙂))

12 wrzesień 2017 13:43

[cytuj autor='marian']Gdańsk jeszcze mi osobiście nie znany.Może kiedyś.[/cytuj]

Oj, polecam 🙂. Warto 🙂.

[cytuj autor='allie']Za Gdańsk i Gdynię oczywiście muszę dać komplet gwiazdek 🙂 Może kiedyś pokuszę się pokazać trochę mniej znane miejscaw w tych miastach.[/cytuj]

Dziękuję 🙂.

Chętnie zobaczę te miejsca.

12 wrzesień 2017 13:42

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Miasta super, moje ulubione, zresztą w tym roku odwiedzone 🙂 Co do kajaków... fajnie, szkoda że pogoda Wam nie dopisała 🙂[/cytuj]

Jak znajdę zdjęcia, to dodam relację ze spływu. Było strasznie, spodziewałam się opalania i błogiego lenistwa, a musiałam wiosłować, manewrować między powalonymi drzewami, a po pierwszych kilku minutach kajak się prawie wywrócił, wlała się woda i wszystko łącznie ze śpiworami było mokre. Słońce świeciło może przez godzinę, a tak to trzy dni płynęliśmy w ulewie. Nigdy więcej żadnych spływów 🙂.

12 wrzesień 2017 09:23

Kochama Gdańsk:-) Najbardziej piękną Starówkę. Mogę tam wracać wielokrotnie,nawet w deszczu:-)

11 wrzesień 2017 19:41

Gdańsk jeszcze mi osobiście nie znany.Może kiedyś.

09 wrzesień 2017 15:16

08 wrzesień 2017 20:57

08 wrzesień 2017 10:56

Gdańsk to przepiękne i bardzo interesujące miasto.