Kolumnada z posągami swiętych, m.in. św. Jacka Odrowąża, jedyny polski św. w tym gronie, Jan Nowak

Włochy

2010-10-02 - 2010-10-09
2012-02-23 18:47:10
Jan Nowak Krajtroter 6005 kilometrów

Podróż po Wloszech zaczęliśmy w Toskanii, z kwaterą w Sienie. Następnie pojechaliśmy do Rzymu.

Toskania, Rzym

Toskania to region rolniczy. Tutejsze krajobrazy są przedmiotem niesłabnących zachwytów, wina zaliczają się do światowej czołówki. W świadomości Włochów i zagranicznych turystow Toskania jest tym co najlepsze we Włoszech.

Główne atrakcje Toskanii to: Katedra we Florencji, Ufifizi we Florencji (muzeum z kolekcją renesansowego malarstwa włoskiego), Campo dei Miracoli w Pizie z Krzywa Wieżą, Campo w Sienie z przepięknym rynkiem w ksztalcie muszli oraz wyspa Elba, niegdyś miejsce zesłania Napoleona.

nagrobek Marii Klementyny Sobieskiej,wnuczki króla,jednej z czterech kobiet które pochowano w bazylice

Wystepuje tu duże zagęszczenie miast będących skarbnicami sztuki i nic w tym dziwnego, gdyż własnie stąd wywodzi się większość najwybitniejszych włoskich twórców, do ktorych zaliczają się Leonardo da Vinci, Michał Anioł i inni.

Kilka zabytkowych miast  zwiedziliśmy. Florencja, Siena. Piza, San Gimignano, Pienza, Montepulciano, Grosseto.

św. Piotr
antyczny Rzym
miejsce zamordowania Cezara (Brutus)

Autostradą wzdłuż zachodnich wybrzeży, przylegających do  morza Liguryjskiego i Tyreńskiego  udaliśmy sie do Rzymu, gdzie na zwiedzaniu Wiecznego Miasta i Watykanu, spędziliśmy drugą część naszego pobytu we Włoszech.

W drodze powrotnej do Kraju,  zatrzymaliśmy się na kilka godzin w Wiedniu.

Kapitol
Rzym, kolumna Trajana Florencja,most na rzece Arno Florencja,rzeźby, na1 planie \ Apollo katedra we Florencji Wiedeń, katedra Wiedeń Pałac cesarski Pałac Habsburgów Ogromny baldachim Berniniego, nad grobem św. Piotra Bazylika św. Piotra - Pieta Michal Anioła groty watykanskie wyjscie z muzeum Watykan Obraz Rafaella Obraz Matejki - Sobieski pod Wiedniem Muzeum Watykanskie przejazd na audiencje (telebim) Schody Hiszpanskie Antyczny Rzym koloseum Bazylika św. Jana na Lateranie Rzym Panteon Piaza Navona Rzym Przed muzeum watykańskim Watykan Fontanna di Trevi Rzym, przed Kwirynałem Do Rzymu W drodze do Rzymu, m.Tyreńskie Grosseto Grosseto Piza Piza Pienza Pienza, rynek turystki S.Gimignano S.Gimignano Rynek w Montepulciano Montepulciano Montepulciano Montepulciano wies w Toskanii gospodarstwo agroturystyczne winnica piwnica win Toskania jesienią jesienny pejzaz Toskanii Nad zatoką m. liguryjskiego, w rej. Grosseto Piza, krzywa wieża w Pizie S.Gimignano w San Gimingiano Na rynku w San Gimingiano w Pienzie W Montepulciano w kościele w sasiedztwie katedry wnętrze katedry katedra w Sienie Siena rynek w Sienie Na rynku w Sienie w hotelu w Sienie Hotel w Sienie
Jan Nowak Krajtroter 6005 kilometrów