Czeska Szwajcaria- kolejne ciekawe miejsca.

, marian

Najpopularniejsze atrakcje w Czeskiej Szwajcari to Brana Pravcicka,wąwóz rzeki Kamienice,Skały Jetrichowickie.Miejsca ,które nam udało się już zobaczyć więc w ostatnim  dniu pobytu w tych okolicach postanawiamy zrobić trochę objazdówki w poszukiwaniu ciekawych miejsc .Najpierw pojechaliśmy do zamku w Decinie który już opisałem.Kolejnym ciekawym miejscem jest punkt widokowy w Labska Stran,,Belweder''z którego są wspaniałe widoki na rzeke Łabe.W Janovie parę lat temu postawiono wysoką,stalową wieże.Wejście na wieże to nie mały wyczyn a szczególnie dla tych co mają lęk wysokości[piszę o sobie].Widoki przecudowne.Potem pojechaliśmy trochę pospacerować po Hrensku.Miejsce gdzie rzeka Kamienica łączy się z Łabą.Piękne zabytkowe domy wtapiające się w skały.Uważam że to jedna z najpiękniejszych tutaj miejscowości.Następnie pojechaliśmy na poszukiwanie krasnali.Między Jetrichovicami a Rynartice znajduje się skała w której wykutych jest siedem krasnali.Trochę trzeba się po schodkach powspinać by wszystkie poszukać.Napewno wielką zabawe sprawia to nie tylko dziecią ale i dorosłym.Ostanim naszym punktem do zwiedzenia był Dolsky Młyn.Mieszkaliśmy w Vysokiej Lipie więc z mapy wynika że mamy tylko do pokonania dwa kilometry.Miał to być nasz ostatni spacerek.Wielkie nasze zaskoczenie bo większośc trasy okazała się ciągłym zejściem po schodach w dół wśród skał.Miałem wrażenie że schodzimy do piekła.Nie dziwię się że stary młyn po którym dzisiaj tylko pozostały ruiny nazwano Diabelskim Młynem.Choć trasa okazała się trudniejsza niż się spodziewaliśmy byliśmy zachwyceni miejscem w którym znajdował się młyn i tym urokliwym szlakiem.Naprawdę warto zejść niebieskim szlakiem z Vysokiej Lipy do Dolskiego Młyna.

Belweder-punkt widokowy, marian

17 sierpień 2017 23:37

Swietne miejsca zwiedzacie 🙂 zazdroszczę 🙂 🙂

16 maj 2017 08:57

hehe nie wiedziałam, że i w Czechach mają swoje krasnale, super 🙂

16 maj 2017 08:41

Wow,to Czesi też mają swoje krasnale,jak Wrocław :-) Kolejną super ciekawostkę nam przedstawiłeś, dzięki:-)

15 maj 2017 21:24

Z perspektywy czasu nie zmieniałbym niczego.Plan ,który sobie wyznaczyłem sprawdził się na sto procent.Byliśmy tam pięć dni razem z dojazdem i powrotem który wykorzystywaliśmy do maxa.Oczywiście nie jechaliśmy na Niemiecką strone do Szwajcari Saksońskiej bo już tam byliśmy ale jak ktoś nie był to mógłby zwiedzić to za jednym razem bo warto.Jak bym był jeden dzień dłużej w Czeskiej Szwajcari to pojechałbym jeszcze do skalnego miasta Tisa.

Ps W Zwiedzaj Świat jest moja wycieczka do Szwajcari Saksońskiej

Ostatnio edytowany: 2017-05-15 21:26

15 maj 2017 07:16

Na ile dni zaplanowaliście całą wyprawę? I czy patrząc z perspektywy czasu byście wprowadzili jakieś modyfikacje? (niekoniecznie co do trasy)

14 maj 2017 20:39

[cytuj autor=' marian'][cytuj autor=' Anja']Na pewno się wybiorę kiedyś Twoimi śladami, podoba mi się cała przebyta trasa. A ja korzystając z pogody podjęłam rano spontanicznie decyzję, że dzisiejszy dzień spędzę nad morzem.[/cytuj] Pogoda dopisuje ,więc super pomysł na wypad nad morze.Ja mam za daleko ale również nie siedziałem w domy.Zwiedziliśmy Zoo w Wrocławiu.Fajnie  tak od czasu do czasu tam powrócić.Jak zwykle wnuką najbardziej podobało się Afrykarium. [/cytuj]

Do Wroławia ... i oczywiscie obowiązkwo Afrykarium na pewno wybiorę się w lipcu przy okazji pobytu w Górach Stołowych.

14 maj 2017 20:17

[cytuj autor='Drawski Sławek']Ciekawe miejsce. Muszę się wybrać. [/cytuj]

Polecam bo warto.

14 maj 2017 20:16

14 maj 2017 19:27

Ciekawe miejsce. Muszę się wybrać.