Bochnia - Zabytkowa Kopalnia Soli

, Roman Świątkowski

Wycieczka do najstarszej Kopalni Soli Bochnia znajdującej się na terenach Polski. Obiecana już w zeszłym roku o czym zapewniałem Anię w komentarzach przy okazji jej wycieczki do Bochni. Sama Kopalnia może nie jest taka imponująca jak kopalnia Wieliczka ale warta naprawdę zwiedzenia, z wieloma atrakcjami. Przejażdżka kolejką, zjeżdżalnia, przeprawa łodziami. Dzięki ekspozycji multimedialnej mogliśmy przeżyć niezwykłą podróż w czasie coś naprawdę wyjątkowego i fajnego. Kopalnię Bocheńską w 2000 roku uznano za Pomnik historii. Jest mniej znaną niż Wieliczka ponieważ od niedawna można ją zwiedzać. Kopalnia jest najstarszym zakładem w Europie w której nieprzerwanie przez ponad 700 lat wydobywano sól. Po tak niesamowicie ciekawej przygodzie, którą przeżyliśmy w wyrobiskach (chodnikach) kopalni, postanowiliśmy jeszcze przeżyć jedną zwiedzając znajdujący się obok kopalni przy szybie Campi, Park Archeologiczny Osada Oraczy czyli rekonstrukcja XVIII wiecznej wioski. Warto zwiedzać z przewodnikiem, bardzo ciekawie i fajnie opowiadało o życiu dawnych mieszkańców zamieszkujących wioskę.

2014-07-01

17 lipiec 2014 13:12

Również czekam na relacje z wypadu do Nowego Wiśnicza, również miałem przy okazji zwiedzania Bochni wpaść na zwiedzanie zamku ale zajzd do Kopalni o godz 10.50 zwiedzanie ok 5 godz. ( zwiedzanie, kolejka, łodzie , obiad) po wyjeździe zwiedzanie Osady Oraczy ok 1 godz. i o 17 nie opłacało sie jechać kiedy zamek zwiedza się do godz 18.

17 lipiec 2014 07:14

[cytuj autor=' Krzysztof Dorota']Romek fajna wycieczka kopalnia soli extra a my niedawno przejeżdzaliśmy przez Bochnie w drodze na zamek Nowy Wiśnicz relacja niebawem pozdrawiamy [/cytuj]

Widzę, że podobne miejsca zwiedzacie jak my 2 lata temu 🙂 Czekam z niecierpliwością na relację 🙂

Ostatnio edytowany: 2014-07-17 07:14

16 lipiec 2014 20:41

15 lipiec 2014 10:16

Właściwie to kiedyś był to jeden wspólny zakład z Kopalnią w Wieliczce, dlatego jak tamta stała się turystyczna, to wszystko co ciekawe zostało tam przewiezione. Dlatego teraz, gdy i w Bochni otwarto się na turystów, to trochę z innej strony, nie na bogactwo zabytków a możliwość "rekreacji" i nowoczesność połączona z przywiązaniem do tradycji. Wydaje się, że "masy" nadal popłyną do Wieliczki, ale i Bochnia na pewno jest warta odwiedzenia. Nasz oprowadzał emerytowany górnik, wieloletni pracownik w Bochni i opowiadał z taką pasją, że zwiedzanie było świetne, właśnie w małej grupce, można naprawdę było poczuć autentycznośc tego miejsca

15 lipiec 2014 10:09

Fajnie że się podobało. Jeśli chodzi o osadę to tak jak pisałem jest to tylko rekonstrukcja nie skansen mająca na celu pokazanie jak kiedyś mieszkali, żyli mieszkańcy takiej wioski, co robili lub w jaki sposób wykonywali codzienne czynnośći np: garcarz, kowal, zielarz itp.

Kopalnia mająca 700 letnią historię wydawało by się ze zna ją każdy, niestety nie a jednym z powodów zapewne jest iż dostępna jest dopiero od niedawna, wiele zabytków z kopalni przewieziono do Wieliczki, odległość od Krakowa do którego przyjeżdza wiele turystów a przy okazji zwiedzają kopalnie soli ale tą bliżej położoną czyli Wieliczka bo wygodniej. Może nie dorównuje bogactwem jakim gości nasz Wieliczka dotyczy zbiorów , rzeźb itp ale warto zobaczyć. Może z mniejszym dorobkiem lat turystyki ale za to starsza i ciekawą historią.

15 lipiec 2014 08:57

Pięknie Romku, przypomniałam sobie naszą wycieczkę, świetna jest ta kopalnia, i jak Ela, wolę miejsca cichsze, więc Bochnia przypadła mu do gustu jak najbardziej, tym bardziej że my zwiedzaliśmy w grupie 4-osobowej

Fajnie, że byłeś w tej Osadzie, my oglądaliśmy tylko z zewnątrz, właściwie to wtedy dopiero się otwierała

15 lipiec 2014 07:32

Nigdy nie byłam w Bochni. Wspaniała wędrówka podziemnymi korytarzami.

15 lipiec 2014 07:23

Też wiele ciekawych rzeczy słyszałam o kopalni w Bochni. Jednak nigdy mi tam nie po drodze.

14 lipiec 2014 21:27

Romku super ! Nigdy nie byłam w Kopalni Soli w Bochni, bardzo fajnie i zachęcająco opisaleś wszystko 🙂. Ależ bym się chętnioe wybrała ale muszę poczekac az będę miec zdrowe kolano.

14 lipiec 2014 21:12

Bardzo ciekawe miejsce. Lubię takie. Wieliczka jest super, ale za bardzo oblegana. Wolę coś cichszego. Super zdjęcia.