Stecówka i Dorkowa Skała

Dorkowa Skała, EmiZtg

W chłodne niedzielne popołudnie postanowiliśmy się troszkę dotlenić i przejść na krótki spacer na Stecówkę asfaltową drogą. Przy okazji chcieliśmy zobaczyć, w jakim stopniu nadaje się ona na rower.

Szliśmy tzw. Szlakiem Habsburgów, mającycm w sumie długość ok. 20 km i biegnącym w skrócie rzecz ujmując z Zameczku Myśliwskiego Habsburgów w Wiśle aż na szczyt Baraniej Góry. Nasz odcinek biegł zwykłą asfaltową drogą częściowo przez las równolegle do szlaku czerwonego. Na początku wycieczki minęliśmy polanę z podestem widokowym, na przeciw której znajduje się Dorkowa Skała, wychodnia skalna będąca połączeniem piaskowca i zlepieńców. Skała jest duża, ciekawa, od góry porośnięta mchem. Nieopodal znajduje się drewniany stół i ławki, można więc zrobić sobie przyjemny piknik lub biwak z widokiem na Beskidy, a przed upałem uciec pod skałkę 😉.

Na Stecówce, EmiZtg

Dalej trawersujemy szczyt Beskidka, a następnie wychodzimy na Stecówkę, z odbudowanym po pożarze kościółkiem i prywatnym schroniskiem. Bardzo chciałam wejść do środka kościółka, żeby go obejrzeć, ale niestety trwało jakieś nabożeństwo.

Posiedzieliśmy chwilkę przed schroniskiem, relaksując się i słuchając śpiewu ptaków i ciszy 🙂. Wracaliśmy częściowo czerwonym szlakiem, a częściowo drogą. Niestety w lesie było masakryczne błoto, a my oboje w niskich butach, więc zrezygnowaliśmy z przejścia tamtędy. Weszliśmy za to na Dorkową Skałę tym razem od góry.