Dobczyce i Niepołomice - nieopodal Krakowa

Kościół w Dobczycach

Po Kalwarii i Lanckoronie, a przed Krakowem udaliśmy się jeszcze do Dobczyc i Niepołomic.

O Dobczycach nigdy bym nie usłyszała, gdyby nie Kasia Jamrozik z Polskich Szlaków. To ona właśnie pisała o tym zamku i skansenie. Teraz sami odwiedziliśmy ten ciekawy zakątek i nawet weszliśmy do wnętrz, co nam się rzadko zdarza 🙂 Polecam odwiedzić Dobczyce tym ,którzy jeszcze nie byli, bo to trochę oderwane miejsce od rzeczywistości, szczególnie pięknie musi tu być w czasie pięknej pogody, kiedy jezioro lśni promieniami słońca. My mieliśmy pogodę coraz gorszą, zerwał się wiatr, ale jeszcze nie padało.

Mury w Dobczycach

Rozpadało się na dobre dopiero w Niepołomicach, które już zwiedzaliśmy pod parasolem. Tak czy owak też bardzo spodobało mi się to miasto, z bardzo zadbanymi zabytkami, zarówno zamkiem z pięknym dziedzińcem przypominającym Krakowski Wawel, jak i kościołem parafialnym o dziwnym wezwaniu 10 Tysięcy Męczenników z Góry Ararat.

Również Rynek bardzo miły i przyjemny, przy lepszej pogodzie na pewno zachęciłby do odpoczynku przy lodach 🙂 Na stronie internetowej Niepołomic nie znalazłam czytelnej informacji o zwiedzaniu zamku i nie wiem czy dziedziniec jest zawsze otwarty dla turystów. My akurat trafiliśmy na jakieś Myśliwskie Święto, więc był otwarty.

Stamtąd już prosto na kolację i nocleg do Krakowa.

Skansen w Dobczycach
Niepołomice - dziedziniec zamku
2012-04-14

20 kwiecień 2012 08:05

Dziękuję wszystkim za miłę słowa 🙂

20 kwiecień 2012 06:57

Kolejny przykład na to, jak potrzebne sa Polskie Szlaki. Jedni Krajtroterzy przedstawiają ciekawe miejsca, inni idą ich trasami i tak powstaje nasza Krajtroterska mapa wędrowek🙂

Pozdrawiam cieplutko

19 kwiecień 2012 21:30

[cytuj autor='Musielak Arkadiusz'] Fajna wycieczka, świetnie spędzony weekend. Pozostaje tylko pozazdrościć i wziąść przykład 🙂)) [/cytuj]

Doklanie to co Arek napisal. pozdrawiam🙂))

18 kwiecień 2012 21:29

Dzięki 🙂

Karawan faktycznie mnie też przestraszył. Jeszcze obok trumna stała. No cóż część życia...

Arku, ja też jak to mówią Krajtroterzy zazdraszczam innym wyjazdów 🙂 Na szczęście sezon na wyjazdy się zaczyna, tylko pogoda coś się ustabilizować nie może, a i benzyna nie zachęca do dalszych eskapad 🙂

18 kwiecień 2012 20:59

18 kwiecień 2012 20:07

Pani Aniu - Ladnie ladnie coraz ladniej  .

Wieliczka  ,  Niepolomnice  i okolice jeszcze przede mna  .

Pozdrawiam Barsolis

PS.

Przerazil mnie tylko ten karawan .

18 kwiecień 2012 09:17

Widzę ,że weekend bardzo aktywnie spędzony !!! Gratulacje ! Muszę się tam wybrać by zobaczyć w całej okazałości tego "błazna ", bo na fotce wygląda intrygująco !