Kaszubskie Jezioro Ostrzyckie i Kościerzyna

Jezioro Ostrzyckie

Jezioro Ostrzyckie to kolejne wspaniałe miejsce na Kaszubach, przez wielu uważane za najładniejsze w tym regionie. Mogę się z tym zgodzić a wiem co mówię, bo nad tym jeziorem spędziliśmy sporo czasu i  oglądaliśmy je w kilku miejscach, jest atrakcyjne dla plażowiczów i miłośników sportów wodnych, ale też dla spacerowiczów, bo jest przyrodnicze, mało tu komercji a więcej ciszy i przyrody.

Oba nasze noclegi na Kaszubach były właśnie nad Jeziorem Ostrzyckim, a ten drugi - Pensjonat LakeSide w Brodnicy Dolnej położony był nad samym brzegiem, z prywatną plażą i łabędzią rodziną 🙂 To śliczne miejsce, z moją ulubioną ławeczką zawieszoną na drzewie, gdzie przesiadywaliśmy rankiem i wieczorem, a Negra sobie biegała nad jezorkiem. Ceny przystępne, a warunki bardzo dobre, polecam to miejsce, jest bardzo przyjazne i otwarte na turystów.

Jezioro Ostrzyckie

Przy okazji Jeziora Ostrzyckiego wspomnę też o niedalekiej Kościerzynie, Skansen Parowozów był już kilka razy opisywany na Polskich Szlakach, dlatego skupię się na Ryneczku, który jest bardzo urokliwy. Ładne, kolorowe kamieniczki i Muzeum zdobią ten plac, na którym jest też fontanna rzucająca wodą na róznych wysokościach. Koło fontanny stanęła w 2011 roku ławeczka Remusa, a właściwie taczka pełna książek... 🙂 Ten pomnik przedstawia tytułowego bohatera powieści Aleksandra Majkowskiego pt. Życie i przygody Remusa, która nazywana jest epopeją kaszubską. To kolejna ławeczka do naszej krajtroterskiej kolekcji 🙂

Molo na Jeziorze Ostrzyckim

22 lipiec 2017 09:50

Dziękuję Wam 🙂

22 lipiec 2017 08:02

Bez dwóch zdań,piękne Kaszuby:-)

22 lipiec 2017 00:54

Ach, Kaszuby - jak tu ich nie kochać 🙂 Świetne zdjęcia, oddają całe piękno kaszubskich jezior.

21 lipiec 2017 23:12

Cudowne miejsca zwiedziliście.Miło popatrzeć na Twoje fotki.

21 lipiec 2017 21:16

Piękne jezioro. Poza tym taki spokój w pełni sezonu...faktycznie można się zrelaksować.

21 lipiec 2017 15:07

[cytuj autor='Angelika Krajewska']Super Aniu że tak aktywnie spędzacie wakacje! kolejne fantastyczne miejsce ,gdybym mogła już bym tam była hehehe [/cytuj]

Dzięki, no polecam na pewno kiedys zawitasz w te strony, a nawiązując do męża Twojego, tak to już jest z tymi Panami 🙂 Na szczęście moj już bakcyla złapał, ale też miewa dość 😉

21 lipiec 2017 15:02

21 lipiec 2017 14:55

Ładnie.

21 lipiec 2017 13:01

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Ja i tak jestem mega zadowolona że z dziećmi i jeszcze psem tyle udało nam sie zobaczyć, a rózne wnętrza mamy teraz ograniczone z racji zwierzaka i nawet właśnie nie byłam pewna czy będziemy mogli z Negrą do skansenu wejść, na szczęście ten we Wdzydzach jest psiolubny 🙂 Dla mnie to bardzo udane wakacje w takiej formie jak były, pisałam już nieraz że na wycieczkach nie jestem sama i muszę patrzeć na całą rodzinę, a ta i tak jest bardzo dzielna 🙂[/cytuj]

Oczywiście, racja. Każdy sam wybiera i ustala sobie plan podróży🙂

21 lipiec 2017 12:54

21 lipiec 2017 12:04

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Muszę Cię rozczarować bo nie byliśmy 🙂  Są na stronie już u nas i w głosowaniu rodzinnym przegrały 🙂[/cytuj

To faktycznie mnie rozczarowałaś ! Byłam przekonana, że kto jak kto ale ty skansenu nie ominiesz.....Szkoda.

21 lipiec 2017 12:02

21 lipiec 2017 11:45

Piekne kaszubskie plenery w słonku 🙂

Rozumiem Aniu, że tym raem  - jak piszesz - skupiłaś się na krajobrazach oraz rynku , a Skansen Parowozów przedstawisz w innej wycieczce. W końcu kto jak kto ale Ty lubisz skanseny!!!

To już czekam, niecierpliwie na foty parowozów z Kaszub, uchwycone w Twoim obiektywie 🙂 Znam bowiem tylko parowozowe skanseny w Chabówce, Rudach i Pyskowicach.