Zamek rycerski w Kręgu

Krąg, Danusia

I właśnie do tego zamku dotarliśmy w pewną marcową niedzielę ,pokonując całe 45 km ,by podziwiać malownicze widoki okolicy. Zamek w Kręgu ( zachodniopomorskie,trasa w kierunku Polanowa) łatwo zauważyć już z daleka. Jego białe mury prześwitują między drzewami otaczającymi nieduże jezioro. Obrazek iście sielankowy,myślę,że gdy wiosna w pełni się rozwinie, będzie tam jeszcze piękniej.

Zamek pochodzi z XV wieku .  Warowną wieżę rycerz Adam Podewils otrzymał z rąk księcia Bogusława X za swoje bitewne zasługi. W XVI wieku wieżę rozebrano i wzniesiono w jej miejsce renesansową rezydencję. Była ona jeszcze dwukrotnie przebudowywana ( w XVII i XIX wieku),a w 1945r. spłonęła . W jej pozostałości przez wiele lat po wojnie funkcjonowało nadleśnictwo oraz szkoła. W końcu w 1990 roku budowla trafiła w ręce prywatne i została odrestaurowana. Obecnie w dawnym zamku rycerskim  znajduje się,jak w większości tego typu obiektów w Polsce,elegancki hotel o nazwie Podewils.

, Danusia

Zamek można zwiedzać,jednak hotel w okresie zimowym jest nieczynny. Otworzy swe podwoje dopiero 1.05. więc niestety,nie mogliśmy zajrzeć do środka. Jednak otoczenie zamku  pozwoliło nam cieszyć się jego urokiem.

Zachowała się dawna kaplica zamkowa. W pobliskim kościele pw. Zwiastowania NMP pochowani zostali dawni właściciele zamku. Ich sarkofagi znajdują się za ołtarzem. Wokół parku rozciąga się park zamkowy. Alejkami dochodzimy do brzegu jeziora Zamkowego. Latem można tu przysiąść na foteliku i podziwiać plenery . Gdy my byliśmy w Kręgu wiosna pokazała wprawdzie  swoją słoneczną twarz,ale jednak  było bardzo chłodno,zadowoliliśmy się więc spacerem wokół zamku . Szkoda, bo miałam nadzieję na kawę w zamkowej restauracji.

2014-03-23

10 kwiecień 2014 23:20

Mam ten zamek na mojej liście, ale coś mi narazie do niego nie po drodze. Twoje zdjęcia jednak rozpaliły mój zapał i będę intensywnie myśleć jak tam dotrzeć.

27 marzec 2014 20:43

Fajny zameczek,

pozwiedzało by się cosik

26 marzec 2014 12:59

Bardzo ciekawią mnie zamki . Jest w Polsce  dużo mało znanych zamków.

25 marzec 2014 11:09

Ja też lubię zamki. Troszkę pozazdrościłam południowym krajtroterom,że mają w swojej okolicy tak wiele ruinek oraz odrestaurowanych zamków,że zaczęłam szukać takich obiektów na Pomorzu. No i znalazłam zamek w Kręgu. Wiem,że jest ich tu więcej,może i do nich kiedyś dotrę:-)

25 marzec 2014 10:58

Ciekawy ten zamek już go kiedyś przeglądaliśmy ale nie mieliśmy okazji go zobaczyć.

25 marzec 2014 07:35

Bardzo ładny obiekt, i duży, lubię zamki jak większość z nas 🙂 Choć nawet wolę te bardziej zapuszczone, ale nie w totalnej ruinie 🙂

24 marzec 2014 22:47

Fajnie i ciekawie Danusiu 🙂. Muszę przyznać, że wcześniej nawet o tym zamku nie słyszałam 😉

24 marzec 2014 19:41

Bardzo ciekawy i ładny obiekt. Super zdjęcia. Teraz wygląda extra więc w otoczony zielenią i kwiatami będzie wyglądał pięknie. Pozdrawiam