Szlak Piastowski - Gniezno

Drzwi Gnieźnieńskie

Gniezno - miasto Św. Wojciecha, to historyczna stolica Polski i bardzo ważny punkt na Szlaku Piastowskim. My przyjechaliśmy do Gniezna w dniu bardzo ciężkim dla tego miasta. W nocy przez miasto przeszła potężna burza, z huraganowym wiatrem, o której dużo mówiono w mediach. Miasto faktycznie po burzy prezentowało się smutno, gdzie nie spojrzeć połamane i powyrywane drzewa, nawet z potężnymi korzeniami. Banery reklamowe również powywracane. Ledwo to wszysko uprzątnięte z dróg, choć my nie przyjechaliśmy z rana a dopiero po południu, tyle szkód i śladów. W tym nieszczęściu uczestniczyła też katedra gnieźnieńska, w trzech miejscach zniszczony został jej dach, a piorun podobno uderzył też w wieżę. Na szczęście można było ją zwiedzać, choć już tyle szczęścia nie mieliśmy z Muzeum Początków Państwa Polskiego. Byliśmy umówieni na zwiedzanie tego miejsca, w którym nigdy dotąd nie byliśmy, choć już Gniezno odwiedzaliśmy, a tu przykra niespodzianka, z powodu uszkodzeń po burzy Muzeum nieczynne do odwołania, nie było szans nawet na niedzielne zwiedzanie następnego dnia. No cóż, trzeba przełknąć gorzką pigułkę. I tak byliśmy szczęśliwi że ta burza nie spotkała nas gdzieś w dzień, w czasie zwiedzania.

Skupiliśmy się więc na katedrze, a właściwie archikatedrze. Matka wszystkich polskich kościołów stała przed nami otworem, piękna i historyczna jak zwykle. Akurat odbywał się ślub i Drzwi Gnieźnienskie były zamknięte, więc obeszliśmy kaplicami świątynię i poszliśmy na Rynek. Cóż za szczęście, że wracając, akurat goście weselni wychodzili z kościoła i drzwi również się otwarły 🙂

Drzwi Gnieźnieńskie

Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie
2017-08-12

16 sierpień 2017 13:36

[cytuj autor='Danusia']Prawdziwy pech z tą katedrą. Miejmy nadzieję,że uszkodzenia dadzą się szybko naprawić. Dla mnie w Gnieźnie ( poza wszystkim innym oczywiście) naciekawsze były słynne drzwi. Długo je oglądaliśmy.[/cytuj]

No myślę że sobie poradzą, bo nie były to jakieś kolosalne zniszczenia, na szczęście. Nie wiem jak tam było w nocy tą burzę słychac, my byliśmy wtedy akurat w Pobiedziskach i burza była mocno słyszalna, a w hotelu przez godzinę prądu nie było, a niektórzy nie mają go do dziś...

Mi cała katedra bardzo sie we wnętrzu podoba, a drzwi oczywiście też robią na mnie wielkie wrażenie

16 sierpień 2017 13:34

[cytuj autor='Angelika Krajewska']Piękne miasto 🙂  dużo zwiedzacie i prawidłowo 🙂 [/cytuj]

Jak jest możliwość to chętnie 🙂

16 sierpień 2017 12:13

Piękne miasto 🙂  dużo zwiedzacie i prawidłowo 🙂

15 sierpień 2017 20:26

15 sierpień 2017 13:36

Szkolna wycieczka mi się przypomniała...ech kiedy to było🙂