Niedziela Palmowa na Groniu Jana Pawła

, Katarzyna Jamrozik

Było to już nasze trzecie wejście na Leskowiec i nie ostatnie oczywiście. Tym razem chcieliśmy uczestniczyć we mszy w Sanktuarium na Groniu Jana Pawła II. Wybrałam msze na niedzielę palmową oczywiście szliśmy z palemkami, choć nasze w porównaniu z niektórymi były mizerne, ale co innego się w tym liczy.

Szliśmy najkrótszym szlakiem czarnym, a dzieci radowały się ostatkami śniegu jakie tam były. No bo u nas już po nim ani śladu. Chwilę jeszcze czekaliśmy aż zacznie się msza. Najpierw przeszła procesja z palmami i ich poświęcenie. Wszyscy stali w czasie mszy, lub siedzieli na kocach na polanie przed sanktuarium. Wszystkie pieśni były śpiewane przy gitarze, co zawsze mnie bardzo rozczula. A jak już zagrali Barke, ukochaną pieśń papieża no to już łzy trzeba było powstrzymywać. Msza, śpiew, gitara, góry w tle z Babią Górą pięknie jeszcze ośnieżoną - warto przeżyć taką mszę nie w czterech ścianach kościoła.

, Katarzyna Jamrozik

Po mszy jest zawsze rozstrzygany konkurs na największą i najpiękniejszą palmę, no ale my z naszymi nie mieliśmy szans. Było trochę zimnawo i przez tą godzinę trochę już trochę zzięlbliśmy więc już niestety nie weszliśmy na sam Leskowiec, ale jeszcze będzie okazja.

Na stronie Gronia Jana Pawła są zawsze informacje o mszach w każdym roku. Bardzo żałuję, że już nie są organizowane mszy w rocznicę śmierci papieża. Odbywała się ona w godzinę jego śmierci około 21. Zaś po mszy zapalano duże ognisko, śpiewano apel jasnogórski. Niestety od kilku lat już nie widzę tej mszy w harmonogramie, za późno się zorientowałam, że taka msza była tam organizowana.

Niedziela Palmowa, Katarzyna Jamrozik
2011-04-17

17 grudzień 2013 07:44

Z pewnością urokliwe miejsca, lubię takie górsko-religijne klimaty, a najbardziej oglądać ludzi w regionalnych strojach zmierzających do kościoła, w górach jeszcze można dość często to zjawisko spotkać 🙂 Np w Jaworzynce ostatnio widzieliśmy, często w Rychwałdzie w dni świąteczne.

16 grudzień 2013 23:18

W Sudetach znam jeszcze kilka innych górskich sanktuariów. W Górach Bardzkich -  Kalwaria (nad Bardem) z Sanktuarium Matki Bożej Płaczącej. Msze święte w każdą niedzielę o godz 11, od 1.05  do końca września. Wtedy też można zwiedzić kaplicę.

Wzgórza Włodzickie: nad Słupcem na Górze Wszystkich Świętych jest Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej. Obok kosciółka stoi odremontowana wieża widokowa. Msze święte o godz. 14, w każą niedzielę w okresie letnim. Więcej informacji znajdziemy na stronie:  parafiaslupiec.pl

Z kolei w Górach Opawskich na Górze Chrobrego nad Głuchołazami znajduje się kościółek p.w. św Anny, msze św. o godz. 15, w lipcu i sierpniu.

Do tych miejsc można dojść szlakami turystycznymi.  🙂

16 grudzień 2013 20:52

Przejeżdżaliśmy w tym roku koło tego sanktuarium, ale tylko z daleka widzieliśmy tam coś, czasu już brakło

16 grudzień 2013 09:43

[cytuj autor=' JÓZEF']Na górze Igliczna koło Międzygórza jest Sanktuarium Matki Bożej Śnieżnej. Msze święte codziennie o godz.12, a w niedziele dodatkowo o 16. Piękne miejsce! Polecam! 🙂  [/cytuj]

No niestety za daleko od domu, a szkoda. Ze zdjęć z internetu widzę że także jest to miejsce warte zobaczenia. Ciekawa historia powstania samego sanktuarium, no i także Jan Paweł II wtedy jeszcze jako biskup odwiedził to miejsce.

16 grudzień 2013 08:09

Piękne miejsce na mszę,

a na Iglicznej byłem kiedyś przy okazji Śnieżnika, też warte zobaczenia miejsce

15 grudzień 2013 19:57

15 grudzień 2013 09:21

Z tego co się orientuję jest to jedyny szczyt  w naszych górach, na którym jest sanktuarium. Ale może ktoś wie czy są gdzieś jeszcze podobne miejsca.

14 grudzień 2013 16:10

Pogoda,niestety,często psuje nam szyki.Ale twoja relacja jest bardzo ciekawa i widzę,że warto było brać udział w takiej nietypowej Niedzieli Palmowej.Przyznaję,że nigdy dotąd nie miałam ku temu okazji. A szkoda.

Ostatnio edytowany: 2013-12-14 16:11

14 grudzień 2013 14:35

W tym roku także mieliśmy być tam na mszy, ale pogoda nie była do tego sprzyjająca. Jednak trzeba tam dojść no i potem wystać tą godzinę, więc nie chciałam narażać dzieci. Może następnym razem się uda

13 grudzień 2013 07:59

Świetna sprawa, byłoby fajnie to przeżyć choć raz, ale dla nas za daleko o tej porze roku