Tabor, toja1358

Czeskie wspomnienia

2012-11-26 - 2012-12-10
2012-11-26 23:26:31
toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów

Dwa tygodnie wędrówki po Czechach, tu i tam, ale wszędzie pięknie i ciekawie.

Adršpach > Morawski Kras > Brno > Pernštejn > Bouzov > Lednice > Valtice > Strážnice > Petrov > Telč > České Budějovice > Český Krumlov > Hluboká > Holašovice > Karlštejn > Tabor > Praga

Czechy znowu zaczęły mnie kusić. Odgrzebałam wycieczkę sprzed kilku lat, żeby pokazać ile ciekawych miejsc do zwiedzania jest u naszych południowych sąsiadów – nie tylko Praga.

Jechaliśmy na dwa tygodnie bez żadnej rezerwacji. Mieliśmy w planie zwiedzić kilka zamków, miasteczek i miejsc wpisanych na listę  UNESCO.

Karlštejn

Noclegi planowaliśmy na kampingach, w wynajmowanych domkach. Po dwa, trzy dni  w jednym miejscu i dalej.  Okazało się, że nie ma z tym żadnych problemów, pomimo, że jechaliśmy w lipcu, a więc w pełni sezonu.  Warunki na kampingach nie zawsze idealne, ale nie o luksusy nam chodziło tylko o dach nad głową.

Rozpoczęliśmy wędrówkę po Czechach od Skalnego Miasta w Adršpach. Potem był Morawski Kras z najgłębszą przepaścią w Czechach – liczącą 138,5m Macochą,   zwiedzanie jaskini i spływ podziemną rzeką Punkvą. Rewelacja!

Św. Jan pod Skałą
Hluboká

Były też morawskie winnice, bajeczne piwniczki z winami w Petrovie, skansen wsi południowo-morawskiej w  Strážnicach i wspaniały zespół parkowo-pałacowy Lednice-Valtice ze stojącym w środku parku minaretem.

Nocując na ogromnym polu kampingowym o wdzięcznej nazwie Apollo, znajdującym się blisko granicy z Austrią, zrobiliśmy też wypad do Wiednia.

Jeden dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Brna i twierdzy Špilberk.

Potem były zamki Bouzov, Pernštejn, Mikulov.

Hluboká

Odwiedziliśmy urocze miasteczko Telč  zwane  Morawską Wenecją.

Podążając na zachód zatrzymaliśmy się też w Czeskich Budziejowicach,  znanych z produkowanego w tutejszym browarze  Budweisera i rozsławionych przez  Dobrego Wojaka Szwejka.

Zachwycił nas Český Krumlov.  Stare Miasto opasane wstęgą Wełtawy zakręcającej tutaj esy-floresy ma niepowtarzalny klimat. Na skale nad rzeką  wznosi  się XIII – wieczny zamek z pięknymi ogrodami i niedźwiedziami mieszkającymi w fosie.

Zupełną rewelację stanowiły dla nas Holašovice - niewielka wioska wpisana na listę UNESCO jako wiejski zespół zabytkowy.

Holašovice

Była  jeszcze Hluboká, a w niej jeden z najpiękniejszych zamków w Czechach.

Wracając w stronę naszej granicy zwiedziliśmy jeszcze zamek będący  jednym z symboli królestwa czeskiego – to Karlštejn, należący do największych atrakcji w kraju naszych południowych sąsiadów.

Kończyliśmy nasz urlop w Pradze,  spędzając tu dwa dni. Mieliśmy dość czasu na zwiedzanie i spacery po starych uliczkach.

Niestety, był to okres w którym maniacko kręciliśmy filmy zaniedbując pstrykanie fotek. Przechwyciłam trochę z kamery, wklejam, żeby zachęcić do zwiedzania.

Holašovice
Český Krumlov Český Krumlov Český Krumlov Český Krumlov Český Krumlov Český Krumlov Český Krumlov Český Krumlov Český Krumlov zeskie Budziejowice Telč zwany Morawską Wenecją Pernštejn Pernštejn Pernštejn Strážnice Strážnice Strážnice Petrov Valtice Lednice, minaret Lednice Lednice Punkva podziemny spływ Punkvą Morawski Kras Bouzov Bouzov Bouzov Brno Brno Brno Brno Brno, twierdza Špilberk Brno Adršpach Adršpach Adršpach Adršpach Adršpach Adršpach Adršpach
toja1358 Krajtroter 10687 kilometrów