Węgierska Górka i Wielka Rajcza

, Katarzyna Jamrozik

Pojechaliśmy na weekend do Węgierskiej Górki właściwie przez koncert Dżemu, który się miał tam odbyć, a który to zespół bardzo lubimy ( choć bardziej w tej wersji z Riedlem). Koncert był organizowany przy okazji Dni Węgierskiej Górki, mieliśmy więc kilka atrakcji na raz. Wyjechaliśmy po drugiej w piątek więc byliśmy na miejscu o piątej. Nocleg mieliśmy tuż przy rzece i samym bulwarze nad nią. Rozpakowaliśmy się więc i ruszyliśmy w miasto. W miasto, które przeszło metamorfoze. Byliśmy tam z piętnaście lat temu i teren nad rzeką nie był tak dobrze zagospodarowany. Teraz przy rzece ciągnie się bulwar z alejkami, ławkami. Są place zabaw, kawierenki, spokojne miejsce do spacerów.

W drugi dzień wybraliśmy się Rycerki Górnej by wejść na Wielką Raczę. Szliśmy szlakiem żółtym i jest to łagodne wejście, nadaje się nawet na niedzielny spacer. Było wtedy bardzo gorąco, więc marzyliśmy z mężem o zimnym piwku no i o obiedzie. Z radością przywitaliśmy schronisko na Wielkiej Raczy 1236 m n.p.m. Gdy podeszliśmy do lady Jagodzie aż pociekła ślinka na widok zimnej lemoniady. Zaczęliśmy wybierać obiad tylko że jak przyszło wyciągnąć portfel to się okazało, że zostawiłam go w aucie. Na szczęście mieliśmy zapasy wody więc przynajmniej nie uschnęliśmy z pragnienia. No i na dół nie było tak daleko.

, Katarzyna Jamrozik

Gdy wróciliśmy na pokoje poszliśmy wykąpać się w rzece i się okazało, że jak na rzekę to woda była ciepła i bez trudu dało się pływać. A dzieciakom spodobały się skoki do wody ze skał. Oczywiście pod naszą opieką.

Wieczorem przyszła pora na obchody Dni Węgierskiej Górki i nasz wyczekany koncert Dżemu. Było to super przeżycie, połączenie pobytu w górskiej miejscowości, bliskość gór i zobaczenie w końcu zespołu na żywo, usłyszenie ich szlagierów to było coź niesamowitego.

Na następny dzień poszliśmy jeszcze zwiedzić dwa forty w pobliżu Fort Waligóra i Fort Wędrowiec, do których jak zwykle ciągnął Kuba. Z jednego nawet ma pamiątkę: maske gazową.

Schronisko na Wielkiej Raczy, Katarzyna Jamrozik
Wielka Racza, Katarzyna Jamrozik
Dżem - Harley mój, Katarzyna Jamrozik
Dżem - W życiu piękne są tylko chwile, Katarzyna Jamrozik
2013-08-02

04 grudzień 2013 10:22

Dla miłośników Dżemu zamieściłam jeszcze filmiki z koncertu. Może obraz się trochę trzesię ale jak tu się nie bujać

04 grudzień 2013 08:49

Fajna wycieczka i jeszcze koncert Dźemu...

04 grudzień 2013 08:23

Ślicznie 🙂 Wspaniała rodzinna wycieczka, z atrakcjami 🙂

03 grudzień 2013 21:29

O ile ja nie będę gdzie indziej w górach napewno się spotkamy 🙂

03 grudzień 2013 20:48

[cytuj autor=' Dori']Cieszę się, że Ci się podobało 🙂 Ja również byłam na koncercie i bawiłam się świetnie jak co roku 🙂 Zapraszam ponownie jako mieszkanka WG 🙂 A Wielka Racza wspaniała 🙂 [/cytuj]

To może nawet się widziałyśmy. Kto wie. Fajna ta Twoja Węgierska Górka i był to jeden z naszych najfajniejszych wyjazdów. Jedynie co to pierwszy raz się spotkałam z płaceniem za wstęp na takie obchody miasta. Ale warto było, na koncercie bawiliśmy się świetnie łącznie z dziećmi.

Może za rok się spotkamy.

03 grudzień 2013 18:34

03 grudzień 2013 17:50

Nie ma to jak upiec dwie pieczenie za jednym razem: i fajny koncert kultowego zespołu, i ciekawa wspinaczka, i ciekawe zwiedzanie. Atrakcyjne rejony pokazujesz Kasiu,oczywiście zupełnie mi nieznane:-) Ile jeszcze miejsc wartych zobaczenia przede mną! Super.