, Anna Piernikarczyk

Zamki nad Loarą

2015-05-01 - 2015-05-03
2015-05-06 09:59:28

Piękna Dolina Loary wpisana jest na Listę Unesco.  To przepiękna kraina historyczna Francji, gdzie znajduje się ponad 300 zamków i pałaców

Nasze podróże możesz wygodnie przeczytać na naszym nowym blogu. Na chwilę obecną nie ma tam komentarzy i ocen, ale pracujemy nad tym :)
Chenonceau > Amboise > Charge > Blois > Chambord

Dolina Loary to miejsce cudowne, w części wpisane od 2000 roku na Listę Unesco. Jest tam ponoć 300 zamków i pałaców, ogrom, no my widzieliśmy tylko kilka, tak bym tam pojechała na tydzień cały i naszym tempem urządziła zwiedzanie, to by zamków na liście odwiedzonych przybyło 🙂 Obiekty są gotyckie i renesansowe, wszystkie piękne, co na zdjęciach wszędzie mieliśmy okazję zobaczyć. Nasze cztery zamki odwiedzone też bardzo ładne, niektóre nad rzeką inne nie, a jeden stoi wprost na rzece - Chenonceau. To zamek kobiet, historycznie zawsze należał do kobiety i kontynuacją tej tradycji jest fakt, że rządzą tu kwiaty. W każdej komnacie, holu, salonie ogromny bukiet kwiatów żywych, cudne to naprawdę. Nawet w kuchni w podziemiach też bukieciki, wśród kwiatów sporo konwalii, bo we Francji jest zwyczaj, że na 1 maja komus kogo się lubi daruje się konwalie. Wokół zamku też pełno kwiecia. W ogóle otoczenie zamku Chenonceau jest bardzo przyjemne, jest tu stara, XVI-wieczna farma, ze zwierzątkami, roślinami uprawnymi i oczywiście kwiatami.

Kolejne miejsce to miasteczko Ambois - bardzo piękne kamienne miasteczko turystyczne też z zamkiem i domami w skałach. Tutaj mieszkał Leonardo da Vinci pod koniec swego życia, król Francji ściągnął go tutaj dla upiększenia Doliny Loary, mieszkał tu ostatnie 3 lata swego życia i tutaj w pałacyku zmarł. Pełno tu sklepików z pamiątkami, to konieczne miejsce do odwiedzenia nad Loarą.

Tego dnia odwiedziliśmy też słynną winiarnię Plou&Fils w Chambre, działa od 1508 roku i podobno od tego czasu przechodzi z ojca na syna. Teraz też prowadzi ją ojciec z dwoma synami. Degustacja win w ilości dość dużej sprawiła, że cały autokar miał wyśmienity humor 🙂

Ostatni dzień na wycieczce spędziliśmy w miasteczku Blois, też z zamkiem, w którym zachowała się jedyna we Francji gotycka sala nie sakralna, bardzo ładna, jak i cały zamek. W tym miasteczku był też targ ze wszystkim, m.in. owocami morza, mięsem z oczami, serami lokalnymi, głownie kozimi itp. Tutaj też były piękne katedry, stare i majestatyczne. Na koniec, już w drodze powrotnej odwiedziliśmy zamek Chambord - chyba jeden z najpiękniejszych. Dawny "domek myśliwski" - tak ogromny, że praktycznie nikt w nim na stałe nie mieszkał nigdy, bo nie sposób było go utrzymac i ogrzać, używano tylko podczas królewskich polowań, które odbywają się tu do dziś, tylko dla Vipów 🙂 Jedyną osobą która mieszkała tu przez kilka lat był polski król Stanisław Leszczyński, ot taka ciekawostka. Jak do tego doszło? Jego córka Maria Karolina została żoną króla Francji -  Ludwika XV, do którego należał zamek Chambord. I taka nasza piękne wycieczka dobiegła końca... buu

piękna klatka schodowa \ Chambord Katedra w Blois Kościół gotycki w Blois Targ w Blois Sala Gotycka - Blois Blois Blois Zamek Blois wina w beczkach wino musujące nasza przewodniczka Ania Winnica czynna od 1508 roku Pałacyk w którym umarł Leonardo da Vinci domy w skale zamek Amboise Ambois - piękne miasteczko turystyczne farma okwiecona Farma z XVI wieku ogrody komnata żałoby komnaty kuchnia wszędzie piękne kwiaty kaplica Zamek Chenonceau

Barsolis Karol Turysta Kulturowy Krajtroter 122211 kilometrów
2015-06-01 13:54:06

Aniu i inni , wino prosto z dystrybutora  piliście ?

bo we Francji , Wlochy stoja  takie dystrybutory ( jak na stacji CPN)

z ktorych mozna  kupowac na litry .

mlode tanie i dobre wino .

Uwaga - skutek uboczny.- glowa ciezka od niego jest 2 dni

Karol

2015-05-07 20:20:47

Tak, u nas też podrywały brata wyższego :) Przewodniczka z jego powodu wybiera tą winiarnię :) Tak troszkę inny plan, ale tam tyle rzeczy że nie wiadomo co wybrać :) A my spaliśmy w Wersalu więc blisko mieliśmy, a na tym cmentarzu to byłam dawno temu jak w Paryżu było Taize. Dolina jak piszesz - sielanka...

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2015-05-07 17:49:47

Fakt,ta sama winiarnia:-) Pogodę choć raz trafiliśmy upalną. Było fantastycznie. Dolina Loary to niezapomniane zamki i pałące wśród pieknych ogordów,wokół niezliczone winnice, po prostu sielsko-anielsko. A w winnicy,haha,trochę podrywałyśmy przystojnych winiarzy. Zaszumiało w głowach po degustacji wina...A może to oni nas podrywali?;-) No i  przebieg mojej wycieczki był chyba nieco odmienny w szczegółach niż Waszej. Nie byliśmy w Wersalu, zwiedzaliśmy zaś cmentarz Pere la Chaise.

2015-05-06 19:39:45

Chętnie sobie przypomniałam Twoją wycieczkę :) I widzę, że w tej samej winiarni byliśmy ;) Mieliście lepszą pogodę, choć po ostatnim dniu w autokarze już wiem, że gorąco jeszcze utrudniłoby tą wycieczkę :) Tak czy owak jesteśmy zauroczeni i zachwyceni :)

Danusia Krajtroter 183047 kilometrów
2015-05-06 16:19:36

Wspaniała wyprawa.Francja to kraj,który nieustannie mozna odkrywać na nowo. Twoje fotografie oczywiście przypomniały mi moją wycieczkę z 2011 r. i z przyjemnością pogrążyłam się we wspomnieniach.

2015-05-06 12:25:31

:) się nie ukrywali, gdzieś tam na Forum pisałam że jedziemy, ale sporo postów, to się gubią niektóre w tłumie :)

Barsolis Karol Turysta Kulturowy Krajtroter 122211 kilometrów
2015-05-06 12:20:53

Francja jest piekna i tajemnicza ( jak kobieta )

przepikna wyprawa -tylko pozazdroscic wypada.

w  2006 r "krecilem sie " po tych okolicach

pozdrawiam Karol

PS .

teraz juz wiemy gdzie ukrywali sie wlasciciele portalu

pod koniec kwietnia i na poczatku maja  2015 = FRANCJA

2015-05-06 11:46:37

Dziękuję Wam, z Rainbowsa też były, my byliśmy z Indexu, do obiadokolacji też dostawaliśmy winko, i to dość sporo, bo każdy karafkę, więc po dwie lampki wychodziło, tak więc humory dopisywały :) A na szczęście autokarem, to oboje mogliśmy sobie pić spokojnie :) Ja już byłam we Francji trzeci raz, Łukasz drugi, ja zawsze we Francji zakochana, a Dolina Loary to w ogóle, mogłabym tam jutro zamieszkać :)

Marcin_Henioo Krajtroter 50945 kilometrów
2015-05-06 11:19:17

Byliśmy z Rainbow Tours 3 lata temu w Paryżu i w 3 zamkach nad Loarą. Coś pięknego.

2015-05-06 11:16:04

Piękne zamki.Najbardziej mi z zewnątrz podoba się zamek Chenonceau i ten park wokół.Winka też bym skosztował.Zaraz mi się przpomniał obiad w Harrachowie jak dostalismy gratis do obiadu czeski likier ziołowy .Żona wypiła dwa kieliszki bo ja kierowca i też zrobiło jej się wesoło.