Zdobywamy odznakę Korony Sudetów - Wielka Sowa

, Ela

Po wielu perypetiach ze zdobyciem noclegu, nagle się okazuje że wszyscy wybrali się do Międzygórza i wszędzie brak miejsc. Nam udało się nocować w Wilkanowie u przesympatycznego pana. Warunki super, cenowo nie zabiło🙂. Gdy już spadł kamień z serca z noclegiem, wyruszamy w trasę z zamiarem zdobycia jak najwięszej ilości szczytów do naszej książeczki.

Zdobywanie Kotliny Kłodzkiej zaczynamy od zdobycia Wielkiej Sowy (1015m ). Jest to najwyższy punkt w Górach Sowich. Leży on w dorzeczu Odry. Wspinaczkę rozpoczynamy w miejscowości Rzeczka, z Przełęczy Sokolej. Parking 7zł na cały dzień,na godzinę też🙂. Tu obieramy czerwony szlak i po paru minutach dochodzimy do Chaty pod Sową, potem mijamy Schronisko/Hotel Orzeł, a na końcu Sowę, ufff dużo tu tych ptaków. Tu oznaczenie szlaków wskazywało na 25 min, po przejściu 10 min kolejne wskazywało na 25 min, a po przejściu kolejnych 10 minut kolejne oznaczenie wskazywało ...... 25min. Ha ha ha.

Chata pod Sową, Ela

Czekaliśmy na kolejne 25min ale niestety lub stety🙂 doszliśmy do kamiennej Wieży Widokowej z 1906r. Ma ona 25m wysokości, zbudowana jest na podstawie koła. Na dole ma 8m a na górze 4m średnicy. Budowa jej była sfinansowana z datków pieniężnych zbieranych w Dzierżoniowie i okolicy. Wcześniej w tym miejscu stała drewniana wieża z 1885r, ale przetrwała ona tylko do 1904r. Mieliśmy szczęście wejść do środka, bo okazało się że jest odnawiana i o 11 godz. zamykana. Wejście na spokojnie, 4 zł od dużej głowy, od nieletniej 2 złocisze. Oglądanie panoramy bezcenne. Widoki super, chociaż trochę zamglone.

Wizerunek wieży stał się symbolem Pieszyc i znajduje się ona w herbie tego miasta. Zejście zajmuje niecałą godzinę, dla wygodnych można podejść szlakiem rowerowym , łagodniejszym, a zejść czerwonym stromym.

Przełęcz Sokola, Ela
Część mojej ekipy, Ela
2014-08-21

30 sierpień 2014 12:32

ciekawa rodzinna wyprawa  pod odznaki .

karol

26 sierpień 2014 22:54

[cytuj autor=' Marcin_Henioo']Świetna wyprawa, gratuluję. Fotki widokowe też piękne. [/cytuj]

Gratrki Elu🙂 Trzymam kciuki za następne górskie szczyty, które zamierzasz zdobyć !

26 sierpień 2014 14:28

Super wędrówka. Pododa dopisała, humory jak widać po zdjęciach również, widoki piękne, ekipa bąba co więcej trzeba. Wieża bardzo nietypowa, ale bardzo fajna, wygladem wyglada jak latarnia morska. Na szczytach zazwyczaj są to wieże stalowe lub drewniane a nie murowane - ciekawe.

26 sierpień 2014 11:29

Świetna wyprawa, gratuluję. Fotki widokowe też piękne.

26 sierpień 2014 08:13

Dwa lata pod rząd mieszkaliśmy latem w Dzierżonowie z pieknym widokiem na Sowę. I codziennie obiecywalismy sobie,że dziś to już na pewno ją zdobędziemy. I na obiecankach się skończyło...jak do tej pory rzecz jasna. Gratuluję Elu szczytnych celów i trzymam kciuki za ich pomyślną  realizację

26 sierpień 2014 07:40

Niestety wpisana jest Borowa, ale Chełmiec też zaliczymy🙂  A po wskazówki dojścia na obie góry z chęcią się zgłoszę.

26 sierpień 2014 06:19

Bardzo ładnie Elu cieszę się z Wami i trzymam kciuki, wpisałam Wasz cel do naszego wątku wyczynów 🙂

25 sierpień 2014 23:41

Elu super Wlk. Sowa też przez nas zdobyta chyba trzy lata temu jesteś w naszych okolicach jesteśmy ciekawi czy byłaś na Chełmcu bo utracił on miano najwyższej góry Gór Wałbrzyskich na rzecz Borowej ale polecam Chełmiec (sobota -niedziela otwarta wieża) bo na Borowej totalnie nic nie ma ale w twojej książeczce napewno jest Chełmiec trzymamy kciuki za ciebie i pozdrawiamy

25 sierpień 2014 22:52

Wielka Sowa zdobyta. Wspaniale brniecie do celu. Powodzenia.