Nieciekawa okolica , Monika Pawlak

Tunezja - Bojr Cedria

2012-09-08 - 2012-09-15
2012-11-18 19:05:05
Monika Pawlak Krajtroter 9349 kilometrów

Wczasy w Tunezji,niedaleko stolicy państwa  - Tunisu,były to wczasy tym razem raczej dla leniwych ;-)

Bojr Cedria > Bojr Cedria

Samolot wylądował w Monastirze,stąd wyjechaliśmy autobusem w podróż trwającą około 2,5 godz.Kierowca autobusu łamał non stop przepisy,przeganiał długimi światłami i trąbieniem wszystko co jechało przed nami,ale chociaż było wesoło :-),późna noc,a kierowcy bez świateł,zagubiony motocyklista na małym bziku pruł również bez świateł i to pod prąd na dwupasmowej jezdni.

Po przyjeździe do hotelu Caribbean World,po zameldowaniu się,zjedzeniu późnej kolacji wybrałam się z koleżanką na plażę,usiadłyśmy na leżaku,po chwili zaczęli się schodzić hotelowi tubylcy zapraszający na trwającą dyskotekę, lub na chwile zapomnienia w ich objęciach...(na drugi dzień dowiedziałyśmy się,że panuje tam seks turystyka),grzecznie odmówiłyśmy,nam w głowie było tylko bieganie po plaży,gdzie fale uderzały o brzeg,a woda była niesamowicie ciepła,jak na trzecią nad ranem.

Przed bramą

Śniadanie - kawusia z mlekiem,pyszne bagietki,małe bułeczki półfrancuskie z czekoladą i bez , kumpela zachwycała się ich masłem,pyszne sałatki,naleśniki,omlety,makarony,jak i mleko z płatkami,co kto lubi.Przed obiadem spotkanie z rezydentką,omówienie ważnych spraw, propozycje wycieczek itp.Obiad -pyszne rybki , różne mięsa (jak dla nas,były niejadalne),sałatki,makarony np z krewetkami, pieczone ziemniaki,oberżyna -  pycha, a na deser wspaniałe ciasta.Kolacja - to również sałatki,makarony,bagietki.Kuchnia raczej monotonna,ale było w czym wybierać, opłacone wczasy all inclusive można jeść do woli co i ile się chce.To samo w barach pizza,drinki,piwa,cola,oranżady w cenie.

Nocny wypad na dyskotekę do Hammametu,jedna z animatorek będąca w związku z Tunezyjczykiem zaproponowała nam dyskotekę z jej znajomymi,oddalony o jakieś 20 km od Bojr Cedrii Hammamet nocą jest przepiękny,niestety mój aparat w nocy odmówił posłuszeństwa,a szkoda,bo wiele pięknych miejsc widziałam.Jeśli chodzi o samą dyskotekę,to miało być bezpiecznie,ale troszkę czułam się nieswojo,gdy zaczepiali nas obcy,animatorka zapewniła nas przed wyjazdem,że nie będzie takich sytuacji,gdy będziemy tam w towarzystwie Tunezyjczyków,myliła się...,przestrzegam samotne kobiety przed takimi zaczepkami,chyba,że jadą na takie wczasy w "wiadomym celu"...

Droga wjazdowa
Kolejna recepcja
Jeden ze sklepów

Razem z koleżanką postanowiłyśmy skorzystać z jednej z oferowanych wycieczek -wyjazd na wielbłądach,trwający trzy godziny za 40 dinarów,czyli na nasz około 80 zł.Jazda na wielbłądzie jest niesamowita,powoli stąpające zwierzę po piasku,wzdłuż plaży robi wrażenie :-), po jakimś czasie nasza mini karawna skręciła w większy teren piaszczysty,gdzie stoją ciekawe ruiny,niestety miejsce nieopisane,nikt nam nie powiedział,co to dokładnie jest,ale były zachwycające,parę fotek przy budowli i poproszono uczestników wycieczki o zejście z wydmy,gdzie czekała na nas mini wioska oraz poczęstunek prawdziwym kus kusem z orzechami i drobiem-przepyszne.Miałyśmy również okazję zapalić fajkę wodną  zwaną shisha :-).

Pogoda w Tunezji bardzo mnie zaskoczyła,chociaż ładnie się opaliłyśmy,to były dni,gdzie padało,jednej nocy był potężny sztorm,burza,aż niemiło...

Pod palmą

Targ,każdy wtorek w Caribbean World to dzień targowy,można nabyć piękne pamiątki,skórzane torby,biżuterię (uwaga na podróbki), naczynia,misy,kubki,jak i tutejsze przyprawy.

Animacje,bardzo ciekawe imprezy,przedstawienia,kabarety,tańce oraz fakir deptający po szkle i łykający miecze.Muzyka z animacji utkwiła w pamięci,na szczęście mogę jej sobie odsłuchać na YT :-),Animatorzy zapraszają do zabawy w basenie,w morzu można skorzystać z surfingu,kajaków,pływającej kanapy przymocowanej za pomocą liny do motorówki,która również porywa w górę na balonie chętnych śmiałków do zobaczenia okolicy z góry :-)

Inna część hotelu

Przyznam szczerze w dniu wyjazdu łzy napłynęły mi do oczu,po raz ostatni słuchając tej muzyki,patrząc na okoliczne góry jak i widok na Tunis i Morze Śródziemne...

Droga wjazdowa Droga wjazdowa Wejście Przed recepcją W centrum W stronę recepcji Fryzjer,lekarz,wszystko na miejscu W centrum Wieczorem Kolacja Zachód słońca Zachmurzenie Wieczorem nad basenem W restauracji W naszym pokoju Info dla polskich turystów Recepcja Piękne ozdoby Okolica restauracji Centrum Nieczynne zjeżdżalnie Widok z okolic basenu Poza hotelem Morze Śródziemne jest przyjemne ;-) Wysokie fale Okolice W Tunezji też pada Na plaży Fale były mocne Pieniące się morze Zadowolona ;-) Meduza na plaży Powrót Atrapa wioski Kociątko Shisha Trzeba wszystkiego spróbować ;-) Przebieranki ;-) Prawdziwy kus kus Lizak ;-) Odpoczywające wielbłądy Ruiny Piękne widoki Z koleżanką wśród ruin Ruiny Ruiny Dziedziniec Zasypany dom Ruiny Maluchy ;-) Na mini pustyni Tu się zatrzymamy Zmierzamy w pustynny teren Osiołek chciał do nas dołączyć ;-) Pasące się krowy Ciekawskie ;-) Owce pasące się na lichej trawie Wielbłądziątko Mini pustynia Mini pustynia Rzeka wpadająca do morza Puste okolice Okolice poza hotelem w budowie Karawana Przyjemna,spokojna jazda Wycieczka Na wielbłądzie Fontanna w centrum Piękne widoki Basen Okolice basenu Okolice basenu Basen Basen przed naszym budynkiem Wieczorem... Palma Hammamet Egzotyczny krzak Desery były fantastyczne Kwiaty palmy Ciekawie ozdobione chodniki Nasza okolica Nad basenem Dyskoteka Centrum obiektu hotelowego ze sklepami itp Kwiat hibiskusa Miliony muszelek Morze Śródziemne Nad basenem ciekawy mostek Okolice restauracji i recepcji W stronę recepcji i restauracji Basen tuż przed plażą Nasz budynek Chodnik w stronę morza Lotnisko w Monastirze Z okna samolotu
Monika Pawlak Krajtroter 9349 kilometrów