W rodzinnym mieście Jana Pawła II

, Danusia

Wadowice-rodzinna miejscowość naszego papieża Jana Pawła II. Byliśmy tu wcześniej kilkakrotnie,ale będąc w okolicy zajechaliśmy specjalnie na papieskie kremówki. Spacer zaczęliśmy oczywiście od wizyty w Bazylice Ofiarowania Najświetszej Marii Panny,gdzie niegdyś chrzczony był mały Karolek. To on wiele lat później już jako papież Jan Paweł II ,nadał tej świątyni tytuł bazyliki mniejszej. Papież kilkakrotnie odwiedzał rodzinne Wadowice podczas swojej pielgrzymki do Polski.Dziś w kaplicy papieskiej znajdują się jego relikwie.

Zajrzeliśmy również do Domu Papieskiego. W chwili,gdy tam byliśmy Dom ten był w remoncie wobec czego zbiory z papieskimi pamiątkami zostały tymczasowo przeniesione do budynku na tyłach bazyliki.Najprawdopodobniej więc w dniu dzisiejszym ekspozycje te w nowym miejscu wygladają nieco inaczej. Nie mniej jednak zbiory nas bardzo interesowały,a zdjęcia stanowią miłą pamiatkę po wizycie w Wadowicach.

, Danusia

Obeszliśmy dokoła wadowicki ryneczek,który także był w całkowitym remoncie. Widziałam na fotografiach,że obecnie prace te są już zakończone i oblicze rynku w stosunku do moich wspomnień bardzo się zmieniło. Może to sygnał dla nas ,by jeszcze kiedyś wrócić w to miejsce i zobaczyc nowe oblicze Wadowic?

Na koniec przysiedliśmy w uroczej czekoladziarni ,gdzie uraczyliśmy się pysznymi tzw. papieskimi kremówkami. Bez dwóch zdań postac papieża-wadowiczanina rozsławiła tą wcześniej mało znaną miejscowość,a kremówki, na które mały Karol biegał z kolegami po lekcjach stały się sławne na cały kraj.

2011-07-26

Blanka Zimna
02 wrzesień 2013 11:09

Moje ukochane rodzinne Wadowice.Dzieki papieżowi  JP II jest sławne i go wiele osób odwiedza.

25 sierpień 2013 20:53

[cytuj autor='Walkowicz Tadeusz']Dawno..dawno..temu..Nasz Papież był Moim Biskupem. Kremówki..były..gdy..tu się uczyłem. Teraz są Papieskie. A teraz mieszkam 100m od Jasnej Góry.  Mam szczęście. [/cytuj]

Tadziu to ty zawsze blisko miejsc ważnych dla Polaków!

25 sierpień 2013 20:35

No szkoda, że wakacje się kończą, tzn głownie lato, bo wakacje to już dawno za nami, choć od tego roku to przed nami, bo Natalka pierwszy rok do szkoły idzie 🙂

A kremówki to też dobre są w Suchej Beskidzkiej, obok Rynku zaraz ale nie w tej kawiarni tylko naprzeciw, w piekarni, choć nie papieskie 🙂

25 sierpień 2013 16:23

25 sierpień 2013 00:34

a ja wieczorek przy PS ;-), bez kawki, bo na tą kolejną serce mogłoby się obrazić i do rana truć o zdrowiu i takie tam różne

chwilkę sobie jeszcze posiedzę cichutko, niezdrowo na noc pomyślę o kremówkach (trzeba chyba zacząć zaspawywać na noc drzwi lodówki),

Wadowice zawsze tylko przejazdem

22 sierpień 2013 10:29

Przydałaby się ta kremówka do tej kawki.Wadowce już prawie wyremontowane .

22 sierpień 2013 09:45

Ja podobnie jak mokunka,z kawusią delektuje się resztką wakacji. Od poniedziałku wracam do pracy.

22 sierpień 2013 09:27

Ja od rana juz w pracy, i zerkam co się dzieje na PSZ.

22 sierpień 2013 09:26

No trudno by było na piechotę 🙂 hihihi. Trzeba podjechać a pożniej już zwiedzać, zwiedzać, zwiedzać.

Tak już na marginesie widzę, ze Ela, Danusia i ja Mokunka ...od rana na PSz. Nie wiem jak Wy, ale ja mam kawę przy komputerze 🙂 z dobiegu bywam w kuchni , już sie obiadek pichci. Ostatnie dni luziku wakacyjnego.

pozdrawiam🙂

22 sierpień 2013 09:05

Oczywiście,że tak:-) Kremówki były bez mała kulminacją wycieczki;-) Południowa Polska ma wiele ciekawych miejsc,dlatego troszkę tam sobie pojeździliśmy:-)Wszędzie daleko,więc moje wycieczki w większości są ,siłą rzeczy ,samochodowe.

Ostatnio edytowany: 2013-08-22 09:05

22 sierpień 2013 08:57

Byłam bardzo dawno temu, oj bardzo dawno🙂, super miejsce. I jak bardzo ważne dla nas Polaków. Pozdrawiam

22 sierpień 2013 08:53

Danusiu mało, że odwiedziłaś Wadowice , to jeszcze kremówki "papieskie" zdegustowałaś.  Jednak krążysz po poludniowej stronie Polski. I super ! Zwiedzaj🙂