ujsoły 2014

z Zapolanki, paweł rosiński

Włocławek - około 10 rano wyjazd, miałem nadzieję że przez kilka miesięcy na naszych drogach jest mniej korków, niestety w Łodzi, Częstochowie (3 miejsca), Tychach (chyba z 10km) bez zmian. Po 18 jesteśmy na miesjcu, kilka adresów, przy pierwszym strzał w 10 - polecam "U Ewy Ujsoły za Borem" niedrogo (30zł), czysto, pokój wielki! i oczywiście Wi-Fi. Rankiem przed 8 na szlak, zaczynamy niedaleko kwatery czarnym na Kręcichwosty i żółtym w kierunku Zapolanki, dobre 1/2 h widokowo. Ostro przed Redykalnym i po 2 1/2 godz dłuższa przerwa, Przyjemna godzinna droga na halę Lipowską, przy szlaku troszkę wysięków źródlanych - jedyne miejsca na szlaku. ta część naszej wyprawy widokowa, ustępuje tylko Rysiance. Za schroniskiem na Lipowskiej jeszcze 15 min i czas na Rysiankę, tradycyjne piwko, drogo, ale jak to w górach, schronisko musi z czegoś żyć!. Na Rysiance sporo turystów, wcześniej do Redykalnego żywej duszy, za wierchem kilka osób, można uznać że połowa drogi za nami. Wspanałe widoki, widać Tatry i ogromny grzbiet Pilska, aż szkoda ruszać dalej. Idziemy na Trzy Kopce i kierujemy się na Krawców Wierch, fragment do przeł. Bory od schroniska można skrócić, w tym roku oddano 200m szlak odcinkowy żółty poprzez strumień z przeł.Bory do zejściowego Rysianka - Huta Złatna. z Trzech Kopców ostre zejście. My idziemy na Grubą Buczynę granicznym niebieskim, droga zawalona drzewami tak że sporo gimnastyki przy dużych momentami utrudnieniach, brak polskich oznakowań a powinny być znaki żółte, szlak zdecydowanie leśny. Przed bacówką na Krawców dopada nas burza z gradobiciem, ale biegusiem do bacówki, jest czas na oddech i posiłek, dochodzi 17. Jeszcze zejście do Glinki, makabra, po opadach połowa drogi to męka - błoto, glina na rozjeżdzonej drodze chyba na metr, przemykamy bokami przez Kubiesówkę do Glinek, na przyst. do busa 40 min więc te pozostałe 4 km ruszamy z kopytka zaliczając po drodze w sklepie lody!. Powrót na kwaterę po 19. W Niedzielę przed wyjazdem do domu, samochodem jedziemy na Sobolówkę. pod Grapą jest małe pole namiotowe i nieduży parking, można tam zostawić samochód. Czarnym szlakiem na Rycerzową tylko 1.5g ale ostro w górę. Przy Bacówce rozczarowanie, zalega mgła, Rycerzowej W ani widu, więc nie ma co wchodzić tym bardziej że 2 lata temu byliśmy tutaj od strony Przegibka. Udajemy się w kierunku przełęczy Przysłop szlakiem papieskim, co chwilę przypominają nam o tym tablice pamiątkowe. Ciekawy jestem jak wygląda procesja drogą Krzyżową na Krawców Wierch od Glinek podczas deszczu!!. Petlę zamykamy po 4 godz, powrót na kwaterę i o 14 wyjazd do domu, no cóż na wybory nie zdążymy - gdyby były drogi bardziej przejezdne to kto wie!. Ujsoły pozwoliły domknąć Beskid Żywiecki po pobytach w Sopotni W, Korbielowie i Rycerce G, jestem bardzo z tego zadowolony, w czerwcu ponowny wypad!, mam na uwadze Ochotnicę G i Gorce.

Redykalny, paweł rosiński
tatry w oddali, paweł rosiński
Na Grubą Buczynę, paweł rosiński
, paweł rosiński
2014-05-23

01 czerwiec 2014 21:08

Zdarza się 🙂 dla mnie to żaden problem 🙂 Pozdrawiam!

01 czerwiec 2014 09:25

[cytuj autor=' DoRi']To akurat nie moja wycieczka, ale miejsca na wylot dobrze mi znane 🙂 [/cytuj]

Tak, tak...rozpedzilam sie w komentarzu (juz poprawilam) i wiem, ze to wycieczka Pawła a nie Dori....

Chcialam za szybko nadrobic zaległości a PSz, hihihi 🙂

01 czerwiec 2014 08:04

To akurat nie moja wycieczka, ale miejsca na wylot dobrze mi znane 🙂

31 maj 2014 22:31

Fajna wędrówka. Tak trzymać 🙂

Ostatnio edytowany: 2014-06-01 09:23

31 maj 2014 21:31

Po bardzo pięknych terenach podreptałeś prawo. Fajna wędrówka.

29 maj 2014 20:00

Niezły opis i niezła wyprawa. Powodzenia w organizacji kolejnych!

29 maj 2014 13:00

Piękne miejsca i wycieczka.

Mam to na świeżo przed oczami, mogliśmy się nawet minąć na Rysiance lub Lipowskiej, z kolegą szliśmy na Rycerzową właśnie w piątek.

Ostatnio edytowany: 2014-05-29 13:01

28 maj 2014 20:36

Super wędrówka. Oj powędrowało by się.

28 maj 2014 19:36

Znów piękne zdjęcia z Beskidu Żywieckiego, brawo 🙂 Coś popularne u nas to miejsce 🙂

28 maj 2014 19:28

Jako, że jestem pasjonatem gór od razu musiałam przeczytać Twoją relację. Utrudnienia spowodowane są ostatnimi wichurami w górach-szkody już są usuwane z tego co mi wiadomo 🙂 A Czy idąc na Lipowską widać było Taterki? 🙂 Przy dobrej widoczności prezentują się wspaniale 🙂 7 czerwca będę na Wlk Rycerzowej, więc i może Ty będziesz gdzieś w pobliżu 🙂? Pozdrawiam

Ostatnio edytowany: 2014-05-28 19:30

ujsoły - Hala Lipowska - Rysianka - Krawców Wierch - Hala Rycerzowa - Rycerzowa Wlk.