Mazury - Ełk i Augustów

Elk

Ełk to jedno z ładniejszych miast jakie ostatnio widziałam, przynajmniej w wielu miejscach. Wydaje się jakby to miasto zostało zbudowane od nowa, w ciągu kilku ostatnich lat, nie zrewitalizowany plac czy promenada, ale wiele fragmentów miasta zyskało nowe oblicze, z nowymi budowlami, wszystko ładnie zadbane. Plac Jana Pawła II to piękne miejsce, dalej parczek z ławeczką Kopernika i układem słonecznym, jeszcze dalej cudna promenada nad Jeziorem Ełckim, z apartamentami i aleją Królów, a dalej most i zamek na wyspie. Jeszcze dalej kąpielisko i plaża, zdziwiona byłam, że słabo zaludniona. Zatrzymaliśmy się też na parę chwil nad Jeziorem Selmet Wielki.

Nasze drugie mazurskie miasteczko to Augustów - samo miasto nie tak piękne jak Ełk, ale wodniacy będą się tu czuć jak w raju, tu Mazury pełną gębą, a atmosfera i atrakcji pełno jak nad naszym morzem 🙂 Tu od razu portfel poszedł w ruch przy dzieciach, jednak Podlasie to lepszy rejon dla rodziców hehe Tu również jest atrakcyjna promenada prowadząca nad kąpielisko i plażę nad Jeziorem Necko. Zabawiliśmy tu trochę dłużej. Potem jeszcze zwiedziliśmy Kanał Augustowski (Śluza Augustów), Studzieniczną z sanktuarium w bardzo malowniczym miejscu i Śluzę Przewięź Kanału Augustowskiego, mieliśmy szczęście bo obie śluzy na naszych oczach były otwierane, żeby jednostka mogła przepłynąć. Super wycieczka, pełna wrażeń i atrakcji!

Elk
Plac Jana Pawła II Ełk
Ełk Plac Jana Pawła II
zamek na wyspie w Ełku
Promenada Ełk
Jezioro Ełckie i zamek w tle
Ełk promenada
Albatros
2015-07-24

02 wrzesień 2015 13:33

A nam w Ełku ciągle pada. Byliśmy dwa lata temu, byliśmy w tym roku i w obu przypadkach pogoda była barowa. Wasza wizyta w słonecznym Ełku zdecydowanie bardziej kolorowa.

30 sierpień 2015 19:54

Piękne zdjęcia. Bardzo fajne miejsce. I udana wyprawa.

28 sierpień 2015 10:31

Od lat 70-ych regularnie jeździłem w te rejony (szczęśliwie mam tu rodzinę), wielokrotnie byłem i w Ełku i Augustowie, widziałem zachodzące zmiany, zwłaszcza po zmianie systemu,

w ostatnich latach już tak często nie jeżdżę i zmiany są zauważalne bardziej,

Ełk faktycznie zawsze ładny, jeszcze bardziej wypiekniał, ładnie to pokazaliście na zdjęciach. Augustów też niczego sobie.

Okolice i jeziora były, są i mam nadzieję zawsze będą takie wspaniałe. Mogliby zadbać mocno o zarybienie i stan wód jezior, byłoby super.

Z przyjemnością oglądam i czytam relacje z tego regionu

28 sierpień 2015 08:42

Dziękuję Wam 🙂 również pozdrawiam

28 sierpień 2015 08:26

Faktycznie krajtroterki Ania i Danusia odwiedziły to odległe miejsce latem tego roku. Z fot widze, że warto by się tam wybrać, wszystko wyglada pięknie i ciekawie.

27 sierpień 2015 20:51

Bardzo ciekawa wycieczka .W Ełku byłem za młodych lat ale już nic nie pamiętam poza jeziorem.

27 sierpień 2015 19:37

Nie znam, ale piszesz że jedno z ładniejszych miast które ostatnio widziałaś więc wart odwiedzenia.

Fajna częściowo z przypadku wycieczka

27 sierpień 2015 09:09

Dziękuję Danusiu, no nie planując mogliśmy się spotkać 🙂 Taka duża Polska, my zupełnie z różych krańców, a tak się nasze plany skrzyżowały 🙂

26 sierpień 2015 22:32

Ełk to faktycznie piękne miasto. Byłam am ze 3 lata temu,ale ławeczki z Kopernikiem chyba jeszcze nie było:-) Augustów przelotnie odwiedziliśmy w tym roku i Studzieniczną również,ale o tym napiszę wkrótce. Bardzo podoba mi się Wasza tegoroczna wakacyjna trasa.  Nasze szlaki naprawdę się przecięły,choć wędrowaliśmy zupełnie inną kombinacją.