Monachium

Plac mariacki, nowy ratusz i kolumna maryjna z XVII w., EmiZtg

Podczas wizyty na targach sportowych w Monachium wybraliśmy się na krótkie zwiedzanie starówki. Nie mieliśmy czasu w ciągu dnia, ponieważ targi są ogromne (180.000 m2 powierzchni wystawienniczej, straaasznie dużo) i absorbujące (następnym razem włączę Endomondo, żeby sprawdzić, ile kilometrów przeszliśmy), więc zrobiliśmy to w zasadzie w nocy.

Monachium jest bardzo dobrze skomunikowane, przystanek metra był tuż obok naszego miejsca noclegowego, a wysiedliśmy obok dworca, z którego już tylko kiladziesiąt metrów dzieliło nas od starówki. W mieście tym pierwszy raz byłam jako dziecko i później odwiedzałam je kilka razy. Bardzo je lubię, jest jednym z najbardziej przyjaznych wielkich miast, które odwiedziłam. Osobom, które jadą tam po raz pierwszy polecałabym Olimpiapark, stadion i wieżę widokową, stare miasto oraz nową i starą pinakotekę. Pod ratuszem dobrze jest znaleźć się w południe - wtedy figurki na wieży poruszają się.

, EmiZtg

Tym razem mieliśmy naprawdę tak mało czasu, że po kolacji przeszliśmy się jedynie główną ulicą na rynek i po chwili ruszyliśmy z powrotem. Myślę, że wszystko, co zdążyliśmy zobaczyć jest na zdjęciach 🙂.

Średniowieczna brama Isartor, EmiZtg
wystawa sklepu z bawarskimi pamiatkami, EmiZtg
, EmiZtg
Dzik pod muzeum łowiectwa, EmiZtg
sklep dla fanów, EmiZtg
2017-02-06

12 wrzesień 2017 13:45

[cytuj autor='marian']Monachium nie znam ale już Twoje fotki zachęcają.[/cytuj]

Wierz mi, że to tylko nikły procent z tego, co można w tym mieście zobaczyć 🙂. I powtórzę - warto jechać, choćby przy okazji wyjazdu na wakacje gdzieś dalej albo w Alpy na narty.

12 wrzesień 2017 13:44

[cytuj autor='allie']Miasta na żywo nigdy nie widziałam, natomiast naoglądałam się zdjeć znajomych, którzy tam byli i narobili mi apetytu. Fajne te wieczorne fotki 🙂[/cytuj]

Warto pojechać, pozwiedzać, może nawet i na Oktoberfest, chociaż wtedy jest bardzo dużo ludzi.

11 wrzesień 2017 20:01

Monachium nie znam ale już Twoje fotki zachęcają.