Wycieczka do stolicy zbójnictwa karpackiego.

Muzeum Browaru Żywiec, Roman Świątkowski

Cel wycieczki naszej polegał nie tylko aby zobaczyć, zabytki samego miasta ale i również inne atrakcje. Atrakcją taką właśnie jest Muzeum Browaru Żywiec. Browar Żywiec jest jednym z pierwszych i najbardziej znanych w Polsce piw, założonym w 1856 roku. Muzeum znajduje się na liście obiektów znajdujących się na Szlaku Zabytków Techniki woj. Śląskiego. Zwiedzanie możliwe jest tylko przy większej ilości zwiedzających. Indywidualni turyści maja problem, musza czekać aż zbierze się jakaś grupka turystów. My mieliśmy szczęście i przyłączono nasz do wycieczki która akurat przyjechała. Fajne zwiedzanie, z przewodnikiem zakończone degustacją oraz otrzymanie pamiątkowej szklanki. Poznaliśmy cała historię produkcji jak i samego żywieckiego browaru założonego przez rodzinę Habsburgów. To bardzo nie typowe muzeum bardzo inne od tych, które dotychczas zwiedzaliśmy. Po zwiedzaniu skorzystaliśmy z gościnności browaru i odwiedziliśmy jeszcze restaurację/pijalnię piwa – pycha.

Mały spacerek spod muzeum w kierunku centrum. Remont mostu przez Sołe troszkę wydłużył trasę, dlatego postanowiliśmy zatrzymać się w Karczmie Żywieckiej. Po małej przerwie podreptaliśmy ulicą Kościuszki do centrum gdzie zwiedziliśmy najcenniejsze zabytki Żywca. Rynek z Ratuszem i dzwonnicą z XVIII wieku stojącej na miejscu XVI w. drewnianej. Zwiedziliśmy oczywiście Zabytkowy Park z Domkiem Chińskim oraz Zamek Habsburgów Stary XIV w. i Nowy XIX w. W parku przysiedliśmy oczywiście na ławeczkę z Księżną Alicją Habsburg, matką Krystyny Habsburg mieszkającą w Pałacu Żywieckim, ostatnią potomkini tego rodu, niestety Księżna 2012r. 2 października zmarła. Miasto bardzo ładne z wieloma zabytkami i atrakcjami nie sposób się tutaj nudzić. Dla lubiących wypoczynek nad wodą zapraszam nad Jez. Żywieckie pięknie położone.

, Roman Świątkowski
Urzad Miejski, Roman Świątkowski
2014-08-17

15 wrzesień 2014 12:30

[cytuj autor=' Vincci']Bywałem, bywałem i jeszcze chętnie bym powrócił w tamte strony , do Zywca ,Zamku i Parku Habsburgów.Pozdrawiam Romku 🙂[/cytuj]

Dziękuję i również pozdrawiam.

14 wrzesień 2014 12:39
12 wrzesień 2014 17:33

Romku Żywiec to nie tylko, ale zabytki ...  piwo.

Ostatnio edytowany: 2014-09-12 17:34

26 sierpień 2014 23:08

Proszę Romek  w Żywcu, nie tylko  browar  pozwiedzał 🙂 Zywiec jest bardzo ciekawy, lubię tam wracać !

26 sierpień 2014 14:14

[cytuj autor=' Marcin_Henioo']Takie muzeum to coś niesamowitego, zwłaszcza dla fanów "browarków". Fajne zwiedzanie, zazdroszczę Wam. [/cytuj]

A kto nie lubi piwka. Ja piwko lubię i również gadżety zwiazane z nim np: szklaneczka, kufelek, kapselek. Są pasjonaci i to fajna sparawa którzy zbierają a w swoich kolekcjach mają sporo okazów np Butelek, etykietek, kapsli, otwieraczy z logiem piwka itp. Moja kolekcja nie może porównywać się z tymi pasjonatami ale piwko lubię.

26 sierpień 2014 11:55

26 sierpień 2014 08:24

Z przyjemnością obejrzałam fotki i przypomniałam sobie Żywiec i browar. Sympatyczne miasto i ciekawa wycieczka.

25 sierpień 2014 23:26

To chyba stolica polskiego piwowarstwa fajnie.

25 sierpień 2014 21:27
Muzeum Browaru w Źywcu jest naprawdę bardzo ciekawą atrakcją .Niestety ja tylko degustowałem się soczkiem.Fajny barman.
25 sierpień 2014 19:42

Super, bardzo lubię Żywiec 🙂 W tym roku nawet po raz pierwszy byliśmy w Karczmie Żywieckiej 🙂