Jura - Ojcowski Park Narodowy (J.Łokietka, J.Ciemna)

, Roman Świątkowski

Wędrówkę po najmniejszym parku narodowym w Polsce Ojcowskim Parku Narodowym zaczęliśmy w miejscowości Czajowie, w której podążyliśmy za niebieskim Szlakiem Warowni Jurajskich. Szlak poprowadził nas na Chełmową Górę na której znajduje się Jaskinia Łokietka, oczywiście podziwialiśmy ją nie tylko z zewnątrz (ceny biletów nor.8zł, ulg.6zł) - polecam. Po dłuższej przerwie ruszamy dalej niebieskim szlakiem przez Wąwóz Ciasne Skałki, po drodze mijamy piękne widoki na piękną przyrodę. Docieramy pod Bramę Krakowską na wprost bramy na widać białe skały a jedna z nich o kształcie dłoni to Biała Rękawica. Dalej podążamy za oznakowaniami zielonego szlaku. Przechodzimy mostkiem przez Potok Prądnik i kierujemy się za szlakiem w kierunku Jaskini Ciemnej, szlak prowadzi szczytami masywu Góry Koronnej i Góry Okopy. Jaskinia Ciemna oczywiście zwiedzona (cena biletów nor.7zł, ulg.5zł). Szlak zielony prowadzi nas dalej wzdłuż potoku Doliną Prądnika, a po drodze podziwiamy widoki na wapienne skały , przecudną przyrodę, zabytkową zabudowę, mijamy skalisty Ostaniec wapienny - Igła Deotymy. Szlak zielony zaprowadził nas pod ruiny Zamku Kazimierzowskiego w Ojcowie ( cena biletu nor.3zł, ulg.2zł) Przerwa na odpoczynek i zwiedzanie. Ruszamy w drogę powrotną, jeszcze tylko podejście pod zabytkową Kapliczkę na Wodzie Św. Józefa Robotnika i wracamy tym razem kierując się za czarnym szlakiem. Równolegle ze szlakiem czarnym biegną przez pewien odcinek inne szlaki (czerwony, niebieski i żółty). Ostatnie podejście pod Chełmową Górę, no może przedostanie bo jeszcze mała wspinanka na 20 metrową skałę Jonaszówka z której roztaczają się piękne widoki na Dolinę Prądnika i Ojców. Po dotarciu do punku rozpoczęcia tej wycieczki czyli do Czajowie kończymy naszą wędrówkę po Parku Ojcowskim.

przed Grotą Łokietka, Roman Świątkowski
wejście do Jaskini Łokietka, Roman Świątkowski
Jaskinia Łokietka, Roman Świątkowski
Wąwóz Ciasne Skały, Roman Świątkowski
Brama Krakowska, Roman Świątkowski
widok od strony Doliny Prądnika na Bramę Krakowską, Roman Świątkowski
widok spod Bramy Krakowskiej na skałe o kształcie ręki - Rękawica, Roman Świątkowski
Dolina Prądnika, Roman Świątkowski
widok ze skały Jonaszówka, Roman Świątkowski
2014-05-02

04 lipiec 2014 15:45

Wróciły wspomnienia. Byłem tu idąc Szlakiem Orlich Gniazd.

Pozdrawiam Tadek

07 maj 2014 13:18

Świetna wycieczka,

niedawno też mniejszy kawałek tego odwiedziłem,

urokliwe miejsca

07 maj 2014 10:34

Dziękuję Wam. Super że się mój wypad do tak znanego Parku Wam podobał . Jest gdzie połazić to fakt i fajnie że niektórym przywołała wspomnienia, mam nadzieję ze miłe.

Ja również zazdroszczę innym Krajtroterom że mieszkają blisko Karkonoszy - Sudetów , morza itp. Pozdrawiam

07 maj 2014 08:19

Piękna wyprawa Romanie,przywołałeś miłe dla mnie wspomnienia z tamtych stron. Niektóre miejsca na Twoich fotkach są mi znane, do innych jeszcze nie dotarłam. Człowiek uczy się przez całe życie,więc może odwiedzę je innym razem:-)

06 maj 2014 23:47

Tak  Romanie świetne miejsce wybrałeś Ojcowski park to klasyk Jury i nietylko piękne miejsce jest gdzie połazić pozdrawiamy.

06 maj 2014 20:52

Super miejsca. Zawsze Wam zazdraszczam. Ja niestety nie dotarłam, ale może sie uda. Śliczne zdjęcia.

piękna wyprawa i "PIKNE" zdjecia . Romanie

Pozdrawiam Karol

i czekam na dalsze

06 maj 2014 15:26
Bardzo fajna trasa.Ach ta jura;ciągle nas kusi .Piękne fotki.Pozdrawiam.
06 maj 2014 13:39

Ślicznie, masz rację tego miejsca nie trzeba promować specjalnie, bo zawsze zachwycam piękne kolorowe zdjęcia!