Gdyńskie spacerowanie

Sea Tower, Danusia

W Gdyni bywamy relatywnie często. Tym razem , w upalną lipcową niedzielę wybraliśmy się z wnusią na spacer nad morze korzystając z plaży miejskiej opodal Skweru Kościuszki. Idąc w stronę skweru minęliśmy niedawno otwarty Infobox ,czyli 22-metrową wieżę z widokiem na Zatokę Gdańską, Skwer Kościuszki i Gdynię Śródmieście. Infobox to także lokalny peryskop zmian na najbliższe lata. Są tam interaktywne obrazy,makiety,wizualizacje zmian w zabudowie ,a także kulturalna oferta Gdyni w danym sezonie. Na dole budynku znajduje się restauracja oraz Centrum Kultury. Ciekawa sprawa,zwłaszcza,że Gdynia to stosunkowo młode miasto ( prawa miejskie posiada od 1926r.), praktycznie nie posiada starówki.

Podążając dalej zatrzymaliśmy się chwilę przy marinie ,w której podziwialiśmy zakotwiczone tam jachty. W pobliskim hangarze Klubu Morskiego można podziwiać jacht kpt. Leonida Teligi ,słynny OPTY. Teliga opłynął na nim samotnie kulę ziemską. Jacht ten jest obecnie udostępniony w Gdyni dla zwiedzających. W październiku wróci do Muzeum Wisły w Tczewie.

hotel Gdynia, Danusia

Gdy nasza mała niunia już się nadziwiła, ile to piasku jest wokół niej i zmęczyła liczeniem ziarenek piasku na rączkach,ruszyliśmy dalej na Skwer. Wznosi się nad nim widoczna z daleka charakterystyczna sylwetka wieżowca Sea Tower. Nowoczesnych budynków w Gdyni nie brakuje. Śródmieście ocalało w zawierusze wojennej i to właśnie zabudowa w stylu modernistycznym stanowi najbardziej charakterystyczny rys architektury miejskiej.Oczywiście minęliśmy ORP Błyskawica i Dar Pomorza,gdyńskie Akwarium,jednak nie zwiedzaliśmy tych obiektów,bo już wiele razy tam byliśmy. Natomiast chwilkę spędziliśmy przy fontannie na skwerze,która nieźle się prezentuje po renowacji ( nie jest już taka niebieska,jak dawniej!). Wracając zauważyliśmy też pomnik poświęcony papieżowi Janowi Pawłowi II,na pamiątkę jego spotkania z ludźmi morza. Spacerując z malutkim dzieckiem bierze się przede wszystkim pod uwagę jego możliwości i potrzeby,a niunia właśnie dała sygnał,że natychmiast chciałaby wracać do domu. I tak też zrobiliśmy :-).

pomnik upamiętniający wizytę papieża Jana Pawła II, Danusia
Skwer Kościuszki, Danusia
w oddali ORP Błyskawica, Danusia
w oddali ORp Błyskawica, Danusia
Infobox, Danusia
2013-07-21

30 wrzesień 2013 15:30

Danusiu, Tojko 🙂 zazdraszczam namorskich klimatów . Wy je macie dosłownie w zasięgu ręki🙂 super!

Wlaśnie Tojko, czekamy na relacje i foto z budowy 🙂

30 wrzesień 2013 15:16

Bardzo mi się podoba.Ładne miasto córka wybrała.

Toju ,.jak tam budowa idzie bo my już czekamy na Twoje wypady turystyczne.

30 wrzesień 2013 07:40

Pięknie Danusiu to takie super być na codzień nad morzem 🙂 Dla mnie to totalna odmienność 🙂 Choć akurat Gdynię znam dość dobrze, byłam kilka razy a na studiach na praktykach nawet przez tydzień. Bo Gdynia to nie takie miejsce raczej na długi pobyt tylko na wycieczki. Ma inny charakter niż typowe nadbałtyckie nasze miejscowości, nie klimatyczny kurort a nowoczesne miasto, ale bardzo mi się podoba.

30 wrzesień 2013 07:32

[cytuj autor=' toja1358']Fajnie przeczytać relacje i pooglądac fotki z  miejsc, które się doskonale zna. Bywam w Gdyni codziennie, pracuję "trzy kroki" od Skweru Kościuszki 🙂. Dołączam kilka fotek ze Skweru, m.in. fotkę fontanny zrobioną w czerwcu, przed obłożeniem mozaiką. Pozdrawiam wędrowców 🙂. Ostatnio edytowany: 2013-09-29 22:51[/cytuj]

Dzięki Toju za te fotki. Fajnie jest porównać fontannę sprzed i po renowacji. Fonatnna w obecnym wyglądzie bardziej mi się podoba niż poprzednio,ale to oczywiście rzecz gustu.

29 wrzesień 2013 22:51

Pozdrawiam wędrowców 🙂.

Ostatnio edytowany: 2013-09-29 22:51

29 wrzesień 2013 21:18

[cytuj autor=' mokunka']Pięknie opisane i obfocone! Danusiu ubieglaś mnie 🙂 hihihi, gdy wstawilam  wycieczkę o oceanarium, miałam następną wstawić o Skwerze Kościuszki i gdyńskim nadbrzeżu. Widać ma czekać dalej w komputerze🙂 Jesli wstawie od razu, to tak niestety jest. Gdynia jest bardzo ciekawa , a nadbrzeże szczegółnie dla mnie atrakcyjne , bo ja nad morze mam tak daleko... (Dobrze,że wycieczkę o Kromołowcu czy dzis w Wiśle wstawiłam od razu,bo byloby tak jak z nadmorskimi. Ostatnio edytowany: 2013-09-29 21:09[/cytuj]

Moja córka mieszka w Gdyni więc bywam tam naprawde często,poza tym wycieczki szkolne...też trochę tego było. Dlatego tak trochę mniej szczególowo opisuję,bo to już dobrze znane mi miejsca. A Ty pisz śmiało,bo przeciez nasze relacje znacznie się różnią:-)

29 wrzesień 2013 21:11

foremny spacerek z maluchem i piękna pogoda

dobrze spędzony czas

29 wrzesień 2013 21:09

Pięknie opisane i obfocone!

Ostatnio edytowany: 2013-09-29 21:09

29 wrzesień 2013 20:55

Super miasto. Byłam dawno temu. Zdjęcia piękne. Aż chciałoby się tam być.