W Zalesiu rowerami

, Marcin_Henioo

W niedzielne popołudnie, spontanicznie, bez jakiegoś większego planowania, pojechaliśmy na piknik do Zalesia, nad Jeziorem Chełmżyńskim. Wyszliśmy z domu do garażu, gdzie sprawdziliśmy stan naszych jednośladów i po dopompowaniu powietrza w oponach, ruszyliśmy przez tzw. Małą Grzywnę i Mirakowo do celu naszej podróży, nad Jezioro Chełmżyńskie, by sprawdzić, jak wygląda nowy pomost na plaży, który postawiono przed obecnym sezonem letnim.

Ale po kolei. Najpierw ruszyliśmy przy Parku Wilsona w Chełmży (popularnie zwany Sadkiem) na Grzywnę, drogą 589, gdzie w tzw. Małej Grzywnie odbiliśmy na wschód i przecinając dwukrotnie tory kolejowe, pojechaliśmy wzdłuż naszego jeziora (od strony południowej) na Mirakowo. Droga ta idzie częściowo szlakiem niebieskim, jest niestety bardzo dziurawa, co chwilę należy uważać na wyrwy w asfalcie, ale ma to jedną dużą korzyść- mało na niej jest samochodów. Tak więc spokojnie, bez szaleństw dotarliśmy do Mirakowa, gdzie przed przydrożną figurką Maryi skręciliśmy na Zalesie- czyli w lewo. Niedawno ta droga była polną ścieżką, kilka lat temu została wyasfaltowana, jest wąska, ale dobrze się nią jedzie. Po lewej minęliśmy ośrodek „Grot” Mirakowo, po czym przez bramę wjechaliśmy na teren parkingu nad jeziorem.

Potem już tylko przez długi, drewniany mostek postawiony na przyjeziornych bagienkach, i już dojechaliśmy nad samo jeziorko, na plażę. I tu zaskoczenie! Jak mało ludzi! Przecież to niedziela, popołudnie, wakacje się zaczęły. Najwidoczniej ludzie przestraszyli się zapowiadanych burz i opadów.

, Marcin_Henioo

Zaparkowaliśmy nasze bicykle pod drzewkiem, rozłożyliśmy kocyk i koszyk z prowiantem, po czym pospacerowaliśmy po plaży, by sprawdzić temperaturę wody (bez szału) i nowo postawiony pomost. Oczywiście nie obyło się bez zrobienia kilku fotek. Pomost bardzo fajny. Można by rzec- nareszcie. A jeszcze nie tak dawno, jak wspominaliśmy z małżonką, w Zalesiu była tylko dzika plaża, gdzie pas piasku przy brzegu miał może z 2 metry, a chaszcze za tym wąskim paskiem przypominały dzicz Amazonii. Teraz jest tu oczywiście dość duża plaża, gdzie latem przyjeżdżają ludzie nawet z oddalonego o ponad 20 km Torunia, jest pole namiotowe, natryski, parking, bar, plac zabaw dla dzieci. Słowem, naprawdę się poprawiło, bo i można wypożyczyć sprzęt wodny, a w pobliskim ośrodku „Grot” można nawet pojeździć konno. Mało tego, w pobliżu są miejscowości Grodno i Kiełbasin, które to w najbliższej przyszłości postaram się przybliżyć.

Po około 2 godzinach okazało się, że ci, co słuchali prognoz, mieli rację, ale nam deszcz (a właściwie, ciepły, letni deszczyk) nie straszny, więc wróciliśmy do domu tą samą, spokojną trasą, zrelaksowani i zadowoleni, z obietnicą, że do Zalesia w wakacje tradycyjnie przyjedziemy jeszcze nie raz.

2014-06-29

10 lipiec 2014 13:04

Fajne macie te rejony 🙂

09 lipiec 2014 12:52

Zapraszam, jeśli będziecie gdzieś w pobliżu, warto tu przyjechać pomoczyć się w wodzie, ewent. popływać na czymś lub zamoczyć kij.

09 lipiec 2014 12:14

Fajnie  spędzony dzień i najważniejsze z rodzinką .Pięknie tam.

08 lipiec 2014 20:47

[cytuj autor=' mokunka'][cytuj autor=' Danusia']Dobra promocja Zalesia. Sympatyczne miejsce na piknik i niezły cel wycieczki. Takie spontany zawsze są mile widziane,zwłaszcza,gdy pogoda dopisuje. [/cytuj] Super 🙂 podpisuję się pod słowami Danusi 🙂 [/cytuj]