Chopok

Podróż jest zaznaczona jako prywatna. Nie jest publicznie dostępna na żadnych listach. Można ją zobaczyć tylko przy wykorzystaniu bezpośredniego adresu URL.

, EmiZtg

Trasa rozpoczęła się na parking przy Jaskini Lodowej. Wiodła następnie bardzo uciążliwym podejściem na Sedlo Sinej. Na przełęczy szlak skręcał w lewo. Chwilę szliśmy lasem, a potem stromymi kosówkami, mniej więcej tak jak z Iwaniackiej Przełęczy na Ornak, tylko bez takich dużych zakosów. Zresztą ta część grzbietu jest do Ornaku bardzo podobna. Taka wysoka, tatrzańska połonina.

W końcu doszliśmy do szczytu Polana i do grani głównej Niżnych Tatr. Teraz już czerwonym, o wiele łagodniejszym szlakiem podążaliśmy prosto w stronę Chopoka. Widoki były przepiękne, nie tylko na Tatry, ale wszędzie wokół. Na Derese spotkaliśmy kilka koziczek, w związku z czym odbyła się krótka sesja zdjęciowa 🙂. Pod szczytem Chopoka znajduje się schronisko Kamienna Chata, bardzo przytulne, tanie (nocleg 10 euro), ale bez bieżącej wody. A sam szczyt tuż nad nim.

Wycieczka była spontanicznym pomysłem, nie mieliśmy przy sobie mapy, więc zejście częściowo po zmroku było lekko problematyczne. Nie bardzo wiedzieliśmy, którym szlakiem schodzić, więc wybraliśmy wariant obciążający kolana, czyli prostu w dół do Jasnej pod kolejką. Oczywiście jak zwykle schodziliśmy jako ostatni, więc gdzieś tam z tyłu głowy czaił się lęk przed miśkiem. Zwłaszcza, że tamta okolica roi się od nich, nawet w hotelach ostrzegają, by nie opuszczać budynku po zmroku. I tacy zalęknieni szliśmy jeszcze kilka kilometrów w dół, po czym mój partner złapał stopa i pojechał po auto. Nie było go dobre 20 minut, a my w tym czasie przycupnęłyśmy w jakiejś budce vis a vis jakiegoś pensjonatu. Każdy krzak w tych ciemnościach wyglądał jak misiek 😉.