Piękne Tychy

Kościół św. Marii Magdaleny w Starych Tychach, Edward Krężel

Niedziela, piękna pogoda, po południu zdecydowaliśmy się odwiedzić niedalekie Tychy, do których jeździmy dość często ale tylko po zakupy. Dzisiaj postanowiliśmy odwiedzić stare znane miejsca, które nie wiemy jak wyglądają dzisiaj. Zaczęliśmy od Starych Tychów i Kościoła p.w. Św. Marii Magdaleny. Kościół pochodzi z roku 1782. Później był wielokrotnie przebudowywany. Aktualnie po remoncie i odnowieniu wnętrza, wygląda pięknie. Pięknie wygląda również rynek w Starych Tychach wraz z fontannami. Dawniej gdy jeździliśmy do Starych Tychów to fontann nie było. Ze Starych Tychów udaliśmy się do restauracji w kompleksie handlowym REAL - OBI na obiad. Kompleks jest położony koło ul. Bielskiej. Obok zwraca uwagę ciekawy budynek. Po obiedzie postanowiliśmy udać się do Paprocan nad Jezioro Paprocańskie, nad którym nie byliśmy już bardzo dawno. Obecnie brzegi jeziora są pięknie zagospodarowane. Wokół jeziora przebiegają ścieżki piesze i rowerowe. Ponadto okala go piękny las. Na brzegach jeziora znajdują się plaże z zaznaczonymi kąpieliskami. Po jeziorze pływają łódki żaglowe i motorowe. Jest naprawdę bardzo ładnie i przyjemnie. Jest to zresztą miejsce wypoczynku mieszkańców Tychów i najbliższych okolic. Po spacerze brzegami jeziora udaliśmy się przez Cielmice i Świerczyniec do domu. Po drodze podziwialiśmy piękno okolic oraz nowe elementy infrastruktury (jestem w końcu technokratą).