Przystanek Rzeszów

Rynek w Rzeszowie, Urząd Miejski, Danusia

Do Rzeszowa przyjechaliśmy w piękny,upalny lipcowy dzień. Nigdy wcześniej tu nie byłam. Trafiliśmy na czas trwania XVI Światowego Festiwalu Polonijnych Zespołów Folklorystycznych. Na środku Rynku stałą estrada a na niej można było podziwiać niekończące się ,bajecznie kolorowe występy Grup Tanecznych z całego świata. Wokół mnóstwo kramów z ludowym rękodziełem,tłum ludzi, świetna atmosfera. Wciągnęło nas to na dłuższą chwilę.

Potem ruszyliśmy na spacer wokół Rynku. Pełno tam rozmaitych ciekawostek turystycznych: Podziemna Trasa Turystyczna, Skwer Cichociemnych z niezwykłą rzeźbą Józefa Szajny „Przejście 2000”, Muzeum Dobranocek i Teatr Maska. Przede wszystkim jednak zabytkowa ulica 3 Maja z pomnikiem Tadeusza Nalepy,Muzeum Okręgowym i farą św Wojciecha Miło spaceruje się tym pełnym uroku reprezentacyjnym deptakiem. Ulica jest szczególna, bo jest najstarszą ulicą w mieście. Od 2003 roku w dniu 3 maja organizowane jest jej święto.

występy amerykańskiego zespołu , Danusia

Jadąc do Rzeszowa słuchaliśmy lokalnego radia. Jedna z radiowych rozmów dotyczyła rzeszowskiej „świeżynki”,czyli odsłoniętego parę dni wcześniej pomnika miejskiego łobuziaka celującego z procy w latarnię. Stał się on celem naszego spaceru. Znaleźliśmy go przy siedzibie Elektromontażu. Wykonawcą pomnika jest Krzysztof Brzuzan. W zamyśle autora, z przymrużeniem oka, miał to być najmniejszy „pomnik czynu rewolucyjnego”. Rzeźba jest przesympatyczna. Należało koniecznie zrobić sobie z nią fotkę.

Po drodze,niejako przy okazji, przy Placu Słowackiego ,natknęliśmy się na inny ciekawy pomnik, poświęcony pamięci Kazimierza Górskiego. Zaprojektowali go studenci rzeszowskiej szkoły artystycznej, a wykonał Stanisław Jaworek. Na wielkiej piłce wypisano dwie powszechnie znane sentencje naszego legendarnego trenera piłki nożnej ,czyli „Piłka jest okrągła, bramki są dwie. Abo my wygramy,albo oni”. Lubię odkrywać takie mniej znane miejskie ciekawostki. Uważam,że dodają miastom smaczku i charakteru.

studnia na Rynku, Danusia

Niestety,Rzeszów był tylko krótkim przystankiem w drodze na północ,więc nie planowaliśmy tam dłuższego zwiedzania. Trochę żałuję, bo pewnie byłoby dużej więcej do zobaczenia. Jednak póki co, na początek dobre i tyle. Miasto,a zwłaszcza jego centrum, bardzo mi się podobało. Obiecujące miejsce dla turysty-krajtrotera.

Rynek, Danusia
pomnik pamięci K.Górskiego, Danusia
2014-07-27

25 listopad 2014 14:40

Piękniejsza strona Rzeszowa, ta której nie znam,

a taka pogoda rzeczywiście uprzyjemnia zwiedzanie :-)

19 listopad 2014 17:07

[cytuj autor=' Marzena']Tylko jedna poprawka - pomnik urwisa strzelającego z procy do latarni ulicznej znajduje się przy siedzibie Elektromontażu na ulicy Szopena. Na ulicy Przemysłowej go nie znajdziemy 🙂 [/cytuj]

Dzięki za poprawkę.Niestety,zupełnie nie znam miasta,a taką informację znalazłam na jakiejś stronie w necie.

Marzena
19 listopad 2014 10:32

17 listopad 2014 16:09

Witaj Danusiu!

Lubię oglądać tak pogodne zdjęcia szczególnie jeśli za oknem jest pochmurno i mglisto.

Rzeszów to miasto które oglądałam dotąd przejazdem.

Podczas wędrówek świetnie Danusiu wyłapujesz ciekawostki i szczegóły. Skwer Cichociemnych, pomnik T.Nalepy czy Urwisa, pięknie odnowione kamieniczki… aż chciało by się tam być !

Mimo krótkiego tam pobytu- pięknie pokazałaś i opisałaś to miasto. Na piątkę!

Pozdrawiam serdecznie :-))

17 listopad 2014 15:41

Zdecydowanie sie zgadzam, lepiej, cieplej, przyjemniej i zdjęcia ładniejsze dużo 🙂

17 listopad 2014 15:29

O tak,Rzeszów powitał nas bezchmurną,słoneczną pogodą. Po tygodniu ciągłego bieszczadzkiego deszczu  zrobiło się wręcz bajecznie.I nie ma co ukrywać,ze w taka piękną pogodę i zwiedza się przyjemniej i fotki lepiej wychodzą i człowiekowi jest weselej.

17 listopad 2014 15:12

Bardzo ładne miasto. Widać bardzo zadbane. Nie wiedziałem że tam znajduje się pomnik ku czci K.Górskiego.Dużo ciekawych rzeczy człowiek dowiaduje się dzięki Psz. Pozdrawiam.

17 listopad 2014 09:56

Już gdzieś słyszałem/czytałem, że Rzeszów jest pięknym i ciekawym turystycznie miastem, trochę jednak niedocenianym, podobnie jak Łódź, którą ostatnio Ania nam pięknie pokazała. I w tym przypadku, pięknie nam Danusia Rzeszów pokazała. Śliczne miasto, a przy takiej pogodzie jaką miałaś, jeszcze bardziej to widać.

16 listopad 2014 19:57

Pięknie w Rzeszowie i słonecznie 🙂 Mamy to miasto na świeżo, tez w tym roku, bardzo mi się podobało, super 🙂

16 listopad 2014 19:41

Bardzo fajne miejsce,ciekawy opis i super fotki.