Okolice Międzygórza

2013-06-07 - 2013-06-09
2013-06-11 13:05:29
majka de Wędrowiec 105 kilometrów

Coś dla dolnoślązaków, odkrywanie okolicy Międzygórza, położonego niedaleko Wrocławia. Mój opis spędzenia weekendu w górach w malowniczej okolicy.

Międzygórze > Bystrzyca Kłodzka > kłodzki > Czarna góra > Kłodzko > Bystrzyca Kłodzka > Międzygórze

Wyznaczenie planu wycieczki niezbyt mi się udało, jednak mam nadzieję że z opisem wyjdzie lepiej. W weekend postanowiliśmy udać się w zagłębie Dolnego Śląska i nasz wybór padł na Międzygórze. Tu zatrzymaliśmy się w <a href="http://www.villapepita.pl/">urokliwym hotelu w górach</a> , który jest niezwykle malowniczo położony. W recepcji od razu dotaliśmy informacje, gdzie warto iść i co robić. Jak tylko przyjechaliśmy, mieliśmy nieco czasu, postanowiliśmy spacerem wybrać się na Wodospad WIlczki. Jest to imponujący wodospad (najwyższy w Masywie snieżnika) i bardzo urokliwy. Stamtąd ruszyliośmy po lesie na Marię Śnieżną. Istnieje tam Sanktuarium Maryjne, jednak było zamknięte. Obejrzeliśmy widok i kościół z zewnątrz i ruszyliśmy spowrotem. Wieczorem na szczęście się nie nudziliśmy, gdyż w hotelu jest bilard i bar, oprócz tego mieliśmy planszówki.

W sobotę mieliśmy ambitny plan wejść na Czarną Górę ,a popołudniu zahaczyć o Jaskinię Niedźwiedzią. Plan ten się udał, pogoda dopisała a my zadowoleni zeszliśmy  na dół. Popołudniem ruszyliśmy też parkami i terenami przy samej miejscowości. Dzięki temu obejrzeliśmy całą miejscowość w niecałe dwie godziny.

Niedziela oznaczała pożegnanie z Międzygórzem, jednak po drodze wstąpiliśmy jeszcze do Kłodzka i pochodziliśmy sobie po mieście. Oprócz tego zobaczyliśmy słynną Twierdzę i podziemne tunele pod nią.

majka de Wędrowiec 105 kilometrów