Zamek Królewski w Chęcinach

, Angelika Krajewska

Zamek ten  był  rezydencją rodzin królewskich, królowych i wdów, przebywały tu: Adelajda - druga żona Kazimierza Wielkiego oraz siostra tegoż króla - Elżbieta, sprawująca rządy w imieniu swego syna Ludwika Węgierskiego. Mieszkała tu, wraz ze swym ogromnym skarbcem, królowa Bona. Gdy opuszczała Chęciny, jej majątek wieziono na 24 wozach, ciągnionych przez 140 koni.
Jeśli jesteś wielbicielem ruin zamków?,... jedź 🙂
Świetne miejsce, w którym możesz sobie wyobrazić jak to było, kiedy żyli rycerze i przenieść się w te czasy. niestety pozostała tylko część murów z trzema wieżami😢ale to i tak wielki szacunek za renowację, bo ....
....Obecnie zamek wygląda ładnie. Przeszedł szeroką modernizację pod względem doprowadzenia do stanu używalności.Nie jest to duży obiekt, można wejść na dwie wieże, ale nie ma tam żadnych wystaw czy eksponatów, jest za to trochę atrakcji dla dzieci. Dzieciaki np. mogą wsiąść na konia za dodatkową opłata 2 zł lub postrzelać  z łuku 🙂Zamek widać z daleka już z trasy. Można zatrzymać się na godzinę, zwłaszcza gdy jest ładna pogoda i dobra widoczność.
Można zaparkować w centrum miasta i przejść pod górę Drogą Mnicha jako dodatkowa atrakcja - czeka tam nas trochę wspinaczki po drodze mijamy drewniane rzeźby osób związanych z zamkiem. Można też podjechać na parking (bezpłatny), położony znacznie wyżej, z którego do ruin zamku czeka nas już tylko mały spacer.
Warto wejść na obie wieże aby podziwiać panoramę okolicy  My trafiliśmy na upały do 39 stopni, ale na szczycie można było wytrzymać dzięki wiatrowi ;-) Spędziliśmy tam więc dłuższą chwilę.Na placu znajdują się hełmy rycerskie, miecze a także księżniczka i rycerz z dziurami w twarzach przy których można zrobić sobie zdjęcie. Do tego mnóstwo pamiątek do kupienia, pracownicy przechadzający się w a la średniowiecznych strojach muzyka z tamtych czasów w tle. Brakowało mi czegoś co pokazywało by zmiany jakie zachodziły w zamku na przestrzeni wieków. Jest jeszcze jeden minus na zamku nie ma wc !, ale i tak niewątpliwie najlepsza atrakcja woj. świętokrzyskiego.

2017-06-25

17 lipiec 2017 19:37

Warta odwiedzenia atrakcja świętokrzyskiego. B.ładne widoki z zamkowej wieży.

30 czerwiec 2017 15:02

To ja byłam w Chęcinach jeszcze przed remontem, chyba w 2012 roku.

30 czerwiec 2017 08:17

[cytuj autor='Danusia']Niestety,ja również doświadzyłam tego pecha podczas pobytu w świętokrzyskim parę lat temu. Obeszliśmy zamek,ile się dało,ale zwiedzanie było niemożliwe z powodu remontu. Zazdraszczam Wam szczęścia:-) W maju 2017 jadąc do Buska Zdroju mijaliśmy Chęciny i z daleka widziałam znajomą sylwetkę zamku,jednak brakło już czasu na ponowne odwiedziny w tym miejscu.[/cytuj]

Danusiu, by - o ile dobrze pamiętam - w 2013 zwiedzałyśmy świętokrzyskie , w odstępnie zaledwie kilku tygodni. I faktycznie tak się wtedy złożyło, iz zamek był poddany kompleksowemu remontowi a wszystko wokół było rozkopane....

Dobrze, ze teraz chociaż na fotach, które wstawiła angelika mozemy oglądać zamek w pełnej krasie.

30 czerwiec 2017 07:34

29 czerwiec 2017 23:25

ojej to faktycznie pech 😢 trzeba  pojechac i odwiedzic jeszcze raz jest przepieknie 🙂

29 czerwiec 2017 21:58

Pieknie wygląda zamek po renowacji! Ja byłam tam w 2013 i niestety...trwał remont, wszystko było rozkopane i nie można było wejsć na dziedziniec.super, ze tam byliście 🙂

29 czerwiec 2017 21:06

Chętnie bym ten zamek ponownie zwiedził .Pare lat temu był niedostępny do zwiedzania z powodu prac remontowych i widzieliśmy go tylko z zewnątrz.