urlop w karkonoszach

Karpacz, mirosław

już pół roku temu zapowiedziałem w domu że na urlop wyjeżdzamy w karkonosze.zaplanowanie wyjazdu okazało się nie lada wyczynem,najpierw czeba było znaleść jakieś lokum,a potem połączenie z katowic.Korzystając z uprzejmości miłej właścicielki,wynajeliśmy pokój w jej domku,z powodu że nieposiadamy auta byliśmy zmuszeni skorzystać z pks.Droga się nam dłużyła,ale pełni zapału dojechaliśmy do celu.Po rozpakowaniu się postanowiliśmy zwiedzić miasto,i wypocząć po podróży.

Następnego dnia wyruszyliśmy z samego rana na zwiedzanie,najpierw zwiedziliśmy leśną hute na szlaku walońskim,

Szklarska Poręba, mirosław

można zobaczyć w niej jak wyrabia się ,i formuje różne kształty ze szkła.Następnie ruszyliśmy szlakiem czarnym w kierunku walońskiej chaty,w chacie znajdują się minerały wydobyte przez walończyków.Po dokładnym ich obejżeniu ruszyliśmy dalej szlakiem czarnym w kierunku wodospadu szklarki,po dotarciu na miejsce i zachwyceniu się tym miejscem,postanowiliśmy wykorzystać okazje i zrobić sobie zdjęcie na tle wodospadu z bernardynem.W taki oto sposób minął drugi dzień naszego pobytu.

Trzeciego dnia w planach było podejście pod wyciąg na szrenice,oraz zwiedzenie atrakcji na szlaku.Wyruszyliśmy koło południa najpierw czekała nas mała wspinaczka pod góre,po jej pokonaniu udaliśmy się zobaczyć kamienny krąg autorstwa Zbigniewa Frączkiewicza,rzezby przedstawiają ludzi wykutych z kamienia i żelaza,posągi robią imponujące wrażenie.Gdy ruszyliśmy dalej naszym oczom ukazało się muzeum minerologiczne,znajdują się tam eksponaty z całego świata,oraz szczątki dinozaurów.Po zwiedzeniu muzeum,wróciliśmy na szlak,nietrwało to jednak długo ponieważ tusz przed wyciągiem na szrenice zauważyliśmy kolejne muzeum,tym razem karkonowskiego parku narodowego,niepozostało nam nic innego jak zwiedzić i to muzeum.Po wysłuchaniu prelekcji i obejżeniu wszystkich eksponatów,ruszyliśmy w kierunku wyciągu na szrenice.Niestety zaczyna padać i musimy wracać do pokoju,ale obiecujemy sobie że szrenice zdobędziemy.

Po dniu niesprzyjającej pogody wychodzi słonce,dlatego postanawiamy dokączyć naszą trase.Wyruszamy w kierunku wodospadu kamienczyk czarnym szlakiem,po przebyciu połowy drogi uświadamiamy sobie że niebędą to przelewki.Nie dając za wygraną docieramy do wodospadu,po pobraniu kasków idziemy go obejrzeć i szczelić pare fotek.Po dłuższej chwili refleksji i zadumy postanawiamy zdobyć szrenice pieszo.Zmęczeni ale szczęśliwi docieramy do schroniska na hali szrenickiej,tak odpoczywamy przed decydującym podejściem.Po nabraniu sił ruszamy zdobyć szrenice,gdy docieramy na miejsce i robimy zdjęcia dowiadujemy się iż ostatni zjazd jest za 10-sięć minut,więc biegiem do wyciągu,udaje się załapać na ostatni zjazd.

Na ten dzień jest zaplanowana specjalna atrakcja dla siostrzenicy,a jest nią zwiedzanie dinoparku.

Do parku dojeżdzamu specjalnym samochodzikiem elektrycznym,kursującym z centrum miast do dinoparku.Mała jest w swojm żywiole,może skakać i wyszaleć się do woli,jak również zobaczyć dinozaury,po całym dniu spędzonym w parku czeka ją jeszcze jedna atrakcja,mianowicie zjazd na torze saneczkowym w centrum miasta.

Dzień kolejny postanawiamy spędzić w karpaczu i zwiedzić zabytki miasta.

Szklarska Poręba, mirosław

zwiedzamy kościółek wang,dziki wodospad,zapore na łomnicy,tor saneczkowy-kolorowa,muzeum sportu i turystyki,oraz muzeum zabawek.Wieczorem docieramy do szklarskiej poręby i jesteśmy potwornie zmęczeni.

Ósmy dzień postanawiamy wypocząć w ogradzie i nabrać sił przed następnymi wyzwaniami.

Karpacz, mirosław

Po dniu odpoczynku wyruszamy z jeszcze większą chęcią zobaczenia ciekawych rzeczy.Naszym celem jest chybotek,niestety przez zle odczytany szlak trafiamy na sowie skały,ale się niepodajemy i ruszamy w droge powrotną na szlak,gdy docieramy na wyznaczony szlak okazuje się że droga przed nami jest długa.W czasie marszu na chybotek mijamy złoty widok,oraz grób karkonosza,i dom malarza Wlastimira Hofmana.

Dziesiątego dnia postanawiamy zobaczyć zamek chojnik w sobieszowie,zamek jest położony na wierzchołku granitowej góry nad 150 metrową przepaścią,na wysokości 627m.n.p.m .Spokojne wejście i zwiedzanie zajeło nam cały dzień.

Karpacz, mirosław

Jutro czas wracać,a więc czeba się porzegnać z górami.Najlepszym sposobem będzie zdobycie śnieżki w karpaczu.Ruszamy z samego rana,niebo pochmurne,a my w droge.Gdy dojeżdzamy do karpacza wychodzi na chwile słońce.Ze wzglęgu na obietnice przejechania się wyciągiem krzesełkowym siostrzenica nie daje za wygraną.Na śnieżke wjeżdzamy wyciągiem.Śnieżka wita nas gęstymi chmurami i chłodem,ale jak dotarliśmy tak daleko to musimy zobaczyć ją z bliska.Po dotarciu na sam szczyt okazuje się iż odbywa się tam msza święta w której uczestniczymy.Po mszy robimy pare zdjęć ,podziwiamy panorame karkonoszy i schodzimy do wyciągu.

Wszęśliwi i zmęczeni wracamy do szklarskie poręby ,aby jutro wyryszyć w droge powrotną do domu.

Karpacz, mirosław
Szklarska Poręba chojnik, mirosław