Niedziela Palmowa na Groniu Jana Pawła

Relacja z wycieczki

Było to już nasze trzecie wejście na Leskowiec i nie ostatnie oczywiście. Tym razem chcieliśmy uczestniczyć we mszy w Sanktuarium na Groniu Jana Pawła II. Wybrałam msze na niedzielę palmową oczywiście szliśmy z palemkami, choć nasze w porównaniu z niektórymi były mizerne, ale co innego się w tym liczy.

Szliśmy najkrótszym szlakiem czarnym, a dzieci radowały się ostatkami śniegu jakie tam były. No bo u nas już po nim ani śladu. Chwilę jeszcze czekaliśmy aż zacznie się msza. Najpierw przeszła procesja z palmami i ich poświęcenie. Wszyscy stali w czasie mszy, lub siedzieli na kocach na polanie przed sanktuarium. Wszystkie pieśni były śpiewane przy gitarze, co zawsze mnie bardzo rozczula. A jak już zagrali Barke, ukochaną pieśń papieża no to już łzy trzeba było powstrzymywać. Msza, śpiew, gitara, góry w tle z Babią Górą pięknie jeszcze ośnieżoną - warto przeżyć taką mszę nie w czterech ścianach kościoła.

Po mszy jest zawsze rozstrzygany konkurs na największą i najpiękniejszą palmę, no ale my z naszymi nie mieliśmy szans. Było trochę zimnawo i przez tą godzinę trochę już trochę zzięlbliśmy więc już niestety nie weszliśmy na sam Leskowiec, ale jeszcze będzie okazja.

Na stronie Gronia Jana Pawła są zawsze informacje o mszach w każdym roku. Bardzo żałuję, że już nie są organizowane mszy w rocznicę śmierci papieża. Odbywała się ona w godzinę jego śmierci około 21. Zaś po mszy zapalano duże ognisko, śpiewano apel jasnogórski. Niestety od kilku lat już nie widzę tej mszy w harmonogramie, za późno się zorientowałam, że taka msza była tam organizowana.

Zdjęcia z wycieczki

Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik Katarzyna Jamrozik

Przebieg wycieczki na mapie

Niedziela Palmowa na Groniu Jana Pawła

Dodano: 2013-12-12 07:41:27

Wysłano: 2013-12-13 07:59:56

Świetna sprawa, byłoby fajnie to przeżyć choć raz, ale dla nas za daleko o tej porze roku

Wysłano: 2013-12-14 14:35:03

W tym roku także mieliśmy być tam na mszy, ale pogoda nie była do tego sprzyjająca. Jednak trzeba tam dojść no i potem wystać tą godzinę, więc nie chciałam narażać dzieci. Może następnym razem się uda

Wysłano: 2013-12-14 16:10:45

Pogoda,niestety,często psuje nam szyki.Ale twoja relacja jest bardzo ciekawa i widzę,że warto było brać udział w takiej nietypowej Niedzieli Palmowej.Przyznaję,że nigdy dotąd nie miałam ku temu okazji. A szkoda.

Ostatnio edytowany: 2013-12-14 16:11

Piękna nasza Polska cała...

Wysłano: 2013-12-15 09:21:55

Z tego co się orientuję jest to jedyny szczyt  w naszych górach, na którym jest sanktuarium. Ale może ktoś wie czy są gdzieś jeszcze podobne miejsca.

Wysłano: 2013-12-15 19:57:25

Na górze Igliczna koło Międzygórza jest Sanktuarium Matki Bożej Śnieżnej. Msze święte codziennie o godz.12, a w niedziele dodatkowo o 16. Piękne miejsce! Polecam! :)

Wysłano: 2013-12-16 08:09:32

Piękne miejsce na mszę,

a na Iglicznej byłem kiedyś przy okazji Śnieżnika, też warte zobaczenia miejsce

Wysłano: 2013-12-16 09:43:00

' JÓZEF' napisał(a):

No niestety za daleko od domu, a szkoda. Ze zdjęć z internetu widzę że także jest to miejsce warte zobaczenia. Ciekawa historia powstania samego sanktuarium, no i także Jan Paweł II wtedy jeszcze jako biskup odwiedził to miejsce.

Wysłano: 2013-12-16 20:52:24

Przejeżdżaliśmy w tym roku koło tego sanktuarium, ale tylko z daleka widzieliśmy tam coś, czasu już brakło

Wysłano: 2013-12-16 23:18:20

W Sudetach znam jeszcze kilka innych górskich sanktuariów. W Górach Bardzkich -  Kalwaria (nad Bardem) z Sanktuarium Matki Bożej Płaczącej. Msze święte w każdą niedzielę o godz 11, od 1.05  do końca września. Wtedy też można zwiedzić kaplicę.

Wzgórza Włodzickie: nad Słupcem na Górze Wszystkich Świętych jest Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej. Obok kosciółka stoi odremontowana wieża widokowa. Msze święte o godz. 14, w każą niedzielę w okresie letnim. Więcej informacji znajdziemy na stronie:  parafiaslupiec.pl

Z kolei w Górach Opawskich na Górze Chrobrego nad Głuchołazami znajduje się kościółek p.w. św Anny, msze św. o godz. 15, w lipcu i sierpniu.

Do tych miejsc można dojść szlakami turystycznymi.  :)

Wysłano: 2013-12-17 07:44:04

Z pewnością urokliwe miejsca, lubię takie górsko-religijne klimaty, a najbardziej oglądać ludzi w regionalnych strojach zmierzających do kościoła, w górach jeszcze można dość często to zjawisko spotkać :) Np w Jaworzynce ostatnio widzieliśmy, często w Rychwałdzie w dni świąteczne.

Newsletter

Zostaw swój email, a będziesz otrzymywać informacje o nowych wycieczkach w naszym serwisie.
Twój e-mail:
Twoje imię:
Nikomu nie dajemy Twojego maila!