Ratusz w Kłodzku

Po czasie dotarłam jeszcze do sierpniowej wyprawy do Kotliny Kłodzkiej, więc wrzucam główne miasto regionu - Kłodzko. Miasto zwiedziliśmy dośc dokładnie podczas długiego spaceru. Rozpoczęliśmy od centralnego placu czyli Rynku, z potężnym ratuszem stojącym pośrodku i wysoką kolumną Maryjną. Był taki upał, na szczęście koło pręgierza stanęła zwykła metalowa rurka służąca za prysznic. Chętnie z niej skorzystaliśmy 🙂

W Kłodzku nie byliśmy pierwszy raz, więc mimowolnie potem nasze nogi powędrowały na piekny gotycki most, z rzeźbami niczym w Pradze 🙂 Tuż za mostem stoi kościół Matki Bożej Bolesnej z klasztorem, skąd spacerkiem udaliśmy się do Podziemnej Trasy Turystycznej, której wejście leży obok kościoła parafialnego. Tu wreszcie upragniony chłód 🙂 Podziemia w Kłodzku mają nowe oblicze - z multimediami. Trochę straszne to zwiedzanie, dla ludzi o mocnych nerwach 🙂 No nie aż tak, ale nasze dzieci się bały. Z podziemi wyszliśmy wprost na Twierdzę Kłodzką, którą obeszliśmy dokładnie, bez zwiedzania wnętrz.

Kłodzko

Na koniec został jeszcze kościół parafialny - piękny gotycki kościół Wniebowzięcia NMP - potężna śwątynia udostępniona do zwiedzania, bez opłat. Tym sposobem poznaliśmy piękną Starówkę Kłodzka.

Ratusz w Kłodzku
Wnętrze kościoła w Kłodzku
2013-08-06

05 październik 2013 14:38

Piękne miasteczko, fajne zdjęcia i widoki

29 wrzesień 2013 20:02

Dzięki 🙂 Róznie mówią 🙂 To takie mieszanki 🙂

29 wrzesień 2013 19:51

Widzę, że podreptaliście co nieco - po starówce oraz podziemiach. Do Twiedzy faktycznie musicie się kiedys wybrać. Jest bardzo ciekawa, nieco podobna do tej w Srebrnej Górze. A jaka piękna panorama miasta widziana z twiedzy🙂 Choć my akurat byliśmy przy nienajlepszej pogodzie!

Jakie te Wasze córeczki Aniu do Was podobne. Starsza do Ciebie, młodsza do Łukasza🙂

27 wrzesień 2013 16:58

Też lubię Kłodzko, za piękne położenie, starówkę i bliskość gór

chętnie zaglądam

27 wrzesień 2013 16:35

Bardzo lubię te okolice, byłem tu 2007, 2008 i Sylwester 2009 w Porębie. Zawsze bazą wypadów w okolice było Kłodzko. Trzeba tu wrócić....

Pozdrawiam Tadek

27 wrzesień 2013 15:19

Dzięki Wam 🙂 No Kłodzko dośc popularne, wiec każdy gdzieś tam kiedyś 🙂 Ale warto odwiedzić to miasto, my jeszcze kiedyś do twierdzy też musimy się wybrać 🙂

27 wrzesień 2013 14:06

Piękne fotki Aniu.  Fajna,letnia wycieczka.Miasta Kłodzka co prawda nie zwiedziłam tak dokłądnie jak Wy,tylko niejako w przelocie,ale w twierdzy kłodzkiej byłam,co już na PSz opisywałam.

Ostatnio edytowany: 2013-09-27 14:07

27 wrzesień 2013 13:26

Bardzo piękne i ciekawe miasto.

27 wrzesień 2013 12:04

Byłam, widziałam, podziwiałam. Super miejsce. Zdjęcia jak zawsze piękne. Pozdrawiam

27 wrzesień 2013 11:53

Klodzko to przepiekne miasteczko  ,ze śląska dusza.

najbardziej  podoba mi sie dom  ( obecnie przedszkole)  na skrzyz. ulic. łużycka  a ul Grunwaldzka

przejezdzajac - zawsze zatrzymuje sie  min na pol godziny w Klodzku  ,by popodziwiac miasto