Żywiec

, Danusia

Naszym celem przyjazu do Żywca był przede wszystkim Browar. Chcieliśmy zobaczyć słynne muzeum piwa,ale za pierwszym podejściem tradycyjnie już,oblizaliśmy się smakiem,bo oczywiście nie mieliśmy rezerwacji. Tym razem jednak nie zraziliśmy się i za drugim razem,po dokonaniu rezerwacji,udało nam sie wejść do środka. I muszę powiedzieć,że absolutnie nie żałuję. Muzeum Browaru w Żywcu jest wspaniałą ,multimedialną,nowoczesną prezentacją zabytków browarnictwa. I co ważne-można robić zdjęcia bez ograniczeń i bez dodatkowej opłaty!Wystawa rozpoczyna się od krótkiej historii browaru,podziwiamy jego makietę.W szklanych słojach widać produkty,z których warzy się piwo.Wszystko jest fajnie podświetlone, w tle sączy się miła muzyka. W pewnym momencie wchodzimy do...kapsuły czasu,która przenosi nas w świat ,gdy Browary S.A w Żywcu funkcjonowały jako Arcyksiążęcy Browar czyli jest to swoista podróż w przeszłość. I takie też mamy wrażenie,gdy wysiadamy z kapsuły czyli windy,całkowite przeniesienie się w czasie,super sprawa. Podziwamy dawne przedmioty użuwane w browarnictwie,oglądamy pomieszczenia ,w których odbywała się produkcja. W pewnym momencie zamieniamy się w...butelkę,która jedzie na taśmie produkcyjnej. To znaczy, że wchodzimy za tajemnicze czarne taśmy i poruszamy się prawie w ciemności wąziutkim ,krętym korytarzykiem,stłoczeni jak butelki,a w tle słychać odgłos postukiwania butelek o siebie i widać kolejne obrazy na ekranach przedstawiające ,co sie dzieje. Dalej jest kawiarnia w starym stylu z kręglami i metalowymi kulami bez dziurek na palce. Nie łatwo było taką rzucić,o nie.Próbowałam oczywiście. Na ścianach wiszą plakietki produkowanych w Żywcu piw. Jest też labirynt,który każdy zwiedzający musi przejść,by dostać się do wyjścia.Ciekawa sprawa,można utknąć.Na zakończenie zwiedzania każdy zostaje poczęstowany do wyboru kuflem piwa lub soczkiem. Są też sklepiki,gdzie można zakupić pamiątki. Skusiliśmy się na kufle z wizerunkiem Browaru w Żywcu. Miejsce absolutnie godne polecenia nie tylko dla miłośników piwa ( mój mąż był zachwycony).

Z Muzeum skierowaliśmy się do centrum miasta,gdzie pospacerowaliśmy po Rynku pełnym kramów z rozmaitymi rękodziełami i zjedliśmy obiad w pobliskiej restauracji. A potem mijając ,Ratusz miejski ,dzwonnicę i okazały kościół weszliśmy do parku zamkowego.Tu spędziliśmy dobrą chwilę spacerując alejkami parku.Zajrzeliśmy też na dziedziniec Starego Zamku,by zrobić pamiątkowe zdjęcia. I czas było ruszać w dalszą drogę. Kierunek-Wadowice.

2011-07-25

22 sierpień 2013 14:34

Fajna i smaczna wyprawa. I bardzo ciekawa podpowiedz o wcześniejszej rezerwacji.

21 sierpień 2013 18:28

cztery piwka na stół...

nic dziwnego że koledzy kiedyś tam utkwili !?.,:-)

21 sierpień 2013 16:30

Miasto znane ze znanego browaru ładnie tam .

21 sierpień 2013 11:20

Super wycieczka 🙂 My teraz blisko Browaru, ale z dziećmi zwiedzać nie wolno, także na razie poza naszymi możliwościami jest Browar, ale piwko pod Browarem już piliśmy 😉

Pamiętam Marianie Twoją relację z Żywca, bo to nam bliskie rejony 🙂 Od tamtej pory się porządnie za zwiedzanie zabrałeś 😉

Ostatnio edytowany: 2013-08-21 11:22

21 sierpień 2013 10:53

ładnie ,ladnie  .do browarku ciagnie  co ?

Pozdrawiam Karol   PIWOSZ  .

z ŻYWCA  njlepiej  luibie,piwko ,

21 sierpień 2013 10:36

Wyobrażam sobie:-) Fantastyczna sprawa:-) Jeszcze raz wielkie gratulacje:-)

21 sierpień 2013 10:14

Konkurs- Lato z Polską

Za wycieczkę Międzyzdroje.Byłem mile zaskoczony i oczywiście zdziwiony.

21 sierpień 2013 10:06

[cytuj autor=' marian']Żywiec , Muzeum browaru oraz piękne okolice zwiedziłem jesienią 2012 roku . Wygrałem w konkursie Psz. dwudniowy pobyt w hotelu Dębina i dzięki temu miałem okazie poznać Żywiec i okolice. Powrócilłaś mi wspomnienia.Dzięki. [/cytuj]

Wow,super sprawa!!! Gratuluję, nie wiedziałam.A co to był za konkurs?

21 sierpień 2013 09:57

21 sierpień 2013 09:26

Pięknie opisałaś zwiedzanie Żywieckiego Muzeum Browaru! Udana wycieczka 🙂 Na 5 z plusem .

Moje wrażenia ze zwiedzania były podobne, natomiast labirynt ,  który trzeba było przejść aby zakończyć zwiedzanie był  swoistą mieszanką luster i zdjęć rodem z PRL-u. Przewodnik poinformował , że labirynt pokazuje najbardziej chaotyczne czasy  ; ) w których browar funkcjonował i pewnie miał rację.

Muzeum Browarnictwa jest też w Tychach . Tam jednak zwiedza się łazikując po całym terenie browaru; bywa się w kilku budynkach począwszy od starej ważelni a skończywszy na nowoczesnej lini do rozlewu piwa butelkowego.  Niestety , chyba czas wycieczki jest obliczony , zbyt krótko, bo przewodnik cały czas poganiał grupę! Mając porównanie obu browarów , uważam, ze żywiecka podróż w kapsule czasu i multimedia , uatrakcyjniające zwiedzanie to super sprawa, że warto tam pojechać. Ciesze sie, że Tobie się to udało🙂