Wakacje 2015 - VIII dzień (Zamek Krzyżtopór w Ujeździe i zapoznanie się z Sandomierzem)

, Marcin_Henioo

Ktoś by pomyślał, żeby jechać taki kawał drogi, by zobaczyć tylko takie ruiny, to chore. Ale ja zawsze chciałem przekonać się na własne oczy, co to ten Krzyżtopór w Ujeździe. No i przekonałem się w końcu w poprzednie wakacje.

Ale zanim, to wyjechaliśmy ze Szczawnicy stosunkowo szybko, ale GPS mnie w jakieś dziwne miejsca poprowadził (jemu chyba też ten upał dał się we znaki), więc w trasie spędziliśmy więcej czasu, niż zakladaliśmy. Dlatego też pewnie nigdzie się nie zatrzymywaliśmy na zwiedzanie, a miejsca mijaliśmy bardzo ciekawe i na pewno godne dokładniejszego obejrzenia, niż tylko zza szyb auta.

, Marcin_Henioo

Do Ujazdu zajechaliśmy jakoś przed obiadem, więc i upał był, i jeść się chciało. A zamek ten jest wg mnie fantastyczny. Fakt, ruina. Ale jaka kolosalna, cóż za wielkość! Trochę wyobraźni trzeba, by zobaczyć, jak to kiedyś przepięknie i monumentalnie mogło wyglądać. Samo to, że środek tygodnia, skwar z nieba, a wewnątrz sporo turystów. Bo naprawdę warto. Kto nie był, polecam.

Nie będę o historii tego zamku opowiadał, bo wielu na PSz było już przede mną. Ani tej legend, że jest okien tyle ile dni w roku, itp... Można też sobie spokojnie na PSz poczytać, czy też na innej Wikipedii.

Z Zamku ruszyliśmy do Sandomierza, gdzie mieliśmy fajny nocleg, dosłownie 20 minut piechotą na starówkę, w domku jednorodzinnym przerobionym na noclegi. Coś fajnego, na zewnątrz taras, śniadanko w promieniach słońca na tarasie, pełen relaks, spokój, cisza- niezapomniana historia.

Z Sandomierzem jedynie się jeszcze popołudniem późnym przywitaliśmy. I muszę powiedzieć, że miasteczko (Starówka zwłaszcza) robi niesamowite wrażenie. Przepiękne miasto, widać włożoną tu kasę, widać, ile dobrego zrobił dla miasta serial z ojczulkiem na rowerze. Obeszliśmy sobie starówkę wokoło, doszliśmy pod katedrę, koło zamku, domu Długosza, i z powrotem. Potem piwko, pizza w jednej z przytulnych restauracyjek na Rynku, i do domu.

To był może trochę nudny przez tą jazdę samochodem dzień, ale bardzo piękny był zamek, jak i Sandomierz.

2015-07-15

28 luty 2016 11:35

Piękne miejsca, piękne zdjęcia, pogoda dopisywała,

czasem warto nadrobić trochę drogi

28 luty 2016 11:35

Piękne miejsca, piękne zdjęcia, pogoda dopisywała,

czasem warto nadrobić trochę drogi

15 luty 2016 18:22

Krzyżtopór-niezwykle ciekawe miejsce. O Sandomierzu nie wspomnę.  Jest co zwiedzać na kielecczyźnie.

08 luty 2016 13:44

[cytuj autor=' marian']Zwiedziłeś miejsca które bardzo  pragnę kiedyś zobaczyć.Podoba mi się Twoje intesywne zwiedzanie. [/cytuj]

Warto je zwiedzić, polecam! A co do intensywności zwiedzania, to fakt, staramy się zawsze wykorzystać dany nam czas jak najefektywniej.

06 luty 2016 09:50

Pieknie. Może i mi się kiedyś uda dojechać. Zobaczć.

05 luty 2016 23:24

05 luty 2016 19:31

Jedne z ładniejszych ruin zamków. Uważano go za drugi Wersal.

Piękne ruiny, piękne miejsce i bardzo ciekawe miejsce.

05 luty 2016 19:17

Niestety w tych miejscach nie byłam ale są na mojej liście do zwiedzania.Ruiny robią wrażenie i zdjęcia super.

05 luty 2016 14:43

🙂

05 luty 2016 14:13

Dzięki wszystkim za miłe słowa, a zwłaszcza Ani, przecież to Ty jesteś specjalistką od fajnych zdjeć, więc tym bardziej dzięki.

05 luty 2016 08:46

Cudne foty Marcinie 🙂 Piekne oba miejsca, znamy dobrze, byliśmy w Sandomierzu i Ujeździe zarówno dawno, jak i nie tak dawno i jest kolosalna różnica, jak to się wszystko pięknie zmieniło i jak turystów przybyło !

04 luty 2016 15:39

Nie znany?,a kabarety wakacje z duchami.

renata
04 luty 2016 15:02

Miejsce niezwykłe miałam okazję tam być,zamek robi wrazenie .Dziwne,że tak mało znany.Polecam.