Między morzem ,a jeziorem

plaża w Łazach, Danusia

Pod koniec października ,w jedna z ostatnich tej jesieni, słonecznych niedzieli, wybraliśmy się niewielkiej miejscowości nadmorskiej w województwie zachodniopomorskim-Łazy.

Zamierzaliśmy przespacerować się po miejscach zapamiętanych z dawnego letniego pobytu . Łazy to nieduża miejscowość, a jednak trochę się w niej przez lata pozmieniało. Z trudem odnaleźliśmy miejsce, w którym kiedyś rodzinnie wypoczywaliśmy. Nic dziwnego, wokół namnożyło się domów letniskowych i pensjonatów, wtedy zaś była tu łąka.

Jamno, Danusia

Nasza dawna kwatera mieściła się tuż przy zachodnim zejściu na plażę. Naprzeciw niej z daleka widać pomost i łódki kołyszące się na falach jeziora Jamno . Łazy to wieś letniskowa w dużej części atrakcyjnie rozłożona pomiędzy jeziorem, a brzegiem morza. Ucieszyło mnie, wyraźnie widoczne zagospodarowanie terenu wokół jeziora. Nie przypominam sobie, by kiedyś istniało tu zejście, szumiały tylko wysokie trzciny.

Wędrując pustą ulica ciągnącą się wzdłuż całej wsi mijaliśmy szeregi zamkniętych o tej porze lokali gastronomicznych i kafejek. Zawędrowaliśmy aż do sezonowej kapliczki, w której latem dla letników odbywają się msze św. Po sezonie i tu było zamknięte na głucho.

Jednak niedzielnych spacerowiczów nie brakowało. Przyjeżdżają tu na weekendowe spacery wzdłuż brzegu morza całe rodziny z pobliskiego Sianowa i Koszalina. I nieco dalszego Słupska oczywiście. Szeroka, zalana jesiennym słońcem , plaża zachęcała do spacerowania. Pusto, spokojnie, miłe okoliczności przyrody….po prostu raj dla duszy. Miłe odreagowanie pracowitego tygodnia.

przystań nad jeziorem Jamno w Łazach, Danusia
wyjazd z Łazów, Danusia
2014-10-26

07 marzec 2015 18:32

Łazy to super wspomnienia, plaża, gofry z wielką ilością bitej śmietany i jagód- smak niezapomniany, pływanie kajakiem jednym słowem dzieciństwo🙂

03 marzec 2015 17:56

[cytuj autor=' mokunka']Faktycznie Danusiu, byłyśmy prawie w tym samym czasie nad Jeziorem Jamno. Prawie...choć jak wiemy prawie - robi wielką rożnicę 😉.    Ty byłaś w czasie złotej polskiej jesienia a ja już poźnojesiennie. W słoneczku wygląda to pięknie. pozdrawiam 🙂 [/cytuj]

Rzeczywiście,uświadomiłaś mi,że w niedługim odstępie czasu byłyśmy prawie w tym samym miejscu:-) Fajny zbieg okoliczności.

03 marzec 2015 14:23

03 marzec 2015 14:13

Jak chętnie bym pospacerował nad morzem o tej porze roku ale niestety trochę za daleko.Miło że dzięki Tobie mamy przybliżone te nadmorskie  klimaty.

03 marzec 2015 11:10

Ale fajnie cisza spokój super klimaty pozdrawiamy

03 marzec 2015 10:46

To i Wam się pogoda piękna trafiła 🙂 Śliczne fotki, bardzo ładne miejsce, by się pojechało, zazdraszczam tych widoków 🙂