Dzień 7 – Sejny i Puńsk z punktu widzenia krasnoludka

, Joanna

Zapowiada się dzień w towarzystwie krasnoludków, czyli wyprawa do kolejnych punktów Baśniowego Szlaku. Najpierw odwiedzamy Miasteczko Sekretnych Uliczek w Sejnach. Jesteśmy jednymi z pierwszych „wędrowców” tego dnia.

Miasteczko bardzo nam się podoba. Wyjątkowo dobrze sprawdza się zarówno w przypadku starszego jak i młodszego dziecka. Gdy jedno rozwiązuje zadania, drugie biega swobodnie przy domkach rzemieślników. Gdy jedno liczy ryby w rzeczce na niby, drugie drepcze radośnie korytem tej rzeczki. Gdy jedno szuka ukrytych w zakamarkach krasnoludków, drugie samo jak krasnoludek próbuje zajrzeć w każdy zakamarek. Fantastyczną atrakcją okazuje się nawet wspinaczka na drewniane mostki nad rzeką Marychą – też drewnianą oraz piaskowa budowla, która jest jakby piętrową piaskownicą. Przy okazji poznajemy legendę o powstaniu Sejn i wiele ciekawostek dotyczących mieszkańców tego miasta.

Sejny- Miasteczko Sekretnych Uliczek, Joanna

Nie ociągając się zbytnio, bo pogoda się psuje, przenosimy się do Puńska, do Wioski Dwóch Mistrzów. Tu wszystkie informacje, ogłoszenia, szyldy są dwujęzyczne podobnie jak mieszkańcy. Język litewski słyszy się równie często jak polski. Do rozwiązania zadań z Karty Wędrowca przydaje się dodatkowo białoruski. Labiryntem o trzech wejściach w trzech językach dochodzimy w końcu na polanę rozmów. Ale wcześniej trochę czasu zajęło nam odnalezienie przedmiotów zgubionych przez Koszałka-Opałka i mistrza Sarabandę. Następnie rozszyfrowujemy hasło też w trzech językach i rozwiązujemy kolejne zadania.

Perełką tej wioski krasnoludków jest według mnie plac zabaw zorganizowany w oparciu o wiersz „Abecadło” – uwaga – Juliana Tuwima, a nie Marii Konopnickiej jak większość utworów wykorzystanych na Baśniowym Szlaku. To taki wyjątek potwierdzający regułę. Podoba mi się A – zjeżdżalnia, R – ścianka wspinaczkowa, M (W do góry dnem) – drabinka i inne sprzęty. Kropką nad i jest właśnie… kropka nad i. Wiadomo, że „i zgubiło kropeczkę”, więc kropkę umieszczono w odległości kilku metrów od samej literki.

, Joanna

Mamy wioskę krasnoludków jedną z ciekawszych i pogodę jedną z gorszych. Rozpadał się deszcz i zaczyna rozmakać karta z zadaniami. Szybko wykonujemy ostatnie polecenia, odbieramy dyplomy i pieczątki. Rezygnujemy ze zwiedzania skansenu w strugach deszczu , chociaż jest bardzo blisko i jedziemy do ciepłego pokoju i na ciepły obiad.

Puńsk- Wioska Dwóch Mistrzów, Joanna
O jak balon pękło, Joanna
kropeczka , którą i zgubiło, Joanna
gdy wróciliśmy wózek był już zajęty, Joanna
2016-08-11

18 grudzień 2016 15:21

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Świetna sprawa dla dzieciaków 🙂 [/cytuj]

Swietne , milusińscy pewnie mają frajde odwiedzając takie miejsca. Nie ma jak nauka w terenie , poznawanie świata ciekawsze i łatwiejsze do zapamiętania . Bardzo fajne miesca Joanno pokazujesz, dla mnie -jak narazie znane tylko z PSz.

08 grudzień 2016 09:17

Świetna sprawa dla dzieciaków 🙂

05 grudzień 2016 10:12

Fajne miejsce dla dzieci.

03 grudzień 2016 09:12

Widzę,że wędrowaliście Baśniowym Szlakiem. Ciekawa forma turystyki dla dzieci ,ale nie tylko. W Sejnach byliśmy rok temu,jednak nie zwiedzaliśmy Sekretnych Uliczek,ale dawny klasztor. Natomiast w Puńsku byliśmy dość często ponieważ nasza kwatera była w pobliskich Trakiszkach. Rzeczywiście język litewski słyszy się tam częściej niż polski:-)