kamianna miodem płynąca

Przeczytawszy artykół w gazecie pt:W krainie cerkwi i miodu:zamarzyło mi się odwiedzenie tych cerkwi i skosztowanie tego miodu.będąc w krynicy zdrój słynącej z terenów na których znajdują się cerkwe rzymskokatolickie,postanawiam odwiedzić jakąś.Udaje mi się odwiedzić cerkiew w krynicy zdrój w której był ochszczony nikifor krynicki(dowiedziałem się tego z tabliczki która znajdowała się na cerkwi),gdy przyjrzałem się bliżej symbolice tego miejsca,zauważyłem pozostałości po akcji wisła.(
Aby zrozumieć to, co stało się na terenie Łemkowszczyzny (choć nie wiem czy można to naprawdę zrozumieć) należy zapoznać się nie tylko z poniższym artykułem ale również z tekstem poświęconym akcji wysiedleńczej w latach 1944-1946 , dla której akcja "Wisła", była tylko i wyłącznie dopełnieniem "dzieła" rozpoczętego z końcem roku 1944

Akcja wysiedleńcza z lat 1944-1946 nie przyniosła efektów zamierzonych przez komunistyczne władze, ponieważ część ludności z Łemkowszczyzny uniknęła wysiedleń. Według szacunków władz, pozostało około 20.000 osób, jednak w rzeczywistości liczba ta była prawie ośmiokrotnie większa. Komunistyczne władze zaproponowały władzom radzieckim drugi etap "wymiany ludności", czyli powtórzenie akcji wysiedleńczej "niewygodnych" mieszkańców Polski południowo-wschodniej na tereny Ukrainy. )Po zapoznaniu się z okrytną historią któranie uczą w szkołach,postanawiamy odwiedzić zakład doświadczalny leśnictwa państwowego celem zwiedzenia leśnej chaty w której jak wyczytałem w internecieznajdują się eksponaty zwierząt oraz roślinności znajdującej się na tym terenie.Niestety albo ja zle przeczytałem informacje odnośnie lokalizacji leśnej chaty,albo ich iformacje były błedne,ale okazało się iż trafiliśmy pod wskazany adres a tam są tylko domki wypoczynkowe do wynajęcia.Zniesmaczeni tą sytuacją wyruszamy w drogę powrotna do centrym miasta aby załapać się na wcześniej wykupioną wycieczkę.mamy nadzieje iz deszcz który dotej pory nam towarzyszył,przestanie padać.Ku naszemu zaskoczeniu deszcz przestaje padać na godzinę przed wyjazdem.Autobus wynajęty przez biuro turystyczne przyjeżdza o wyznaczonej porze i w wyznaczone miejsce,wsiadając do niego zauważamy iż autobus jest prawie pełny,więc zajmujemy jeszcze wolne miejsca i ruszamy w drogę.Przewodnik opowiada nam o mijanych miejscach po drodze,aż docieramy do kamiennej.Po dotarciu do tej miejscowości zwiedzamy dom pszczlarza(obecnie hotel),a następnie zwiedzamy pasiękę pszczelarską.Jest to miejscowość znana z produkcji miodu i produktów pszczelich - Światowe Centrum Apiterapii, mieści się tu również Muzeum Pszczelarstwa.Przewodnik nasz opowiada o cerkwi która się tutaj znajduje(wspomina również o zdobieniach znajdujących się w cerkwi,czym bagatsza cerkwia tym tragitniejsze losy ludzkie były natym ziemiach).Po tej krótkiej chwili histori na tych ziemiach,udajemy się do pasieki BARĆ,w której to znajdują się ule pokazowe oraz takie w której są pszczoły,przewodnik rzeczowo i na temat oprowadzając nas po pasieceopowiada o pszczołach,gdy kończymy zwiedzać pasiekę,udajemy się do mini muzeum w którym są eksponaty związane z produkcją miody,następnie zwiedzamy kolejne pomieszczenie poświęcone św ambrożemu patronowi pszczelarz(są tutaj rzeżby poświęcone patronowi),następnie po zwiedzeniu całej pasieki udajemy się na degustację miodu pitnego do restauracji na terenie pasieki.Po miłym spędzeniu poranka i popołudnia wracamy do krynicy zdrój,postanawiamy wykorzystać ten przyjemny wieczór i wybieramy się na zwiedzanie hodowli danieli(prowadz tą hodowlę osoba prywatna,można podziwiać daniela za ogrodzenia),idąc drogą maszerujemy ok.3km aż docieramy do hodowli,naszym oczom ukazuje się schowany w zagrodzie samiec daniela.Po dłuższej chwili oczekiwania nasza cierpliwość zostaje nagrodzona mianowicie ku naszemu zdziwieniu nagle całe stado rusza w naszym kierunku,korzystając z zaistniałej sytuacji podziwiamy całe stado danieli.I w taki oto sposób kończymy kolejny dzień naszego pobytu w krynicy zdrój.