Łeba Wydma Łącka, Anna Piernikarczyk

Łeba i Słowiński Park Narodowy

2017-07-17
2017-07-28 12:30:43

Najbardziej słoneczna i najpiękniejsza wycieczka z całych Kaszub to właśnie Łeba, nawet nie marzyliśmy żeby tam być, ale w ostatni dzień wyjazdu rzuciliśmy sobie takie wyzwanie 🙂 Okazała się to najdłuższa wyprawa na tej wycieczce, a następnego dnia czekał mozolny powrót do domu. Ale opłacało się, widoki i przeżycia warte przeżycia 😉

Samochód zostawiliśmy nie na parkingu w Rąbce a jeszcze wcześniej, w lesie, tym sposobem mielismy do przejścia ponad 6 km w jedną stonę i tyleż w drugą. Ambitny plan, ale się powiódł bez przeszkód 🙂 Można też dojechać busikiem pod samą wydmę i tym samym sposobem wrócić aż do Łeby ale co to za szpas 🙂 Jak ktoś nie może tyle chodzić to owszem polecam, żeby zobaczyć to piękne miejsce i poczuć ten klimat, ale spacerując, szczególnie drogą powrotną przez plażę, to jest to co tygrysy lubią najbardziej. Dlatego polecam powrót plażą, tak to robiliśmy kiedys dawno temu na studiach, tak i teraz, bo droga z Rąbki na wydmę prowadzi przez las i jest nieco nudnawa.

Droga do Rąbki

Ale po kolei, bo chaos mi się tu wdaje 🙂 Najpierw doszliśmy do Rąbki, gdzie jest parking dla samochodów, dalej jechać nie można, tylko busikiem lub rowerem. I tych pierwszych i tych drugich bardzo dużo na trasie, no bo też sezon w pełni i chętnych bardzo dużo. Jest tu też kasa po bilety do Słowińskiego Parku Narodowego. Kolejka spora, ale szybko idzie, więc poszło sprawnie. Kawałek dalej jest skręt nad brzeg Jeziora Łebsko, polecam zajrzeć bo jest molo i wieża widokowa, panoramki bardzo ładne. Obok jest Karczma, z której skorzystaliśmy wracając, bo z plaży schodzi się w tym samym miejscu. Dla oszczędzenia budżetu i tak morzem nadszarpniętego zjedliśmy tylko kromy ze smalcem, za to miła niespodzianka, Negra dostała psią miskę z wodą, bo swoją zostawiliśmy w aucie i na trasie musieliśmy poić ją z dłoni.

Ale wracając na trasę, tu zaczyna się droga przez las, asfalt biegnie obok i tam są busiki, piesi i rowery podążają ścieżką przez lasek, fajna trasa, ale długa i jest monotonnie dość. Pod koniec juz wszyscy razem zmierzają asfaltem, razem z busikami i robi się tłoczno. Ale zaraz potem pojawia się piach i zapowiedź wydmy Łąckiej. A to coś pięknego! Trzeba wspiąć się po piachu na jej szczyt, wszyscy już ściągają sandały i cudnownie zapadają się gołymi stopami w piasku, jest ciepło, słonecznie, ale nie ma upału, za to wieje dość pokaźnie i piach wdziera się wszędzie. A przy ziemi jest stały ruch piasku, co widać na niektórych zdjęciach. Fajne uczucie. Na wydmie jest wydzielony fragment gdzie można się poruszać, reszta objęta jest ochroną ścisłą. Tutaj może iść każdy pies, wejście na plażę jest już zabronione dla czworonogów, o czym dowiedzieliśmy się z tablicy dopiero przez zejściu z plaży. W sumie dziwne, bo wydma chyba cenniejsza, są roslinki unikatowe, a na plaży za bardzo nie widzę powodu, no ale tak jest.

Widok z molo na wieżę
Wieża w Rąbce

W każdy razie wróciliśmy plażą, gdzie już była konkretnie ciepło, ale piasek dalej jest tutaj ruchomy przy ziemi i wiatr daje się odczuć. Zeszliśmy ostatnim zejściem i znów kawałek przez las pod parking w Rąbce. Po wspomnianym posiłku dalej pieszo do auta i do centrum Łeby, która, jak dla mnie, nie staje sobie obok piękna Słowińskiego Parku Narodowego. Spacer na plażę i powrót do domu, praktycznie już wieczorem. Spacer przez SPN zabrał nam sporo czasu, ale warto było ... 🙂

Widok z wieży na Jezioro Łebsko Słowiński Park Narodowy - droga na wydmę Wyrzutnia busiki wożące turystów na samą wydmę Wydma Łącka Wydma Łącka Słowiński Park Narodowy Słowiński Park Narodowy Zejście na plażę w Łebie SPN Plaża w Łebie na ternie Parku Narodowego Łeba Łeba centrum Ławeczka z pieskami Łeba port Łeba Plaża w Łebie Łeba

Angelika Krajewska Krajtroter 10053 kilometrów
2017-08-01 00:22:25

Zjawiskowe zdjęcia. :)

2017-07-29 19:47:59

Danusiu, Marianie, zgadza się to naprawdę piękne miejsce i warto się tam wybrać przynajmniej raz w życiu!

2017-07-29 19:47:13

[cytuj autor='allie']Fantastyczne miejsce, cudowne widoki, świetne zdjęcia.No i zakochałam się w Waszej psicy :) Super, że podróżujecie wszędzie z nią. To musi być szczęśliwy pies.[/cytuj]

Dziękuję, a psica tak, szczęśliwa jest i uzależniona od nas, ale ja od niej też hehe

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2017-07-29 08:44:14

Wydmy w Parku Słowińskim są bardzo ciekawą atrakcja turystyczną. Mozna powiedzieć,że to taka namiastka pustyni w pięknych okolicznościach przyrody. Długa trasa,trochę męcząca,ale jakże piękne widoki i ile satysfakcji po wejsciu na Górę Łącką:-)

2017-07-28 21:56:06

Bardzo fajna nadmorska miejscowośc.Chciałbym też kiedyś wybrać się do Łeby by zobaczyć te słynne wydmy.

allie Krajtroter 7735 kilometrów
2017-07-28 21:41:59

Fantastyczne miejsce, cudowne widoki, świetne zdjęcia.

Anja Krajtroter 14965 kilometrów
2017-07-28 18:09:04

Łebskie wakacje;)

2017-07-28 14:01:22

[cytuj autor='Joanna']Super wycieczka. Niektóre zdjęcia wyglądają tak znajomo, że aż wróciły wspomnienia.[/cytuj]

Ja też tak mam często :)

Joanna Krajtroter 70832 kilometrów
2017-07-28 13:59:52

2017-07-28 13:06:10

Dziękuję Romku, bardzo nam się podobało :)

Roman Świątkowski Krajtroter 70713 kilometrów
2017-07-28 13:02:07

Jak widać Polska, polskie miasteczka, miasta są coraz ładniejsze i bardziej atrakcyjne.

Wycieczka udana i zaliczona do najpiękniejszych - nieraz nie warto rezygnować z planów.