Wiecznie i Słonecznie-Włochy

Florencja, marian

Wiecznie i Słonecznie-wycieczka zorganizowana przez b.p Itaka.W programie mamy do zwiedzenia jedne z najpiękniejszych włoskich miast jak Florencja,Rzym,Watykan,Asyż,San Marino,Wenecje oraz czterodniowy wypoczynek w okolicach Rimini nad marzem Adratyckim.Trud wielogodzinnej podróży umilały nam wspaniałe widoki na górskie szczyty Alp oraz piękne krajobrazy Toskani z licznymi winnicami.Pierwsza nas przywitała Florencja.Bardzo urokliwe miasto z cudownymi zabytkami.Chętnie wszyscy głaskaliśmy rzężbę dzika,gdyż legenda głosi,kto to zrobi wróci jeszcze do Florencji.Po zwiedzanych miastach zawsze oprowadzali nas miejscowi przewodnicy,którzy w niesamowity sposób nam przybliżyli ten piękny kraj.Moim największym celem i marzeniem było zobaczyć Rzym i Watykan..Spacer po Rzymie,wizyte w Watykanie zapamiętam na wiele lat.Byłem pod wielkim wrażeniem ,że mogłem to zobaczyć na własne oczy.Prześliczna Bazylika św. Piotra,plac Hiszpański z schodami Hiszpańskimi,most św. Anioła,słynna fontanna di Trevi,wizyta przy grobie św. Jana Pawła II,Koloseum i wiele cudownych miejsc utkwiły mi w pamięci.Kolejnym miastem które dane było nam zobaczyć to Asyż.Miasto,gdzie na każdym  kroku mogliśmy spotkać ślady obecności jego patrona św. Franciszka.Szczególnie zachwyceni byliśmy Bazyliką św. Franciszka z prześlicznymi freskami.Potem spacerkiem poszliśmy po wyjątkowych urokliwych  uliczkach do miejsca gdzie wychowywał się św Franciszek oraz Bazyliki św. Klary.Po trzydniowym zwiedzaniu nasyceni  informacjami o sztuce i historii przyszedł czas na wypoczynek nad morzem.Temperatura na dworze 37stopni to kąpiele w morzu były naszym wiekim pragnieniem.Och dlaczego w naszym Bałtyku nie ma tak ciepłej wody.W trzecim dniu wypoczynku wybraliśmy się na pół dniową wycieczkę do San Marino oraz do starego miasta Rimini.San Marino jedno z najmniejszych panstw świata,położone wysoko na wzgórzu Monte Titano.Słynie z przepięknej starówki i ogromnego zamku.Jest to najstarsza republika świata.Polecam spacer Przełęczą Czarownic gdze widoki są niesamowite.W ostatnim dniu naszej wycieczki zwiedziliśmy Wenecję.To taka wisieńka na torcie.Śliczna Bazylika św.Marka,Pałac Dożonów,wieża Dzwonicza,bogato zdobione budynki ukryte pomiędzy malowniczymi kanałami.słynne mosty,ślicznie zdobione gondole......Mieliśmy okazje wejść na tarasy widokowe galeri skąd podziwialiśmy z góry te urokliwe miasto.Wróciliśmy do domu bardzo zadowolony z tej wycieczki.

, marian
2017-06-20

17 lipiec 2017 13:21

Ach Włochy...tam można wracać i wracać.

07 lipiec 2017 09:43

[cytuj autor='marian'][cytuj autor='mokunka']Proszę jak pięknie Marianie zwiedzacie można rzec iż , to Włoskie Szlaki a nie PSz. Zazdraszczam 🙂pozdrawiam 🙂[/cytujDziękuję Mokunko.To prawda że to można rzec Włoskie Szlaki ale cieszę się  że nowe oprogramowanie Ani pozwala wstawiać wycieczki że Swiata lub z Kraju.Oglądając możemy zaznaczyć jakie chcemy zobaczyć -kraj,świat lub dowolne.Pozdrawiam. [/cytuj]

Oczywiście 🙂 Zwiedzaj Marianie kraj i świat !

07 lipiec 2017 09:38

06 lipiec 2017 22:45

06 lipiec 2017 17:59

[cytuj autor='Anna Piernikarczyk']Ale bogata w miejsca ciekawe wycieczka. Super ! 🙂[/cytuj]

Dziekuję Aniu.

06 lipiec 2017 17:57

[cytuj autor='Angelika Krajewska']Zaliczam Panie Marianie i do swoich marzen 🙂 moze też sie kiedyś spełnia 🙂[/cytuj]

Z całego serca życzę Wam spełnienia marzeń.

06 lipiec 2017 08:50

Ale bogata w miejsca ciekawe wycieczka. Super ! 🙂

05 lipiec 2017 23:57

Zaliczam Panie Marianie i do swoich marzen 🙂 moze też sie kiedyś spełnia 🙂

05 lipiec 2017 21:42

[cytuj autor='Danusia']Wspaniała wycieczka Marianie. Włochy to piękny kraj. Widzieliście wiele bardzo ciekawych miejscowości. Trudno powiedzieć, co robi największe wrażenie.Miałam okazję kiedyś zwiedzać te miejsca, dzięki twojemu opisowi powróciły miłe wspomnienia:-)[/cytuj

Pamiętam Twoją wycieczkę do Włoch.Na forum wtedy napisałem że to wycieczka moich marzen.Pocieszyłaś mnie że warto marzyć i miałaś słuszną rację.Dzięki.