Gdynia i ulubione Orłowo

Dar Młodzieży

Gdynia, jak i całe Trójmiasto to jedno z moich ulubionych miejsc w Polsce! Ostatnio byliśmy tu 9 lat temu, kawał czasu, ale wtedy rozkoszowaliśmy się tym miejscem znacznie dłużej, teraz to tylko jednodniowa wycieczka, takie skradnięcie kilku bardzo przyjemnych chwil 🙂 Molo Południowe ze statkami w Gdyni to wyjątkowy rarytas, chyba dla każdego, ja uwielbiam ten zakątek, a tym razem trafiła się wisienka na torcie, bo nigdy nie miałam jeszcze szczęścia spotkać Daru Młodzieży, a teraz stał, kawałek za Darem Pomorza, na wylocie, jakby tylko czekał, żeby odpłynąć. Jak opowiadałam dzieciom, że Dar Pomorza to Muzeum i zawsze tu stoi ale Dar Młodzieży, który wypatrzyłam z daleka to tylko czasem tu zagląda, bo pływa jeszcze po morzu, to aż przyspieszyły, żeby przypadkiem nie odpłynął nam 🙂 Udzieliło mi się zniecierpliwienie, ale poczekał, aż nacieszymy oczy 🙂 Potem doczytałam, że można nawet go było zwiedzać przez kilka dni lipca, bo w tym czasie obchodzono uroczystość 35-lecia statku, banderę podniesiono 4 lipca 1982 roku, a 10 lipca tegoż roku ruszył w pierwszą morską podróż, teraz ma ich za sobą ponad 200, opłynął nawet niechlubny przylądek Horn. Opłynął się świat dookoła, taka nasza polska ciekawostka, piękna w swej formie!

Obok koniecznie zajrzeć trzeba do mariny, gdzie aż świecą jachty, miłości bogatych tego świata 🙂 Widoczek ładny, zawsze podobały mi się marinki. Dalej plaża, obecnie jakby bardziej zagospodarowana niż parę lat temu, jednak to nie jest plaża, na którą czekałam. Moją ulubioną plażą jest Orłowo, zakochałam się w tym miejscu, gdy odwiedzaliśmy je wcześnie rano ostatnim razem. Teraz oczywiście było więcej ludzi bo i pora zupełnie inna, ale jednak plaża ma swój urok o każdej porze, jest tu malowniczo, bardziej dziko i przyrodniczo, molo kameralne, a widok klifu schodzącego do morza bardziej mnie satysfakcjonuje niż setki parawanów, które oglądaliśmy kilka dni później 🙂

Gdynia molo
Plaża w Orłowie
2017-07-14

26 lipiec 2017 12:24

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk'] Był był, jak zawsze 🙂 Chyba na komórce mam zdjęcia z Darem Pomorza, jeszcze do nich nie dotarłam nawet 🙂 Allie no to super mieszkasz 🙂[/cytuj]

Dobrze, że Danusia wspominała, iz na nadbrzeżu gdyńskim gdzie dumnie zakotwiczony jest majestatyczny, historyczny  Dar Pomorza .... znajduje się również  niewielki stateczek (gdy ja byłam był zacumowany obok galeonu Dragon) o nazie Bar Pomorza. Podobnie uśmialiśmy się z tego ile wlezie 😉. Inna , rzecz, że ów bar na stateczku zachęcająco nie wyglądał...hihihi. Zdecydowanie!

26 lipiec 2017 10:58

[cytuj autor='Danusia']Mieliście farta z Darem Młodzieży. A Bar Pomorza też był;-)?https://www.polskieszlaki.pl/wycieczki/relacja,6193,trojmiasto-weekendowo.html[/cytuj]

Allie no to super mieszkasz 🙂

26 lipiec 2017 10:43

Mieliście farta z Darem Młodzieży. A Bar Pomorza też był;-)?

25 lipiec 2017 20:59

Ach, moje miasto! 🙂 Najlepsze!

Daję 10 gwiazdek na 5 😉

25 lipiec 2017 20:21

Wymarzone miejsce dla dzieci.Ja ostatnio tam byłem w 2011 i trafiłem na darmowe zwiedzanie Daru Pomorza.

25 lipiec 2017 15:15

[cytuj autor='mokunka']Udał wam się spacer po (mim ulubionym ) miejscu w Gdyni. I pogoda dopisała ! Nawet na Twojej  fotce wypatrzyłamdrewniany geleon o nazwie Dragon, którym kiedyś plynęłam. Wracaja wspomnienia 🙂[/cytuj]

Tak, pięknie tam, a pogoda zaskoczyła na plus, bo miało być gorzej z każdą godziną aż do opadów po południu 🙂

25 lipiec 2017 15:10

[cytuj autor='Joanna']W Gdyni byłam ostatnio 6 lat temu. W tym roku będziemy... chyba jednak trochę za daleko, chociaż coś ciągnie do Oceanarium. Zobaczymy co z tego wyniknie. Fajnie, że trafiliscie akurat na Dar Młodzieży.[/cytuj]

Oceanarium - jak dla mnie rewelka. Warto je zwiedzić Joanno. Choć ceny są dość wysokie....

25 lipiec 2017 15:08

Udał wam się spacer po (mim ulubionym ) miejscu w Gdyni. I pogoda dopisała ! Nawet na Twojej  fotce wypatrzyłam drewniany geleon o nazwie Dragon, którym kiedyś plynęłam. Wracają wspomnienia 🙂

Edytowano: 2017-07-25 16:34:41

25 lipiec 2017 14:16

25 lipiec 2017 11:22

Dziękuję Wam, tak dzieci bardzo zadowolone 🙂 Nad morze ciągły bo faktycznie kopanie w piasku to jednak to co dzieci lubią najbardziej, mimo, że trochę odrośnięte już 🙂 nie tam Muzea i takie tam ... hehe A że zawsze są dzielne to zrobilismy im trochę radości 🙂

25 lipiec 2017 11:19

Troszkę inne strony zwiedzacie i pokazujecie nam. Najbardziej zdowolone to chyba były najmłodsze osoby w grupie z takich wczasów. Zawsze mama ciągła po różnych zakamarkach Polski, trzeba było łazić itp.

pozdrowienia dla całej rodzinnki i psa.

25 lipiec 2017 11:02

Oj ja dawno w Gdyni nie byłam, może z 5 lat temu 😉 Ale w tym roku planuję to nadrobić.

Piękne zdjęcia 😉 Pozdrawiam

25 lipiec 2017 10:54

Dzięki 🙂

25 lipiec 2017 10:44

Jakie piękne wakacyjne fotki!