Rajcza, Ujsoły, Laliki, Kamesznica

Milówka

Wycieczka rodzinna przy niezbyt sprzyjającej aurze. Odwiedziliśmy sporo miejscowości, szkoda że tak na szybko, uciekając przed deszczem 🙂 Wycieczka inspirowana wizytą w Parku Miniatur w Żywcu, bo chceiliśmy zobaczyć zespół dworski w Kamesznicy oraz pałac w Rajczy.

Zaczeliśmy od Milówki, Starej Chałupy, Rynku i Kościoła, potem do Rajczy - pałac okazały i nawet całkiem zadbany, wykorzystany jako ośrodek zdrowia. W centrum zobaczyliśmy kościół i zjedliśmy kremówki.

Stara Chałupa w Milówce

Potem Ujsoły, bardzo przyjemne miasteczko, chętnie w słoneczku nad potokiem byśmy usiedli, ale zdołalismy jedynie dzieciom chwilę radości dac na placu zabaw. Jeszcze kawałek dalej postanowiliśmy odwiedzić starą Leśniczówkę w Złatnej, można wejść na teren obejścia, ale jest zamieszkana przez prywatne osoby.

Kierując się już w stronę Żywca, po drodze stajemy w Lalikach i Pochodzitej z pięknym drewnianym kościółkiem, niestety był zamknięty i tylko przedsionek mogłam sfotografować.

Milówka

W Kamesznicy po dłuższej chwili udało nam się odnaleźć zespół dworski, położony w parku, również zamieszkany przez osoby prywatne, także można jedynie pogolądać z zewnątrz. Najciekawszym obiektem tego zespołu jest niewielki kościółek stojący nieco wyżej niż dworek.

Laliki
Laliki Pochodzita
Kamesznica
Kamesznica dwór
Dwór w Kamesznicy
Zespół Dworski w Kamesznicy
Kościółek w Kamesznicy
Kamesznica
Kościół w zespole dworskim w kamesznicy