Sulov, Sedlo pod Bradou, Luka pod Rohacom, jaskinia Sarkania Diera

Podróż jest zaznaczona jako prywatna. Nie jest publicznie dostępna na żadnych listach. Można ją zobaczyć tylko przy wykorzystaniu bezpośredniego adresu URL.

, EmiZtg

Trekking w słowackim wspinaczkowym raju.

Prosta i ciekawa pętla ze zwiedzaniem Siarkaniej Diery.

Z Koliby pod Skałami udaliśmy się do czerwonego szlaku, którym następnie (w wielkim skrócie, bo wcześniej się wspinaliśmy w tym rejonie) poszliśmy do Przełęczy pod Bradą (grupa skalna), a następnie na Lukę pod Rohaczem (Rohacz zdobyłam w tym roku - 2017). Było bardzo ciepło i byliśmy na tyle zmęczeni, że odpuściliśmy szczyt i zaczęliśmy schodzić bardzo stromym, nieprzyjemnym szlakiem, mijając skalną bramę, tzw. Gotycką. Później przeszliśmy wąskim skalnym gardłem po kilku metalowych drabinkach (nic strasznego, każdy sobie poradzi, drabinki są krótkie i mają szerokie szczeble), by po przejściu bukowego lasu skręcić w lewo i tam po klamrach, łańcuchach i podestach (uwaga na spadające kamienie, krucho) dojść do jaskini zwanej "Siarkania Diera".

Następnie wzdłuż granicy lasu mijając źródełko (super miejsce na biwak) doszliśmy znów do Koliby pod Skałami i do samochodu.

, EmiZtg

Szlak, który opisałam znajduje się dość blisko naszej południowej granicy, a sam Sulov jest coraz bardzej popularny wśród osób chodzących po górach. Można tam przyjechać z psem, można zabiwakować na dziko (nie polecam, bo wilki i niedźwiedzie). Wzdłuż trasy co jakiś czas znajsują się wychodnie skalne, z których roztaczają się wręcz niespotykane, cudowne widoki. Wychodnie nie są w żaden sposób zabezpieczone, nie ma barierek, pod nogami mamy więc urwisko - nie polecam osobom z lękiem wysokości.