Wzdłuż rzeki Pilicy

, linek

Tym razem pogoda nie sprzyjała zwiedzaniu. Mimo to postanowliśmy wykorzystać wolny czas jak najbardziej aktywnie. Udaliśmy się w okolice rzeki Pilicy.

Pierwszym miejscem, które zwiedzaliśmy były „Groty Nagórzyckie” - podziemna trasa turystyczna. Jest to labirynt podziemnych sal, korytarzy i wnęk w dawnej kopalni piasku kwarcowego. Zwiedzanie odbywa się z przewodnikiem, który opowiada historię i legendę grot. Następnym miejscem, do którego się wybraliśmy był Skansen Rzeki Pilica, który jest pierwszym w Polsce muzeum na wolnym powietrzu poświęconym rzece.  W skansenie można zobaczyć ekspozycje: „Młynarstwo wodne w dorzeczu Pilicy”, „Wojenne trofea Pilicy”, „Pamiątki po dawnej Spale”.  Największe zainteresowanie wzbudza budynek poczekalni kolejowej z przystanku Czarnocin. Po drugiej stronie trasy znajduje się Rezerwat przyrody Niebieskie Źródła, do którego udaliśmy się spacerem. Woda tam przybiera kolor zależnie od pogody. Po krótkim spacerze leśnymi ścieżkami wróciliśmy do samochodu i pojechaliśmy do następnego punktu naszej wycieczki - Trasa Turystyczna „Bunkier w Konewce”.  Można tam zobaczyć 300 metrowy bunkier kolejowy, schrony techniczne: hydroforni, kotłowni i elektrowni, z której do schronu kolejowego można przejść pod ziemią 80-cio metrowym odcinkiem kanałów technicznych, schron studni głębinowej, chłodnica wody, zbiornik paliwa oraz ekspozycje militariów, pojazdy wojskowe, modele schronów oraz niemieckich pociągów wojskowych, wystawy stałe, tematycznie związane z II wojną światową dotyczące fortyfikacji, uzbrojenia, dowództwu Ober-Ost w Spale, działaniom ruchu oporu w okolicy. Ostatnie miejsca, do których się wybraliśmy znajdowały się w Inowłodzu. Zwiedziliśmy tam zamek oraz Kościół św. Idziego.

, linek

Mimo pogody, która nie zachęcała do zwiedzania zdołaliśmy zobaczyć bardzo ciekawe miejsca. Byliśmy zaskoczeni, że tak interesujące atrakcje znajdują się niedaleko naszej miejscowości.

2017-05-04

17 lipiec 2017 12:12

Niedaleko bunkra w Konewce jest bunkier kolejowy w Jeleniu, jednak jest mniej znany niż ten w Konewce. Ten w Konewce jest zagospodarowany, jest przewodnik itd. Natomiast w Jeleniu nie, nikt nad nim nie sprawuje opieki. Pozdrawiam

07 lipiec 2017 13:08

Ciekawe, interesujace. Bardzo fajna wycieczka.

06 lipiec 2017 22:40

[cytuj autor='Danusia']No tak...można by rzec cytują klasyka " cudze chwalicie,swego nie znacie". Czasem warto rozejrzeć się po najbliższej okolicy, by odwiedzić interesujące miejsca, tak jak Wy to zrobiliście. Fajnie:-)[/cytuj]

Racja, czasem w najbliższej okolicy sporo ciekawych miejsc. Trzeba zawszemieć "oczy szeroko otwarte" .

Super zwiedzanie 🙂

06 lipiec 2017 08:48

Bardzo fajne obiekty, w ogóle mi nie znane 🙂 Super pozwiedzaliście.

05 lipiec 2017 23:54

Bardzo mi się podoba 🙂

05 lipiec 2017 10:01

04 lipiec 2017 21:59

Bardzo ciekawe miejsca.Dla mnie jeszcze nie znane.

Tomaszów Mazowiecki

Konewka

Inowłódz

Podziemna Trasa Turystyczna „Groty Nagórzyckie”

Rezerwat Niebieskie Źródła

Skansen Rzeki Pilicy

Trasa Turystyczna "Bunkier w Konewce"