Kierunek Mazury-Ostróda

molo, Danusia

Tegoroczny ,wyczekany urlop nie rokował zbyt dobrze. Mieliśmy problem ze znalezieniem kwatery,pogoda była gorzej jak fatalna ( 9-13 st. i nieustanny deszcz!),a na dodatek parę dni przed wyjazdem boleśnie sforsowałam kolano. Bogata mazurska oferta noclegowa był i owszem dostępna,jednak właściciele byli zainteresowani wynajęciem kwatery minimum na tydzień, a nas interesowały dwa,trzy dni. Nie zamierzaliśmy bowiem leżeć w jednym miejscu na plaży,ale przemieszczać się i zwiedzać okolicę,jak zwykle. Nieoczekiwanie kwatera się znalazła, w dzień wyjazdu pogoda radykalnie się zmieniła na plus,a ja ruszyłam w drogę z opaską stabilizującą na nodze.

Planując wakacyjną trasę chcemy zawsze jak najwięcej skorzystać po drodze,bo nie wiadomo kiedy znów zawitamy w dość odległe dla nas rejony. Tym razem pierwszy przystanek wypadł nam w Ostródzie. Nigdy wcześniej nie byłam w tym mieście,nie licząc może przejazdów. Z przyjemnością zatrzymaliśmy się nad jeziorem Drwęckim ,by odpocząć w upalny dzień spacerując nad jego brzegiem. Rozległe jezioro znajduje się praktycznie w samym centrum miasta,można na nie bez problemu trafić,znajduje się na wprost Urzędu Miejskiego,który mieści się w zabytkowym budynku z XIX wieku, zwanym Kreishause. Do jeziora wpada leniwie rzeka Drwęca. Promenada nad jeziorem prowadzi od wyciągu nart wodnych (podobno najdłuższego w Polsce-800m dł.) do sympatycznego skwerku z fontannami . Jest to bardzo dobrze utrzymany, naprawdę piękny bulwar. Na jeziorze jest także tor kajakowy,a na brzegu plaża miejska ,przystań białej floty, drewniane molo oraz amfiteatr. Nad brzegiem znajduje się również zrewitalizowany Park Collisa z dobrze zachowany starodrzewem. Warto wspomnieć,że w granicach miasta Ostródy znajduje się aż 5 jezior.

Ostróda molo, Danusia

Niedaleko jeziora Drwęckiego wznosi się zamek krzyżacki. Zwiedzaniem tego zamku rozpoczęliśmy wędrówkę Szlakiem Zamków Gotyckich. Ostródzki zamek pochodzi z XIII/XIV wieku,przebudowano go w XVIII wieku. Obecnie na zamku mieści się biblioteka,restauracja oraz muzeum. Miejsce to odwiedził niegdyś cesarz napoleon Bonaparte, o czym mówi pamiątkowa tablica na dziedzińcu zamku.

Jak widać nie bez powodu Ostróda nazywana jest stolicą Mazur Zachodnich. Choć nasz pobyt nie był zbyt długi,to jednak zobaczyliśmy najpiękniejsze i najchętniej odwiedzane miejsca spacerowe. Warto było tu zajrzeć.

pomnik T.Kościuszki, Danusia
zamek krzyżacki, Danusia
zamek krzyżacki-tablica pamiątkowa, Danusia
zamek krzyżacki-dziedziniec, Danusia
tablica pamiątkowa na dziedzińcu zamku, Danusia
zamek krzyżacki, Danusia
rzeka Drwęca, Danusia
Urząd Miasta, Danusia
amfiteatr, Danusia
wyciąg nart wodnych, Danusia
budynek dawnego sądu, Danusia
2015-08-03

22 sierpień 2015 09:34

Piękna okolica, ciekawe zdjęcia.

Pozdrawiam Tadek

18 sierpień 2015 23:47
Ostródę miałem przyjemność odwiedzić, fajna miejscowość, szkoda że dokucza Ci kontuzja, powrotu do zdrowia życzę i będę czekał na dalsze relacje z tak pięknych miejsc pozdrawiam
17 sierpień 2015 22:11

[cytuj autor=' Danusia']Wakaje były wspaniałe,pomimo początkowych problemów i tego,że większość wyjazdu spędziłam z opaską stabilizującą na nodze. Bardzo,ale to bardzo utrudniało mi to wędrówkę,nieustannie zapominałam o jej istnieniu i usiłowałam iść szybko,jak zwykle.Wtedy następowalo bardzo szybkie i bardzo bolesne przypomnienie o urazie. Myślałam wówczas o naszej Mokunce,ktora z problemem pourazowym kolana  zmaga się do dziś U mnie dziś jest już OK,to było "tylko" nadwyrężenie więzadła. Sporo zobaczyliśmy,będę sukcesywnie dorzucała relacje. Zauważyłam,że moje wakacyjne szlaki częściowo pokryły się z trasą Karola i Ani:-) Fajnie jest porównywać wrażenia. [/cytuj]

Ojjj, tak Danusiu, z kolanem nie ma żartów. Niestety nie zawsze wraca się do pełnej sprawnosci. Nic to widzę, że ty podobnie jak ja, realizujesz wyjazdowy plan skrupulatnie 🙂Tak trzymać !

Pięknie opisane i obfocone . Faktycznie aż troje krajtroterów wybrało w tym roku azymut Mazury 😉

17 sierpień 2015 15:16

przypominam iz Karol byl  w pracy w  Olsztynie .

po godzinach ( Lech ) odbywalo sie  zwiedzanie

Karol

17 sierpień 2015 11:15

Fajne ciekawe miaseczko podoba nam się

17 sierpień 2015 10:53

Oj dobrze, że urlop udało się rozpocząć, pomimo wcześniejszych perypetii.

17 sierpień 2015 08:36

17 sierpień 2015 08:20

Piękna Ostróda, super całe wakacje mieliście jak sądzę, dobrze, że wszystko się poukładało, macie jak my, jak najwięcej zobaczyć 🙂

17 sierpień 2015 07:10

Mimo drobnych przygód urlop jak widze udany. Piekną miejscowość odwiedziliście.

16 sierpień 2015 22:41

Atrakcyjna miejscowość.Lubie tak jak Ty chociaż na chwilkę zobaczyć ciekawe miejsca które mijam po drodze.

16 sierpień 2015 22:25

Ostróda jest cudowna  piekna i tajemnicza,

na zamku w Ostródzie  Napoleon spedzil PÓL roku  idac na  Moskwe.