Szczawnica kilka lat temu

, Katarzyna Jamrozik

Właśnie odgrzebałam stare zdjęcia z Szczawnicy z wakacji z 2006 roku. Wszystko się zmieniło od tamtej pory. My, dzieci, a przede wszystkim Szczawnica, która rozkwitła od tamtego czasu. Wtedy promenada przy Grajcarku i Dunajcu nie wyglądała jak teraz. Nie było także takich mostów nad rzeką jak teraz. Mieszkaliśmy wtedy w domu tuż nad Grajcarkiem przy ulicy Nad Grajcarkiem. Wtedy ta ulica była dziurawa i błotnista i ślepa, kończyła się tuż przed wyciągiem na Palenice. Więc gdy dwa lata temu byliśmy tam powtórnie to z zachwytem patrzyłam jak w tym samym miejscu obecnie biegnie piękna promenada do samego wyciągu.

Teraz jest tam zupełnie inna bajka.

Dzień pierwszy - Palenica

Wyjechaliśmy wyciągiem na Palenice 722 m n.p.m., gdzie dzieci mogły pojeździć ciufcią, a wspólnie zjeżdżaliśmy rynną zjazdową. W ten sam dzień także wypożyczycliśmy rowery z przyczepką dla dzieci i pojechaliśmy kawałek na Słowację. Niestety kondycji do jazdy na rowerze nie miałam wtedy najlepszej, więc z biedą uciągłam Kube, a z powrotem to mąż ciągnął obydwoje sam w jednej przyczepce. A ja langsam.

Drugi dzień - Bereśnik

Wtedy też dzieci po raz pierwszy raz wyszły z nami w góry na Bereśnik 843 m n.p.m . Wejście było w porządku, ale w drodze powrotnej trochę pobłądziliśmy i wyszliśmy ulicą Sopotnicką. Wprawdzie dzięki temu obejrzeliśmy Wodospad Zaskalnik, który jest na Sopotnickim Potoku, ale do domku mieliśmy jeszcze kawał drogi przed sobą.

Trzeci dzień - Niedzica

Zrobiliśmy sobie wtedy wycieczkę do Niedzicy, żeby dzieciom pokazać zamek i tame. Zamek także zwiedziliśmy w środku, łącznie z powozownią. Dzieciom tam najbardziej podobały się właśnie różne powozy bardzo przypominające ogromne wózki dla dzieci.

Czwarty dzień - Zakopane i Dolina Pięciu Stawów Polskich

Była to druga po Bereśniku wyprawa dzieci w góry. Wprawdzie opisywałam już kiedyś samą tą wyprawę http://www.polskieszlaki.pl/wycieczki/relacja,6042,tatry---do-morskiego-oka-przez-doline-pieciu-stawow.html, ale do tej pory zarówno ja jak i same dzieci są z siebie bardzo dumne że wtedy tam doszli. Nie mogłam więc jeszcze raz o tym nie wspomnieć. Jagoda miała wtedy pięć a Kuba cztery lata i oprócz częściowego niesienia ich na rękach lub baranach to zdobyły to najwyżej położone w Polsce schronisko - 1670 m n.p.m. Byliśmy tam powtórnie po pięciu latach i chcą iść tam znowu za kolejne pięć.

Piąty dzień - Rabka i Rabkoland

Po takim wyczynie dzieci zabraliśmy ich w drodze powrotnej do Rabkolandu gdzie się mogły wyszaleć na karuzelach.

2006-07-01

04 grudzień 2013 11:16

Właśnie ja też tak mam, że zacierają się wspomnienia i trzeba głeboko po szufladkach w głowie szukać gdzie i kiedy, a tu wszystko jak na talerzu 🙂 Dlatego warto pisać daty, żeby mieć wszystko chronologicznie w całośc ułożone. Ja to zawsze pamiętam najlepiej wszystko poprzez dzieci, bo albo wycieczka przed dziećmi, albo jak Nala miała roczek, 2 latka, albo Dominika, ale teraz to juz się to będzie zlewało, bo lata leca, a już nie ma charakterystycznych dat 🙂

04 grudzień 2013 11:12

To już się chyba nazywa nałóg, bo już nawet rodzinka się śmieje lub wkurza ( zależy czy potrzebują komputera). Ale fajnie jest tak mieć zebrane w jednym miejscu te wszystkie wspomnienia. I opisane, bo z czasem niektóre drobne chwile uciekają i się je zapomina. A tak zostaną w pamięci.

04 grudzień 2013 10:56

Kasiu fajny wyjazd rodzinny 🙂 w dodatku w piękną i ciekawą okolicę. Kilka razy opisywałam też te tereny  Widzę, że zmobilizowałaś sie i wrzucasz na PSz sporo zaległych wycieczek . Ojjj, też chyba tak muszę bo się sporo uzbierało...

04 grudzień 2013 09:24

Z całą pewnościa to był czas świetnie wykorzystany. Dzieciństwo tak szybko przemija i ani się obejrzycie ,a dzieci będą wolały,być może,jechać na wakacje w swoim gronie. Trzeba łapać te wspólne chwile z nimi kiedy tylko się da,żeby było do czego wracać pamięcią.

04 grudzień 2013 09:19

[cytuj autor='Piernikarczyk Anna']Ale jeszcze dzieci maluszki 🙂 Super! [/cytuj]

No faktycznie leci ten czas niesamowicie, aż się dzieci z siebie teraz śmieją jak wyglądali.  Ale patrząc do tyłu na tą liste naszysz przeżyć to chyba go nie zmarnowaliśmy.

04 grudzień 2013 09:02

Piękne wakacje,

miejsca urocze

i tak rodzi się pasja

04 grudzień 2013 08:17

Ale jeszcze dzieci maluszki 🙂 Super!

04 grudzień 2013 08:01

Ciekawe okolice. Trochę je poznałam,za wyjątkiem Bereśnika i Palenicy. Może uda się to kiedyś nadrobić? A na zdjęciach wspomnienia lata:-) Fajnie się je ogląda ,gdy za oknem szaro i zimno.