Nakło Śląskie i Zamek w Starych Tarnowicach

Pałac w Nakle Śląskim

Pogoda dziś niepewna, jutro kolejna impreza urodzinowa, więc wybraliśmy się blisko, w nasze okolice, tak na szybki spacer. Oczywiście wybór trafił na zamek w Starych Tarnowicach , w dzielnicy Tarnowskich Gór, który wszyscy uwielbiamy. Pojawił sie nowy budynek w kompleksie - centrum rzemiosła. Poza tym wszystko piękne jak zwykle i kozy czekały w swej zagrodzie, więc dzieci zadowolone 🙂

Najpierw jednak pojechaliśmy do pałacu w Nakle Śląskim, bo chcieliśmy sprawdzić czy jest już udostępniony do zwiedzania. Powstało tu Centrum Kultury Śląskiej, widać, że zaczyna to żyć, ale dziwna sprawa, w sobotę miało być czynne od 11.00. O 11.15 próbowaliśmy otworzyć główne drzwi i nic... zamknięte. No trudno. Może nadal się to rozkręca dopiero. Na jednym ze zdjęć widoczne są godziny otwarcia i ceny biletów.

Nakło Śląskie - CEKUŚ

Można też pochodzić po otaczającym parku, a po drugiej stronie ulicy znajduje się ciekawy kościół w Nakle i mauzoleum Donnersmarcków. Kościół obecnie jest remntowany.

Nakło Śląskie - tak wyglądała wieża przed remontem
Zagroda
2013-05-25

03 czerwiec 2013 06:15

Jak we wszystkim, w niektórych miejscach to wychodzi na dobre w innych nie, ale chyba ogólny rozrachunek wychodzi na plus, ja to tak odbieram, bo jednak ludzie się ruszyli z domów 🙂 A gdzie ludzie tam i komercja, ale po prostu czasem to nie przeszkadza.

Jak Mokunko, często bywamy na zamku, bo to jakies 3 km od naszego domu, a nawet nam się kiedyś o zamku "Pod domem" nie śniło 🙂 Także chętnie korzystamy z tego, że się "pojawił". Kiedyś nawet oka w tamtym kierunku się nie odrwacało jak się przejeżdżało tą drogą, dziś nie sposób ominąć 🙂

Ostatnio edytowany: 2013-06-03 06:17

02 czerwiec 2013 23:37

fakt, życia nie starczy żeby wszystkie zobaczyć, ale dobrze że są

a Polska faktycznie pięknieje

niestety ciemna strona mocy też w tym jest

27 maj 2013 13:21

Ooo, widzę, że znowu Stare Tarnowice! Czesto tam bywacie.

pozdrawiam🙂

27 maj 2013 13:20

Jest tyle pieknych miejsc, że chyba życia nie starczy by wszystkie zwiedzić 🙂

Polska zawsze była piękna a że pięknieje to tymbardziej dobrze. Osobiście jestem pełen podziwu nad polskim krajobrazem.

27 maj 2013 12:13

Zarówno Nakło Śląskie jak i Tarnowice to piękne miejsca. Byłam tam wczesną wiosną i chętnie znów zawitam.Pozdrawiam :-)

27 maj 2013 08:51

Dziękuję 🙂 To jest tak, że Polska naprawdę pięknieje, widac to w wielu miejscach, również w mojej okolicy. Kilka lat temu nie było tak pięknie, ale teraz faktycznie warto odwiedzić wiele miejsc na Śląsku. Podobnie na Jurze, a jak rok temu zwiedzaliśmy wschód Polski, to miałam dokładnie takie samo wrażenie, niemal każda wioska i miasto zyskuje na wyglądzie. Tak trzymać!

27 maj 2013 08:25

Na pięknych terenach mieszkasz Aniu.Super rodzinna wyprawa.U mnie "okres urodzinowy" zaczyna się w tym tygodniu i bedzie się ciągnął do konca września 🙂. Rewelacyjne zdjęcia. Pozdrawiam.

pięknie.  Nakło Ślaskie i cala reszta  super  .

Jak będę na Sląsku, na pewno  odwiedzę  te piękne   miejsca.

Pozdrawiam Karol

26 maj 2013 08:19

Super pomysł, ze Świerklańca do Nakła jest już niedaleko 🙂

26 maj 2013 07:29

Jak zwykle fajne fotki i bardzo ciekawe. Myślałem o odwiedzeniu Twoich stron - Świerklaniec itp. Pierwsza myśl -Katowice, autobus ale po dłuższym namyśle jednak zdecydowałem się na wyprawę rowerową i postaram sie tego lata właśnie zrealizować plany i może odwiedzę jak czas pozwoli i podjechać do Nakła Śl.