Polska wieś – idealne miejsce na wypoczynek i rozpoczęcie biznesu

Polska wieś zmienia się już od dłuższego czasu, transformacji uległo budownictwo, styl życia, a także sposób upraw, który w większości przypadków został zmechanizowany. Tereny wiejskie stały się świetnym miejscem do inwestycji, jednak nie w rosnące jak grzyby po deszczu biurowce, ale w turystykę.



Dla wielu osób podróże stały się sposobem na wypoczynek, już weekend wystarczy, by wyjechać za miasto i naładować baterie z dala od miejskiego chaosu i zgiełku. Wraz z rosnącą popularnością sposobu na życie, jakim jest minimalizm czy slow life, rośnie popularność gospodarstw agroturystycznych. W takich miejscach znajdziemy wszystko, co niezbędne – ciszę, naturę, domowe jedzenie i atrakcje, takie jak miejsce na ognisko czy szlaki rowerowe. Ciekawych miejsc w Polsce jest wiele, nie trzeba jechać za granicę, by zobaczyć niesamowite wodospady, wydmy, góry czy urokliwe jeziora. Każdy region posiada niesamowite tradycje, najbardziej widać to właśnie na terenach wiejskich, gdzie rodzinne zwyczaje i historie są przekazywane z pokolenia na pokolenie. Mając to wszystko na uwadze, przedsiębiorcy coraz chętniej inwestują w biznes na wsi, co przyczynia się do większej konkurencyjności.

Wyróżnij się na tle konkurencji



Chcąc wybić się wśród pozostałych ofert i zostać zauważonym, właściciele obiektów turystycznych podejmują się wielu różnych działań. Koniecznością stało się „bycie” w Internecie, co oznacza założenie konta firmowego przynajmniej na jednym portalu społecznościowym i posiadanie strony internetowej. Turyści, zanim skontaktują się z danym obiektem i zaplanują podróż, dokładnie sprawdzają ofertę, cennik, dodatkowe atrakcje, dojazd. Ważną kwestię w wyborze miejsca stanowi także rekomendacja, co odnosi się zarówno do rekomendacji rodziny, znajomych, ale i opinii wystawionych na stronach internetowych. Miejsca z dużą liczbą pozytywnych opinii budzą większe zaufanie. Innym pomysłem na zaistnienie w umysłach potencjalnych gości jest udział w akcjach i konkursach, które zapewniają reklamę. Przykładem takiej akcji może być „Dobry biznes na wsi”, angażujący popularnych blogerów do promocji obiektów turystycznych.

Dobry biznes na wsi

Do głównych celów operacji „Dobry biznes na wsi” należy stworzenie pozytywnego wizerunku obszarów wiejskich, przedstawienie polskiej wsi jako miejsca atrakcyjnego do życia i prowadzenia biznesu. Do założeń należy także promocja dobrych praktyk, wzorców i inspiracja, co w przyszłości może przyczynić się do zrównoważonego rozwoju obszarów wiejskich oraz ograniczenia zjawiska migracji ludzi (zwłaszcza młodych) z wsi do miast.

Przed rozpoczęciem akcji organizowanej przez Polską Organizację Turystyczną, kluczowym elementem był wybór influencerów oraz obiektów. Wybrani twórcy przygotowują treści, które pasują do celów, jak i samego zamysłu akcji. Dzięki długoletniej pracy nad własną marką zyskali wierną społeczność, która ufa ich rekomendacjom, a więc wpływa na decyzje. Obiekty wybrane w akcji wyróżniają się potencjałem mediowym, kreatywnością, atrakcyjną ofertą oraz profesjonalizmem. Współpracę influencerów, gospodarstw agroturystycznych i POT zwieńczą artykuły na blogach i mediach społecznościowych, które będą linkowane na portalach Organizatora akcji, m.in. na fanpage’u Polska.travel. Materiały stanowią doskonałą inspirację dla przedsiębiorców i impuls do rozpoczęcia własnego biznesu na wsi.

Newsletter Wypisz się z newslettera
PolskieSzlaki.pl - polskie atrakcje
Copyright 2005-2019
Znajdziesz nas na: