Jasna Góra i Częstochowa

Jasna Góra

Przy okazji wizyty na Jurze odwiedziliśmy oczywiście Częstochowę i Jasną Górę. Pierwszy raz widziałam tak pustą Jasną Górę, było to w środku tygodnia, przed godziną 10.00 i po prostu można było spokojnie tu pochodzić, w bazylice było pusto, na Wałach pusto, we wszystkich Muzeach pusto, jedynie przed Obrazem była sporo pielgrzymów.

Odwiedziliśmy wiele ciekawych zakątków, które zwykle pomijamy, byliśmy w Skarbcu, Arsenale, w Sali Rycerskiej, nawet Golgotę Dudy Gracza poogląlądaliąmy.

Po Jasnej Górze odwiedziliśmy też kilka atrakcji samej Częstochowy. Najpierw najładniejszy kościół - św. Jakuba - dawna cerkiew, potem Ratusz - Muzeum w Częstochowie. Tutaj zmiany, plac między tymi obiektami wyłączony z ruchu stał się atrakcyjniejszy niż kiedyś. Potem Alejami NMP do kościoła Św. Zygmunta - najstarszej parafii w mieście (kościół stoi pomiędzy Placem Daszyńskiego a Starym Rynkiem), nieco w bok, na ulicy Krakowskiej wznosi się poteżna archikatedra św. Rodziny - największy kościół w Częstochowie i niemal najwiekszy w Polsce.

Jescze dalej przespacerowaliśmy się do Muzeum Zapałek na ul. Ogrodową, ale nie zwiedzalismy tego ciekawego Muzeum, a szkoda, nie było czasu, za to z zewnątrz nic ciekawego. Potem już autem podejchaliśmy do Parku Miniatur Sakralnych na Złotej Górze (ul. Złota). Bardzo fajne miejsce, w kamieniołomie, ale na razie to jeszcze plac budowy, ponowne otwarcie w kwietniu. Ma tu stanąć najwiekszy pomnik Jana Pawła II. Buduje się też Park Atrakcji.

Cudowny Obraz na Jasnej Górze
Złota Góra
2013-03-06

19 marzec 2013 19:59

Dzięki, dla mnie to też była nowina! Tym bardziej, że nie zakładaliśmy tego, po prostu mieliśmy w planach dużo więc wyjechaliśmy dość wcześnie rano, a że było to w środku tygodnia to tak się złożyło, całkiem przypadkowo. Ale efekt piorunujący, zawsze w bazylice tłumy, że zdjęcia bez wchodzących głów w aparat nie da się zrobić a teraz nie tylko, że wokół nas pusto, to cała bazylika pusta! Dziedziniec też pusty i wały, pojedyncze osoby przechadzały tylko i jedynie przed Obrazem była msza i ludzie.

19 marzec 2013 19:50

Świetna wyprawa Aniu! Mieliście wyjątkowe szczęście, że nie było tłumów. Pusta Jasna Góra to dla mnie nowina!  Pozdrawiam cieplutko :-)

Apartamenty-Gorskie_pl
15 marzec 2013 14:31

Często bywa w Częstochowie i faktycznie Jasna Góra to niesamowite miejsce,gdzie można się naprawde wyciszyć i poszukać odpowiedzi na kilka pytań. zdjęcia robią wrażenie,a widok ze szczytu wieży jest niesamowity- na całą panoramę Czestochowy.

Jasna Góra  to Swięte Miejsce  dla Polakow i nie tylko  .

dziekujemy  Anii za przekaz foto z Jasnej Gory .