Nasze podróże, rok 2017, strona 3

Tag:

Kaszubskie Jezioro Ostrzyckie i Kościerzyna

Jezioro Ostrzyckie to kolejne wspaniałe miejsce na Kaszubach, przez wielu uważane za najładniejsze w tym regionie. Mogę się z tym zgodzić, a wiem co mówię, bo nad tym jeziorem spędziliśmy sporo czasu i  oglądaliśmy je w kilku miejscach, jest atrakcyjne dla plażowiczów i miłośników sportów wodnych, ale też dla spacerowiczów, bo jest przyrodnicze, mało tu komercji a więcej ciszy i przyrody.

Oba nasze noclegi na Kaszubach były właśnie nad Jeziorem Ostrzyckim, a ten drugi - Pensjonat LakeSide w Brodnicy Dolnej położony był nad samym brzegiem, z prywatną plażą i łabędzią rodziną 🙂 To śliczne miejsce, z moją ulubioną ławeczką zawieszoną na drzewie, gdzie przesiadywaliśmy rankiem i wieczorem, a Negra sobie biegała nad jezorkiem. Ceny przystępne, a warunki bardzo dobre, polecam to miejsce, jest bardzo przyjazne i otwarte na turystów.

Przy okazji Jeziora Ostrzyckiego wspomnę też o niedalekiej Kościerzynie, Skansen Parowozów był już kilka razy opisywany na Polskich Szlakach, dlatego skupię się na Ryneczku, który jest bardzo urokliwy. Ładne, kolorowe kamieniczki i Muzeum zdobią ten plac, na którym jest też fontanna rzucająca wodą na różnych wysokościach. Koło fontanny stanęła w 2011 roku ławeczka Remusa, a właściwie taczka pełna książek... 🙂 Ten pomnik przedstawia tytułowego bohatera powieści Aleksandra Majkowskiego pt. Życie i przygody Remusa, która nazywana jest epopeją kaszubską. To kolejna ławeczka do naszej krajtroterskiej kolekcji 🙂

13 lip 2017

Ciechocinek

W drodze na Kaszuby zrobiliśmy sobie przystanek w Ciechocinku. Słynny na całą Polskę kurort nam był dotąd zupełnie obcy. Poznać go wiele może nie poznaliśmy, bo to tylko taki spacerek pod Tężnie, ale klimat tego miejsca poczuliśmy i swoje zobaczyliśmy 🙂 Jest to bardzo ładne miejsce, typowy kurort uzdrowiskowy, z tłumnym deptakiem, z kramami pamiątkowymi i oczywiście unikatowymi tężniami, które warto zobaczyć. Kiedyś na pewno wybierzemy się tu na dłużej, ale myslę, że to dopiero za parę lat 🙂

12 lip 2017

Ślemień rekreacyjnie

Rodzinny wyjazd, typowo rekreacyjny, dla wypoczynku  przyjemności dzieci, bez zwiedzania a dla zabawy 🙂 Beskid Mały to świetne miejsce na taki przyjemny wypoczynek. To pierwszy nasz wyjazd z noclegiem poza domem z Negrą. Była super tylko mieliśmy jeden duży kłopot - wszystkie inne psy, bo nasza ma cieczkę... O matko, tabuny psów za nami i wszystkie głuche na krzyki i odganianie. Czekamy już z niecierpliwością na koniec tej wątpliwej przygody 🙂 Tym bardziej że planujemy dłuższą podróż wkrótce 🙂

01 lip 2017

Romantyczne ruiny w Orzechu

Od dziecka słyszałam o tych tajemniczych ruinach w Orzechu, na granicy ze Świerklańcem, ale nigdy ich nie widziałam. Gdzieś zagubione wśród drzew, nawet zimą z głównej drogi nie były widoczne. No i w niedzielę ostatnią postanowiliśmy pojechać ich poszukać. Najpierw wjechaliśmy w ul. Ogrodową w Orzechu i pojechaliśmy nią do końca, a potem pieszo i to był błąd, bo zakończyła się u kogoś w domu 🙂 No więc wróciliśmy na Ogrodową i dojechaliśmy do ul. Sobieskiego, gdzie na jej końcu trzeba wejść w polną ścieżkę i podążać nią aż do zagajnika. Gdzieś w jego połowie ścieżka skręca w prawo i po chwili wyprowadza do ruin.

Przy okazji opisywania gminy w Świerklańcu, w której teraz mieszkamy, wspomnę o Stajni Ferdyn w Świerklańcu, naszym niedawnym odkryciu, które odnaleźliśmy przypadkowo jeżdżąc po okolicy na rowerkach 🙂 Stajnia znajduje się na granicy Świerklańca i Nowego Chechła, u podnóża tzw. Góry Chechelskiej. Nie jest to żaden imponujący szczyt hehe, góra ma zaledwie 316 m n.p.m., ale można stąd zobaczyć ładne widoczki. Śmiejemy się że to nasz mały Beskid Mały 🙂

25 cze 2017

Złoty Potok i Pustynia Siedlecka

Pustynia Siedlecka Początek wakacji z ładną pogodą musiał się dobrze zacząć. Oczywiście traf padł na Jurę hehe Ale tym razem coś nowego - Pustynia Siedlecka, to był nasz cel, reszta wyszła w praniu 🙂 O Pustyni naczytałam się, ale nie znaliśmy tego miejsca, a to tak blisko od Bramy Twardowskiego w Złotym potoku, że aż zdziwienie. Miejsce bardzo fajne, trafiło w gusta naszych dzieciaków, wszystkich trzech, jestem z tych co psa traktują jak członka rodziny 🙂 Nic nie poradzę!...

24 cze 2017

Rowerowo w 2017

W tym roku rozpoczęliśmy na dobre swoją przygodę z rowerami, już z dziećmi. Zrobiliśmy sobie sporo wycieczek, ale na razie wszystkie krótkie. Raz planowaliśmy trochę dłuższą nad Zalew Zielona w Kaletach, ale nas wielka burza zastała i musielismy zawrócić niestety. Ale i tak odwiedziliśmy w ten sezon kilka razy Górę Chechelską, Park w Świerklańu, wydmę i kościół w Żyglinie, wiele razy Zalew Nakło Chechło i okoliczne lasy, wydawać by się mogło nieprzebyte 🙂 Może w...

01 cze 2017

Bardo i Ząbkowice Śląskie

Już na wyjeździe z Kotliny Kłodzkiej wstąpiliśmy do Barda i do Ząbkowic Śląskich. Wcześniej odwiedzaliśmy już te miejscowości, parę lat temu, więc to tylko taki spacerek. Bardo zrobiło się popularniejsze od ostatniej wizyty mam wrażenie. Przystań się rozwija, ludzi sporo i chętnych do spływu nie brakuje. Malownicze widoczki z mostem w tle 🙂

Ząbkowice natomiast poprawiły wygląd zabytków. Odmalowane, odrestaurowane, wyglądają obecnie lepiej. Krzywa Wieża udostępniona jest dla turystów, naprawdę ona jest krzywa 🙂 Tylko zamek jakiś taki ospały. Fajnie było znów zobaczyć te miejsca...

28 maj 2017

Pałac w Kamieńcu Ząbkowickim

Pałac w Kamieńcu Ząbkowickim to prawdziwa perła architektoniczna nie tylko Kotliny Kłodzkiej, ale całej Polski! To przepiękna budowla, która cieszy oko, tym bardziej że po wielu latach zaniedbań i opuszczenia, wróciła do łask i odzyskuje dawny blask. Zarządza nią, ale i opiekuje się oraz remontuje Gmina Kamieniec Ząbkowicki. Czyni to z wielkim sukcesem, a efekty można podziwiać podczas zwiedzania pałacu, gdyż jest on udostępniony dla turystów. Jeszcze sporo prac pozostało do wykonania, ale to, co można zobaczyć już dziś, zachwyca!

Z każdym rokiem pięknieje nie tylko sam pałac, ale i jego otoczenie. Uruchomiono kilka z kilkudziesięciu fontann, które tu niegdyś działały. Aż chce się tu przyjechać za kilka lat, aby sprawdzić efekty dalszych prac i planów! Pałac można zwiedzać co godzinę od 10.00 do 17.00. Bilety kupuje się w tzw. Czerwonym Kościółku, stojącym u stóp pałacu.

Warty zobaczenia jest też sam Kamieniec Ząbkowicki, z zabytkowym, dawnym klasztorem Cystersów i kościołem pocysterskim Wniebowzięcia NMP.

28 maj 2017

Jaskinia Radochowska w Kotlinie Kłodzkiej

W Radochowie koło Lądka Zdroju, w niezwykle malowniczej Kotlinie Kłodzkiej, polecam odwiedzić świetną atrakcję - Jaskinię Radochowską. Jest ona oddalona od parkingu około 1300 m, zabezpieczona kratą i można ją zwiedzać tylko z przewodnikiem, w sezonie codziennie, od 10.00 do 18.00.

To nie lada gratka dla miłośników podziemi, ale oczywiście nie tylko. To zupełnie inna bajka niż słynna Jaskinia Niedźwiedzia, leżąca niedaleko. Jaskinia Radochowska jest bardziej dzika, nie ma tu wielu udogodnień, przez co jej zwiedzanie jest takie autentyczne, namacalne. Tutaj można wszystkiego dotknąć, ba, nawet trzeba, bo niektóre fragmenty bez podpierania są nie do przejścia 🙂 Są nawet łańcuchy! Kawałek trzeba przejść tyłem, inny można, choć nie trzeba, leżąc... Sama frajda, szczególnie dla młodzieży i dzieciaków, ale i dla niejednego dorosłego. Nie muszę pisać, chyba że przy błotnistym dnie można się tu trochę ubrudzić 😉

27 maj 2017

Serce Kotliny Kłodzkiej - Bystrzyca, Kłodzko i Żelazno

Sobotę podczas naszej wyprawy do Kotliny Kłodzkiej spędziliśmy w jej sercu czyli w Kłodzku i okolicznych miejscowościach. Miasta piękne, a widoki z trasy jeszcze piękniejsze. Wiedziałam, że Kotlina jest super, ale znów na nowo odkryłam to miejsce, gdzie już z auta można się zachwycić wszystkim dookoła. Bystrzyca Kłodzka Najbliżej z Hotelu mieliśmy do Bystrzycy Kłodzkiej. To Miasto Królewskie, jak się chwalą na tablicach. Wiekowy ośrodek z dobrze zachowanymi obwarowaniami,...

27 maj 2017

Złoty Stok - Kopalnia Złota, Osada Górnicza i nowinka - Sztolnia Ochrowa

Kopalnia Złota w Złotym Stoku to świetna atrakcja i duży kompleks turystyczny. Prócz chodników Kopalni zwiedzić tu można Średniowieczną Osadę Górniczą (dawny Średniowieczny Park Techniki) oraz niedawno otwartą atrakcję - Sztolnię Ochrową. Gorąco polecam ten ciekawy zakątek, który jest świetnie przygotowany też na grupy zorganizowane, nie tylko na indywidualnego turystę. Zwiedzanie jest bardzo przyjazne, z humorem, odnajdzie się tu zarówno młodzież jak i dorośli, a i dzieci będą zadowolone!

26 maj 2017

Północna Jura czyli Mstów, Olsztyn, Zalew Poraj i Koziegłowy

Naszym celem był Mstów, ale jak to my, zrobiliśmy sobie po drodze kilka przystanków 🙂 Pierwszy z nich w Koziegłowach, bo przypomniało mi się w drodze, że odbudowali tam pałac biskupi. No wiadomo, warto go zobaczyć 🙂 Potem był planowany Zalew Poraj. Z jeziorami to nigdy nie wiadomo, gdzie co i jak, trochę w ciemno zjechaliśmy i trafiliśmy na piękny ośrodek harcerski nad jeziorem w gminie Poraj, a dokładnie w miejscowości Jastrząb. Latem szkoli się tutaj żeglarzy. Obawiałam...